Investițiile în sectorul poștal din România, în creștere cu 30%
Reading Time: 2 minuteJucătoriii de pe piaţa serviciilor poştale au investit 360 milioane lei în 2022, adică 8% din veniturile anuale. Susținerea traficului de colete a fost principalul determinant al investițiilor, materializate de altfel prin creșterea cu aproape 80% a numărului de sisteme automate, până la aproape 4.500. Veniturile totale din servicii poștale au depășit 4,6 miliarde lei (+11%), 81% provenind din traficul de coletărie, arată un raport al ANCOM.
Colete şi pachete mici
Traficul de colete și pachete mici a crescut în 2022 cu 6%, până la 232 milioane trimiteri, adică 12 colete/locuitor. Creșterea mai mică a traficului comparativ cu anii precedenți a fost compensată de accelerarea creșterii veniturilor din colete (+13%), până la 3,8 miliarde lei.
Astfel, potrivit raportului ANCOM, venitul mediu per colet a fost de peste 16 lei (13 lei în cazul coletelor interne)
De asemenea, numărul de furnizori care fac livrări prin sisteme automate (easybox, pachetomat etc.) a ajuns la 10, astfel că 1 din 7 colete interne a fost livrat prin intermediul acestora. Aproape 9 din 10 colete interne au fost livrate în 1 zi de la intrarea în reţeaua poştală, media fiind de 1,2 zile
Important: coletele internaționale au generat venituri de 1 miliard de le iar în funcţie de numărul de colete, primii 3 furnizori sunt Delivery Solutions – Sameday (28%), Fan Courier (26%) şi Cargus (13%).
Concedieri la Poșta Română
Număul de angajațî în domeniu este în scădere cu 4% în ansamblul sectorului, în condițiile reducerii cu peste 1.000 de angajați a personalului CN Poșta Română.
În medie, un angajat din domeniul poştal a generat venituri poștale anuale de 127.000 de lei, în creștere cu 12% față de 2021.
Corespondenţă şi imprimate
Din raportul ANCOM mai reiese că veniturile au crescut cu 7% (ajungând la aproape 0,8 miliarde lei), deşi traficul a scăzut cu 9% (303 milioane trimiteri)
Venitul mediu per trimitere a crescut la 2,6 lei (+17%). În medie, trimiterile interne de corespondenţă şi imprimate au fost livrate în 2,7 zile
În funcţie de numărul de trimiteri, cei mai importanţi furnizori sunt CN Poşta Română (52%) şi Pink Post (41%).
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz