La nivel international, 23% dintre consumatorii online considera interactiunile virtuale la fel de bune ca cele in care intalnesti persoana fata in fata, arata un studiu online GfK derulat in 22 de tari pe un esantion de peste 27.000 de consumatori in varsta de 15 ani sau mai mult.
Doar 15% dintre cei chestionati nu sunt de acord ca interactiunile virtuale cu oameni si locuri pot fi la fel de autentice ca atunci cand te afli acolo in persoana.
Oportunitatile pentru interactiuni virtuale sunt tot mai frecvente in viata de zi cu zi – fie ca este vorba despre conferinte video, interactiunea video in timpul convorbirii telefonice cu ajutorul functiei “face-timing” de pe smartphone, chat-ul de Facebook si de WhatsApp sau chiar explorarea oraselor, a restaurantelor sau a muzeelor, utilizand optiunea de vizionare a strazilor oferit de Google Maps sau aplicatia 3D-Panorama.
Acordul cu afirmatia ca interactiunile virtuale pot fi la fel de potrivite ca cele directe creste la cei cu varsta cuprinsa in intervalele 20 – 29 de ani si 30 – 39 de ani, cu 28%, respectiv 27%. Aceasta ii pozitioneaza confortabil inaintea adolescentilor, care sunt urmatoarea generatie cea mai „orientata spre lumea virtuala”, cu 22%.
Acordul cu aceasta afirmatie scade vertiginos in randul generatiilor mai in varsta. Unul din cinci (20%) dintre cei cu varsta cuprinsa intre 50 si 59 de ani nu sunt de acord ca interactiunile virtuale pot fi la fel de bune ca atunci cand esti in contact direct cu o persoana, in comparatie cu doar 15% care au votat opusul. Multi dintre cei cu varsta de peste 60 de ani nu sunt de acord – aproape o treime (27%), in timp ce doar unul din zece (11%) spun ca sunt de acord.
Brazilia si Turcia sunt cel mai mult „orientate spre lumea virtuala”, Germania si Suedia cel mai putin
Brazilia si Turcia se afla in topul listei consumatorilor online care cred in autencitatea interactiunilor virtuale, cu o treime (34%) in fiecare tara sustinand acest lucru. Ele sunt urmate de Mexic (28%), China (27%) si Rusia (24%).
Celalalt capat al scalei, al celor care nu sunt de acord ca virtualul poate inlocui interactiunile fata in fata, este condus de Germania, cu aproape o treime (32%) dintre consumatorii online. Aceasta este urmata de Suedia, la 29 de procente, de Cehia si Belgia care au rezultate stranse (26%) si Olanda si Marea Britanie la doar putin sub un sfert (23%).
Statele incluse in studiu sunt Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Cehia, Franta, Germania, Hong Kong, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Polonia, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Turcia, Marea Britanie si SUA.
Studiul poate fi descarcat aici.
Credit foto: Agencyby | Dreamstime.com
Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…
Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…