Internetul cucereste si mediul rural
Reading Time: 2 minutePeste 95% din tinerii cu varste intre 14-24 ani utilizeaza internetul, procentul depasind 98% in Bucuresti si orasele mari, dar si mai interesant este ca in mediul rural procentul este de 82%, potrivit unei analize realizate de BRAT.
Un procent 56% dintre persoanele ce locuiesc in gospodarii din mediul rural au acces la Internet, care reprezinta a doua utilitate, dupa electricitate, la care locuitorii din rural au acces si pe care si-o permit.
In prezent, la nivel national sunt 8,8 milioane de utilizatori de Internet, dintre care 6,5 milioane utilizeaza zilnic internetul. 70% din populatia oraselor si 44% din cea a satelor din Romania utilizeaza internetul. In mediul urban, consumul zilnic de internet pentru segmentul de varsta 14-64 de ani a crescut de peste 7 ori din 2002 pana in prezent, de la 8% la 56%.
Analiza BRAT arata ca utilizarea internetului nu trebuie asimilata cu accesarea unor site-uri de continut, fiindca vizeaza multe alte scopuri. Astfel, 75% dintre utilizatori folosesc internetul pentru folosirea e-mailului, 63% pentru accesarea unor site-uri de servicii, 84% pentru cautare de informatii, 20% pentru jocuri de noroc si pariuri sportive.
Mai mult, 30% din populatia din mediul urban face cumparaturi pe internet, procentul ce urca la 47% in randul tinerilor 14-24 ani, iar 26% dintre persoanele din grupa de varsta 25-34 ani realizeaza operatiuni bancare online lunar. De asemenea, 58% dintre persoanele sub 45 de ani se informeaza mai intai pe internet inainte sa ia decizia de achizitie pentru un produs.
„Internetul se maturizeaza, se transforma si se dezvolta continuu. In prezent este o utilitate pentru tot mai multi oameni. Avand in vedere ritmul actual de crestere, putem estima ca in Romania, in umatorii 10 ani, 90% din populatia oraselor si 70% din populatia satelor va avea acces la aceasta utilitate”, se mai arata in analiza BRAT.
Tot mai multi romani acceseaza pe Internet tipul de continut media pe care il gaseau in canalele traditionale in urma cu 10 ani: 15% dintre utilizatori accesau pe internet site-urile unor ziare si reviste in 2005, in prezent procentul acestora este de 50%. O treime din populatie asculta radio online sau se uita la TV pe Internet in timp ce procentul acestora nu depasea 5% in 2005. Desi mediul online este preferat de romani ca sursa de informare, nivelul de incredere in informatiile gasite pe internet a scazut de la 60% in 2005 la numai 45% in prezent.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz