Interesul față de telemedicină a crescut cu peste 500%
Reading Time: 2 minutePe măsură ce măsurile de izolare și carantină au luat amploare peste tot în lume, a crescut considerabil interesul față de un serviciu oarecum ignorat până acum. Potrivit unei analize Atlas VPN, interesul față de telemedicină a crescut anul acesta cu 525%.
Ce este telemedicina?
Un serviciu prin intermediul căruia interacțiunea dintre medic și pacient se realizează de la distanță prin intermediul tehnologiei. Consultațiile se realizează online, cu înscriere și programare în avans, fără să fie nevoie ca pacientul să se deplaseze la spital sau clinică.
Dacă în ianuarie 2020 interesul față de telemedicină era relativ scăzut, acesta a crescut treptat în popularitate în special în luna martie când s-au impus cele mai multe măsuri de izolare și carantină și a atins apogeul în aprilie.
Pe parcursul ultimilor 15 ani, interesul vizavi de acest gen de servicii a fost fluctuant, cu cote de interes relative mari în 2004 și cu cele mai puține căutări în 2013.
Potrivit lui Alex Turkeltaub, CEO al unei companii medicale din San Francisco, 90% din consultațiile medicale de bază se pot face de la distanță, însă pacienții se simt mai confortabil când stau de vorbă cu medicul față în față.
Potrivit estimărilor Yahoo Finance, piața telemedicinii la nivel global ar putea să ajungă la peste 82 de miliarde de dolari până în 2027. În 2018, era estimată la 18,6 miliarde de dolari.
Și în România piața serviciilor de telemedicină ia amploare. În ultima perioadă apărând sau dezvoltându-se tot mai mult oferta pe această zonă.
Regina Maria a lansat, în parteneriat cu Microsoft, o platformă de consultații medicale online. Serviciul de telemedicină s-a adresat inițial doar abonaților clinicii, ulterior acesta devenind disponibil pentru toți pacienții Regina Maria, abonați sau neabonați. În prezent, serviciul beneficiază de disponibilitatea a peste 500 de medici, din numeroase specialități precum medicină internă, gastroenterologie, ORL, endocrinologie, pediatrie, dermatologie, psihologie pediatrică și consiliere nutriție.
Există, de asemenea, platforme dedicate precum Medicentrum, creată în 2019 de neurochirurgul Horațiu Ioani, sau Doclandia, fondată de Matei Țiboc, în prezent, cea mare platformă de telemedicină din România, aceasta având capacitatea de a susține simultan peste 100.000 de sesiuni consult pacient-medic, precum și aplicația Medic Chat, lansată în urmă cu trei ani, de către doi foști absolvenți ai Facultății de Automatică și Calculatoare din București.
În luna martie, Arcadia, cea mai mare rețea privată de sănătate din regiunea Moldovei, a lansat serviciul de telemedicină ArcadiaLine, iar Signal IDUNA și Medlife au un parteneriat prin care oferă consultanță medicală la distanță asiguraților Signal IDUNA pentru mai multe specialități – medicină generală, medicină internă, pneumologie, ORL, cardiologie, dermatovenerologie, endocrinologie, gastroenterologie, ginecologie, neurologie, pediatrie etc.
Tot în martie, Asirom a lansat primul serviciu de hotline medical pe piața asigurărilor din România, oferit prin intermediul unui parteneriat cu Telios, primul jucător de pe piața telemedicinii din România.
Mai multe detalii despre ce platforme de telemedicină sunt disponibile și cum funcționează acestea în România, citiți aici.
Foto: © Monopoly Monopoly | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz