Investiție de 1 milion de euro pentru Directimo și extindere pe piețe internaționale
Reading Time: 2 minuteStart-up tech românesc Directimo începe o nouă rundă de finanțare tip seed, în valoare de 1 milion de euro, din care o alocare de aproximativ 70% este deja confirmată de parteneri de business și investitori de tip business angels.
“Directimo este un proiect nou și reprezintă rezultatul unei succesiuni de proiecte prin care am validat mai multe modalități de generare de vânzări pentru dezvoltatori imobiliari. Prin dimensiunea pieței pe care o țintim, datorită tracțiunii demonstrate pe piața românească și echipei de management, dezvoltare și marketing, vom accelera dezvoltarea companiei pe piețele internaționale și vom investi în dezvoltarea tehnologiei pentru cumpărători și brokeri”, a declarat Matei Maloș, CEO și co-fondator Directimo.
Viziune și dezvoltare
Dezvoltarea companiei Directimo s-a realizat organic și a implicat investiții de peste 1 milion de euro până în prezent. În anul 2021, vânzările totale, ce reprezintă comisioanele generate prin platforma Directimo, au depășit 1,7 de milioane euro în România.
Noua rundă de investiție va avea rolul de a asigura fondurile necesare extinderii pe primele piațe internațională, Dubai și Costa del Sol, precum și pentru adaptarea, scalarea și optimizarea tehnologiei. Astfel, 40% din fonduri vor fi destinate susținerii activității echipei internaționale, 20% vor fi folosite pentru dezvoltarea produsului (sistemul de prospectare și management al ofertelor) și 40% pentru dezvoltarea tehnologiei (sistemul de matchmaking și optimizarea interfețelor pentru cumpărători și brokeri). Procesul de finanțare a început în luna iulie și este prevăzut să se închidă în luna septembrie.
Investitorii din proptech
Principalii trei indicatori la care un investitor se uită atunci când analizează un startup proptech sunt echipa, dimensiunea pieței țintă și tracțiunea companiei.
În ceea ce privește mărimea pieței și tracțiunea companiei, investitorii care mizează pe creșterea Directimo au analizat dacă start-up-ul de proptech se adresează unei piețe suficient de mari și dacă produsul și serviciile adresează o nevoie reală prin câștigarea unui număr mare de clienți. De asemenea, pentru investitorii din proptech, este important ca echipa să aibă o înțelegere a pieței țintă. Concret, Directimo poate fi scalat pe multiple piețe din regiunea EMEA a demonstrat tracțiune prin intermedierea a 500 tranzacții, iar echipa are peste 16 ani de experiență în dezvoltarea de produse residential tech datorită rezultatelor demonstrate în creșterea platformelor Magazinuldecase.ro și Homefinders.
De asemenea, o mare parte dintre automatizările dezvoltate de Directimo pentru brokerii afiliați sistemului se realizează la nivel de conținut, care este diseminat prin servicii. Pe acest segment, echipei Directimo s-a alaturat Irina Hutu, content manager care a participat la dezvoltarea unuia dintre cele mai mari startup-uri de tech și automatizări locale. În plus, extinderea internațională de pe piețele din Dubai și Costa del Solse realizează într-o formulă de parteneriat și va fi gestionată în calitate de CEO de către Mike Hapoianu, un manager cu vastă experiență atât în real estate cât și în business pe piețe internaționale.
Strategia de dezvoltare și finanțare a fost preluată de către Oana Sîrbu, în calitate de consultant, pentru a pregăti viitoare runde de finanțare de tip serie A, cu fonduri de venture capital specializate în proptech.
Acordarea de granturi
Tehnologia a fost îmbunătățită la nivel de experiență a utilizatorului și pentru a oferi o platformă inovatoare pentru consultanții de real estate. Directimo se diferențiază prin dezvoltarea unei platforme integrate end to end, prin crearea unui sistem de prospectare cu informații de calitate, automatizări care permit întreținerea relației cu clienții pe scară largă, dar și convertirea unui lead în mod eficient. De asemenea, Directimo a fost recunoscut prin acordarea unui grant care permite dezvoltarea unui instrument nou de prospectare a proprietăților. Pentru dezvoltarea instrumentelor de prospectare, investițiile vor totaliza peste 500.000 euro până în anul 2024.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz