Învingătorii erei corona: Creștere livrată la ușa ta
Reading Time: 2 minuteAplicațiile de food delivery au devenit cel mai bun prieten al angajatului care lucrează de acasă. Jucătorii din domeniu au fructificat acest val de creșteri: fie au continuat procesul de extindere națională, fie au mizat pe o serie de noi parteneriate cu marii retaileri.
La jumătatea lunii aprilie, într-un moment în care nevoia oamenilor de a comanda online produse alimentare și pentru casă a crescut, pe fondul autoizolării generate de pandemia de COVID-19, retailerul online eMAG a lansat Tazz by eMAG, un serviciu de livrări la domiciliu construit pe platforma EuCeMănânc, achiziționată de eMAG în toamna anului trecut.
“În această perioadă în care foarte mulți români se află în autoizolare la domiciliu, am identificat soluții prin care să le oferim acces rapid și în siguranță la produsele de bază. Tazz by eMAG reprezintă o soluție integrată pentru livrare ultrarapidă de mâncare gătită, alimente, bunuri de larg consum și orice alte produse ultile din ofertele eMAG, Mega Image, Sensiblu, Dr. Max sau dm”, spune Alin Șerban, CEO al Tazz by eMAG.
Aplicația retailerului online promite utilizatorilor livrare în maximum o oră pentru mâncare, alimente sau orice produs necesar pentru casă. Peste o mie de restaurante sunt deja disponibile în aplicație, iar oferta este în creștere în București, Timișoara, Arad, Cluj-Napoca, Brăila, Deva și Alba Iulia, urmând ca serviciul să acopere, în curând, toată țara.
Pe extinderea națională a pariat și Glovo, marketplace care permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească orice. La decretarea stării de urgență, Glovo era prezent în 14 orașe din România și a anunțat imediat că nu întrerupe livrările. După o lună, compania a anunțat extinderea în Târgu-Mureș și Alba Iulia, iar după încă o săptămână, Glovo a mai ajuns în alte cinci orașe: Bacău, Deva, Piatra Neamț, Focșani și Baia Mare. Iar în iulie au pornit livrările în Bistrița și Târgu Jiu.
În luna mai, Glovo a împlinit doi ani de activitate pe piața din România. În acești doi ani, aplicația a fost descărcată de 1,7 milioane de ori, iar utilizatorii au comandat peste 16,3 milioane de produse. În prezent, rețeaua de livrare Glovo acoperă 23 de orașe în România. Cu sprijinul Fundației Regale Margareta a României, Kaufland România și Glovo oferă persoanelor de peste 65 de ani și celor cu dizabilități posibilitatea să comande telefonic produse din magazinele retailerului, printr-o linie specială dedicată.
Bringo, aplicația deținută de Carrefour care pemite comanda a maximum 30 de produse de pe site-ul retailerului, a devenit de asemenea atât de populară în timpul pandemiei încât clienții nu mai găseau slot‑uri libere pentru a putea programa livrări. Prin urmare, compania a decis să facă un parteneriat cu serviciul de ridesharing BlackCab, pentru a răspunde cererii mari, și a angajat încă 500 de livratori.
La scurt timp după ce a introdus opțiunea de livrare fără interacțiune între livrator și client, ca măsură de prevenție împotriva răspândirii coronavirusului, foodpanda a anunțat un parteneriat cu retailerul Cora, pentru livrări rapide la domiciliu, practic extinzându-și domeniul de activitate din zona de food către zona de cumpărături.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 345 (15 iulie – 15 septembrie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Foto: © Chernetskaya | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz