Categories: AnalizeStiriTech

Internetul cucereste si mediul rural

Reading Time: 2 minute

Peste 95% din tinerii cu varste intre 14-24 ani utilizeaza internetul, procentul depasind 98% in Bucuresti si orasele mari, dar si mai interesant este ca in mediul rural procentul este de 82%, potrivit unei analize realizate de BRAT.

Un procent 56% dintre persoanele ce locuiesc in gospodarii din mediul rural au acces la Internet, care reprezinta a doua utilitate, dupa electricitate, la care locuitorii din rural au acces si pe care si-o permit.

In prezent, la nivel national sunt 8,8 milioane de utilizatori de Internet, dintre care 6,5 milioane utilizeaza zilnic internetul. 70% din populatia oraselor si 44% din cea a satelor din Romania utilizeaza internetul. In mediul urban, consumul zilnic de internet pentru segmentul de varsta 14-64 de ani a crescut de peste 7 ori din 2002 pana in prezent, de la 8% la 56%.

Analiza BRAT arata ca utilizarea internetului nu trebuie asimilata cu accesarea unor site-uri de continut, fiindca vizeaza multe alte scopuri. Astfel, 75% dintre utilizatori folosesc internetul pentru folosirea e-mailului, 63% pentru accesarea unor site-uri de servicii, 84% pentru cautare de informatii, 20% pentru jocuri de noroc si pariuri sportive.

Mai mult, 30% din populatia din mediul urban face cumparaturi pe internet, procentul ce urca la 47% in randul tinerilor 14-24 ani, iar 26% dintre persoanele din grupa de varsta 25-34 ani realizeaza operatiuni bancare online lunar. De asemenea, 58% dintre persoanele sub 45 de ani se informeaza mai intai pe internet inainte sa ia decizia de achizitie pentru un produs.

„Internetul se maturizeaza, se transforma si se dezvolta continuu. In prezent este o utilitate pentru tot mai multi oameni. Avand in vedere ritmul actual de crestere, putem estima ca in Romania, in umatorii 10 ani, 90% din populatia oraselor si 70% din populatia satelor va avea acces la aceasta utilitate”, se mai arata in analiza BRAT.

Tot mai multi romani acceseaza pe Internet tipul de continut media pe care il gaseau in canalele traditionale in urma cu 10 ani: 15% dintre utilizatori accesau pe internet site-urile unor ziare si reviste in 2005, in prezent procentul acestora este de 50%. O treime din populatie asculta radio online sau se uita la TV pe Internet in timp ce procentul acestora nu depasea 5% in 2005. Desi mediul online este preferat de romani ca sursa de informare, nivelul de incredere in informatiile gasite pe internet a scazut de la 60% in 2005 la numai 45% in prezent.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Rituals Cosmetics deschide cel de-al doilea magazin din România

Rituals Cosmetics, brandul internațional specializat în produse de îngrijire naturală a corpului și a pielii, parfumuri pentru casă și seturi…

4 ore ago

CFR introduce noi trenuri spre Brașov dar și Craiova – Budapesta

Din 15 decembrie 2024, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2024-2025, ce va fi valabil până la data de…

4 ore ago

CMS numită „CEE M&A Legal Adviser of the Year 2024” la Mergermarket European M&A Awards

CMS a primit premiul „CEE M&A Legal Adviser of the Year 2024” în cadrul Mergermarket European M&A Awards 2024, ceremonie…

5 ore ago

Un nou wine bar în București, pe Calea Moșilor: Sip Coffee & Wine

Sip Coffee & Wine, cunoscut până acum pentru cafeneaua de la parterul imobilului situat pe Calea Moșilor 116 - 122,…

5 ore ago

Daniela Lazea a fost numită General Legal Consuel la Global Vision

Global Vision, lider în sectorul imobiliar și energetic din Europa Centrală și de Est, anunță numirea Danielei Lazea în funcția…

5 ore ago

KoçZer și-a deschis prima filială europeană în România

KoçZer, liderul turc în domeniul achizițiilor strategice și al managementului lanțului de aprovizionare, și-a anunțat intrarea pe piața europeană prin…

5 ore ago