Companii Business Interviuri Tech

Ioan Iacob, FLOWX.AI: Revoluție în digitalizare

27 apr. 2022 4 min

Ioan Iacob, FLOWX.AI: Revoluție în digitalizare

Reading Time: 4 minute

A dezvoltat inițial platforma FLOWX.AI în interiorul Qualitance, al cărei cofondator este, pentru a oferi companiilor din mediul enterprise un mod de accelera semnificativ digitalizarea în serviciile financiare. Ioan Iacob, CEO și cofondator al FLOWX.AI, ne spune cum a ridicat a doua cea mai importantă rundă de investiții seed din Europa și care sunt planurile de dezvoltare ale companiei.

FLOWX.AI a primit o finanțare de 8,5 milioane de dolari. Care sunt pașii de dezvoltare a companiei în urma acestei investiții?

Într-adevăr, spre finalul anului trecut, FLOWX.AI a ridicat a doua cea mai importantă rundă de investiții seed din Europa. Aceasta pentru că investitorii noștri au văzut în platforma pe care am dezvoltat-o nu doar un nou produs, ci o paradigmă revoluționară pentru cum se pot construi experiențe digitale – un mod de accelera semnificativ digitalizarea în serviciile financiare și, în general, în lumea enterprise. Platforma rezolvă una dintre cele mai provocatoare pro­bleme în lumea enterprise, sistemele legacy, și vine cu o abordare unică în a soluționa această problemă.

Unul dintre primele lucruri la care ne uităm este accelerarea vânzărilor prin creșterea echipei globale de sales. Este momentul potrivit pentru că ceea ce vedem este o tracțiune neașteptată a platformei în piața internațională și avem mult „inbound demand”. În același timp, lucrăm să dezvoltăm platforma. Credem că avem o șansă de a schimba aspecte fundamentale în peisajul enterprise, o piață incredibil de mare.

Care sunt obiectivele biroului ­deschis la Paris?

Am deschis biroul de la Paris cu obiectivul de a accesa rapid regiunea EMEA. Rodica Guisset conduce dezvoltarea în acest teritoriu – pe fondul unei cereri puternice pe care noi o vedem în primul rând în industria serviciilor financiare – atât în domeniul bancar, cât și în cel al asigurărilor.

Care au fost cele mai importante proiecte de la lansarea platformei?

Printre primele proiecte majore dezvoltate a fost cel de pe plan ­local pentru Banca Transilvania, alături de parteneri de integrare precum IBM și Qualitance, ofe­rind cea mai avansată platformă de dezvoltare de experiențe digitale din sectorul financiar. Am ajutat Banca Transilvania în reconstruirea, simplificarea și automatizarea interacțiunilor digitale dintre angajați și clienți, accelerând operațiunile și dezvoltările digitale ulterioare, soluția fiind scalată în întreaga rețea BT, formată din peste 500 de sucursale şi agenţii.

În paralel, am dezvoltat pentru OMV Petrom o platformă digitală pentru furnizarea serviciilor de gaze naturale, Utilio, care marchează o etapă importantă în strategia companiei de a susține IMM-urile, ofe­rindu-le acces la soluții de tehnologie de ultimă generație. Această platformă avansată de vânzări simplifică interacțiunile inconsistente și consumatoare de timp, accelerează procesele operaționale și creează eficiență pentru clienții și angajații OMV Petrom, ajutând companiile mici și mijlocii să contracteze și să gestioneze servicii de gaze naturale 100% online, într-o experiență rapidă și fluidă. Utilio reduce substanțial complexitatea și durata procesului de contractare, la mai puțin de 20 de minute, înlocuind documentele fizice cu cele digitale și integrând semnătura electronică.

Care sunt atuurile FLOWX.AI și ce înseamnă, concret, pentru o companie integrarea acestei platforme?

Companiile mari sunt astăzi captive propriilor lor tehnologii. Fiecare dezvoltare sau cea mai mică schimbare presupun proiecte majore din punct de vedere echipe de engineering, costuri uriașe și durate de timp incredibil de lungi. Tehnologia, care trebuia să fie un enabler, este resimțită de multe companii ca o constrângere.

FLOWX.AI vine cu o platformă, o tehnologie, o arhitectură și o paradigmă complet nouă și oferă peste încrengătura de sisteme existente o nouă fundație, care le permite companiilor enterprise să construiască cu o viteză incomparabilă, de până la 40 de ori mai rapid decât cu alte tehnologii existente, capabilități moderne la scară largă, experiențe digitale unificate, end-to-end, atât pentru clienți, cât și pentru angajați. Un alt breakthrough este din punctul de vedere al scalabilității și stabilității – unde platforma noastră poate livra experiențe scalabile, peste sistemele existente. Avem implementări care funcționează de peste trei ani fără niciun defect în producție, oferind o experiență impecabilă.

Dar, dincolo de tehnologie, ceea ce noi oferim este un ingredient fundamental pentru businessurile moderne: posibilitatea de a crește viteza în digital innovation și de a debloca digital-driven growth și aceasta se vede în indicatorii de return-on-investment de peste 300% în primii ani de utilizare a platformei.

FLOWX.AI s-a dezvoltat în interiorul Qualitance sau a pornit ca un proiect independent cu tehnologiile Qualitance?

Platforma FLOWX.AI a fost constru­ită inițial în interiorul Qualitance, unde am și utilizat-o în multiple proiecte de transformare digitală pentru companii din top Fortune 500. Dar, la acel moment, nu ne gândeam la aceasta ca la un produs în sine.

În 2019, când deschideam biroul din Londra al Qualitance, discutând cu cei de la Revolut, am avut un șoc. Am înțeles că Revolut este o interfață modernă așezată peste un set de sisteme clasice de banking și am realizat că o platformă precum FLOWX.AI oferă oricărei bănci posibilitatea de a ajunge în piață cu propriul neobank în termen de săptămâni – într-un timp care până la FLOWX.AI ar fi fost de neconceput.

Odată ce am înțeles potențialul, am des­prins echipa de dezvoltare și ne-am concentrat pe redefinirea core-ului de tehnologie într-o platformă care poate fi scalată global și pe construirea unui business nou.

Care sunt obiectivele pentru 2022?

Vom continua să accesăm verticalele în care avem deja consecvență și consistență în proiecte – în domeniul serviciilor financiare-bancare ­(retail și corporate) și cel al asigurărilor – dar și în utilități, energie, retail.

Însă adresabilitatea este foarte mare deoarece, în fond, noi nu vindem tehnologie pură, ci o platformă de creștere, de transformare rapidă a unui model de business într-unul digital. Ne ui­tăm, așadar, la toate industriile care au nevoie de transformare digitală în contextul postpandemic.

Jucătorii multinaționali au o presiune majoră de a-și translata businessul în digital, deși nu au soluții viabile de a-și accelera prezența rapid către utilizatori și, în plus, nici nu pot asigura cerințele riguroase de securitate și scalare pentru aceasta.

Ca o conclu­zie, planurile sunt ambițioase pentru că realitatea este că oferim o solu­ție inovatoare la o problemă fun­damentală a industriei – penuria de talent, precum și costul și duratele uriașe ale proiectelor de software.   

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: