Investiții în viitor
Reading Time: 4 minuteCum arată viitorul businessului românesc și ce șanse au tinerii cu idei inovatoare să și le vadă realizate în România? Un răspuns ar putea veni de la Future Makers, o inițiativă care le dă tinerilor antreprenori, la început de drum, aripi să viseze și să construiască la ei în țară.
Proiect finanțat de Fundația Coca-Cola și implementat de Social Innovation Solutions și Global Shapers Bucharest Hub, Future Makers susține de doi ani tinerii antreprenori cu idei de business orientate spre crearea unui viitor mai bun în domenii precum educație, sănătate, alimentație, mobilitate sau protecția mediului. Future Makers este gândit pentru a încuraja tinerii să privească spre viitor și să-și dezvolte propriile idei de business. În cadrul programului, inițiativele tinerilor care aspiră să devină antreprenori sunt susținute în primul rând prin pregătire de specialitate – workshopuri și sesiuni de mentorat – pentru ca ei să-și poată utiliza la maximum potențialul. Pe lângă know-how și îndrumare, cele mai bune idei beneficiază și de finanțarea necesară unui start în realizarea businessului lor. Lansat în 2018, programul a avut deja două ediții, peste 3.600 de tineri bucurându-se de o experiență de neegalat, care i-a ajutat să facă un prim pas în domeniul afacerilor, chiar dacă nu s-au aflat printre finaliști.
Anul acesta, Future Makers a selectat tineri cu idei de startup-uri de viitor dintre cei peste 2.000 de participanți la atelierele de antreprenoriat desfășurate în 23 de orașe din țară. 55 de echipe au fost selectate să intre într-o etapă de incubare de patru luni, de-a lungul căreia au primit susținere prin cursuri, mentorat, acces la resurse și, mai ales, apartenența la comunitatea Future Makers.
În cadrul finalei din 28 noiembrie, 35 dintre ele au ajuns în fața juriului care a ales câștigătorii. Cele mai bune 7 echipe au primit premii de 20.000 de euro, zeci de ore de consultanță fiscală și juridică și acces la o rețea globală. Marele premiu Future Makers, în valoare de 5.000 de euro, a fost acordat echipei DendroIT, care a prezentat un proiect pe cât de util, pe atât de necesar: o aplicație care dă startul digitalizării industriei forestiere din România și ajută la eficientizarea procesului de exploatare forestieră, urmărind utilizarea sustenabilă a resurselor țării. Câte 2.500 de euro au mers, în finala Future Makers, către șase alte echipe: Ecotree (o platformă de reciclare deschisă), Exposure VR (o aplicație mobile care simulează o serie de fobii în realitatea virtuală), Finplay (o aplicație care ajută familiile să învețe împreună noțiuni din domeniul financiar, prin gamification), Glide (un sistem de stații modulare, care poate încărca biciclete și scutere electrice), MiRenta (o aplicație de gestionare a locuințelor închiriate) și EcoCool Socks (o soluție ecologică de producție a șosetelor prin folosirea bumbacului reciclabil).
“Pe măsură ce activitatea noastră se dezvoltă, și așteptările societății evoluează. Oamenii așteaptă să vadă de la companii precum Coca-Cola cum se traduce această dezvoltare în valoare pentru societatea românească. Programul Future Makers este exact despre asta: e despre a facilita oferirea de fonduri și, mai important de atât, de know-how către antreprenori tineri, care vor să găsească soluții pentru probleme reale. E despre a sprijini tinerii români să-și descopere potențialul extraordinar, spiritul de inițiativă și interesul pentru antreprenoriat. În același timp, este și despre noi: despre a ne expune unui mod diferit de rezolvare a problemelor și, în fond, despre a împărtăși din acest spirit antreprenorial în organizația noastră, asigurându-ne în felul acesta că ne păstrăm capacitatea de adaptare și relevanța pe piața locală și în societate, în general”, spune Paris Nikolopoulos, Franchise Country Manager, Coca-Cola România.
Susținere pentru dezvoltarea comunității
Pentru Fundația Coca-Cola, ramura filantropică a companiei care produce băuturile cele mai cunoscute din lume, încurajarea și sprijinul oferit tinerilor reprezintă una dintre preocupările principale, alături de inițiativele pentru protejarea mediului și dezvoltarea comunităților locale. De altfel, viziunea companiei este să se dezvolte alături de comunitatea în care își desfășoară activitatea, prin proiecte care să răspundă realităților și specificului fiecărei țări. Doar pe parcursul anului 2018, Sistemul Coca-Cola din România – format din Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România – a investit în 2018 peste un milion de euro în astfel de inițiative cu relevanță la nivel local.
Anul acesta, prezentările echipelor care au ajuns în finala Future Makers au avut loc în cadrul celei mai mari conferințe internaționale despre viitor: Future Summit. Cei peste 400 de participanți au discutat cu 32 de speakeri internaționali și români despre impactul Inteligenței Artificiale și al automatizării asupra societății, schimbări climatice, mobilitate urbană sau viitorul educației și al muncii în România.
“Avem nevoie în România să ne conectăm și businessurile și planurile de carieră și ideile tinerilor de trendurile globale și tendințele de viitor și în Future Summit am creat spații de conversație despre cum vor arăta următorii 10 ani și care sunt deciziile pe care businessurile și societățile trebuie să le ia în prezent. Suntem o comunitate care se întâlnește și crește anual și, după 12 ore de conversații ieri, deja am început înscrierile pentru ediția din noiembrie 2020”, completează Ciprian Stănescu, cofondator al Social Innovarion Solutions.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 338 (15 decembrie 2019 – 15 ianuarie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz