Interviu Corneliu Cherbis
Reading Time: 2 minute<p> <strong>Cel mai mare grup de outdoor cu actionariat local nu a facut inca pasul spre digital si nu regreta acest lucru deoarece numai peste cativa ani este posibil ca nisa aceasta sa atinga pragul optim de monetizare. </strong></p> <p> </p> <p> <strong>Ce defineste piata locala de OOH?</strong></p> <p> Pana in 2008 piata de outdoor a fost marcata de o crestere semnificativa in fiecare an, incepand cu 2004. Similar cu pietele externe, incepand cu 2009, bugetele de marketing ale companiilor s-au redus si, ca urmare, si volumul investit iilor in OOH s-a diminuat. Per total, putem estima ca piata a scazut cu peste 50% fata de 2008.</p> <p> </p> <p> </p> <p> <strong>La ce valoare a ajuns acest segment de piata in 2010?</strong></p> <p> In ciuda faptului ca datele pentru 2010 nu au fost inca publicate, dupa aprecierea noastra, piata a coborat la un nivel de aproximativ 27 de milioane de euro, ceea ce inseamna aproximativ 20% mai putin decat in 2009.</p> <p> </p> <p> </p> <p> <strong>Ce inseamna “revolutionar” in suporturile media stradale la nivel international?</strong></p> <p> Publicitatea in statiile de metrou reprezinta unul din cele mai bine cotate medii folosite astazi in lume. Noi am promovat acest gen de locatii din vara anului trecut si putem afirma azi ca interesul clientilor dupa perioada de lansare este in continua crestere. Digitalul este la mare cautare in intreaga lume. A fost importat si in Romania, dar cu un puternic specific local, ceea ce a condus practic la o anumita demonetizare. Ne bucuram ca n-am facut pasul spre digital. Cand lucrurile se vor imbunatati, probabil peste cativa ani, mai mult ca sigur ca vom incerca aceasta nisa.</p> <p> </p> <p> </p> <p> <strong>Ce asteptari aveti in privinta evolutiei pietei anul acesta?</strong></p> <p> Speram ca anul acesta va marca stoparea declinului pietei de publicitate in general si va aduce o usoara crestere a pietei comparativ cu 2010.</p> <p> </p> <p> <strong>Cum a evoluat businessul in ultimii doi ani?</strong></p> <p> Contrar tendintei generale a pietei, am reusit in ultimii ani sa crestem. Cu toate ca am resimtit scaderea bugetelor alocate pentru partea de OOH, am reusit sa ne consolidam cifrele pe nisele pe care le aveam deja in portofoliu si sa inregistram cresteri datorita proiectelor noi pe care le-am promovat. Aici discutam in principal de publicitatea pe coloanele din statiile de metrou si locatiile din parcarile centrelor comerciale importante din Bucuresti si din tara.</p> <p> </p> <p> </p> <p> <strong>Cat de mult v-a afectat criza?</strong></p> <p> Noi am avut inca de la inceput o alta abordare. Inclusiv in perioada de boom a pietei, in care majoritatea competitorilor se dovedeau a fi destul de inflexibili la cerintele pietei, noi am incercat sa oferim solutii pentru orice client, de la cel mai mic pana la cel mai mare. Am continuat si in perioada crizei in aceeasi nota, incercand sa ne adaptam cerintelor venite din partea clientilor nostri. Din punct de vedere operational, in 2010 am inceput implementarea unui sistem ERP care ne va ajuta sa ne consolidam pozitia in ierarhia pietei de outdoor</p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz