Institutul de Marketing sărbătorește 10 ani de activitate în România
Reading Time: 6 minuteInstitutul de Marketing a sărbătorit, în luna octombrie, un deceniu de activitate, organizând, în premieră, gala ”Performance & Recognition Awards” care a premiat perseverenţa, răbdarea, pasiunea, curiozitatea şi dorinţa de perfecţionare a profesioniştilor care s-au dezvoltat și transformat prin cursuri şi programe de certificare, dar și profesionalismul și rezultatele din piața de marketing și contribuția lor la creșterea sănătoasă a afacerilor și organizațiilor din România.
În cadrul unui eveniment devenit tradiție, cu schimb valoros de know-how, paneluri de discuții, networking și acces la workshop-uri, care a adunat cursanți și absolvenți, traineri, dar și principalii actori ai pieței de profil, gala a fost un prilej de recunoaștere a meritelor celor care au investit în perfecționare.
Performance & Recognition Awards, la aniversarea a 10 ani de Institutul de Marketing
Pentru cei mai mulți absolvenți, trainingul certificat CIM (Chartered Institute of Marketing) este descris drept „trainingul care le-a schimbat viața.”
Între absolvenții premiați la ceremonie s-au numărat Veronica Bogdacenco, coordinator de marketing digital la Fitch Ratings în Marea Britanie – „pentru cea mai spectaculoasă transformare de carieră internațională, de la jurnalism la marketing prin conținut și specialist în optimizarea ratei de conversie”; Cristina Râmbu de la ENGIE – „pentru proiectele reușite de Customer Journey și Customer Experience Management și perfecționarea continuă ca profesionist, manager de echipă și resurse”; Alina Dîmbean, de la E.ON România -„pentru performanța de a coordona proiecte devenite de referință la nivel de grup și premiate la nivel internațional și arhitectura specială a echipelor organizate în jurul traseelor (“customer journeys”) și momentelor care contează pentru clienți (“moments that matter”)”; Oltea Belciuganu de la Brandocracy – „pentru cea mai îndelungată activitate de Chartered Marketer din România” și Ina Ilie (Bădărău) de la MedLife – primul profesionist care a urmat două programe specializate avansate CIPR, de nivel 7.
Premiile acordate companiilor din piață poartă nume ale valorilor promovate de Institut sau ale cursurilor pe care le-a adus în România alături de partenerii săi din Marea Britanie: Managing Business Growth pentru Emag, Managing Services & Product Innovation pentru Enel, Growing Brands Internationallypentru Valvis Holding, Most Efficient HR and Training Support for Marketing Innovationpentru BCR și Mastering Metrics pentru SAS România.
În cadrul galei au fost prezentate două premii speciale către doi directori generali: Marian Dumitrescu și Fady Chreih. PremiulBrand Activations Stars. Innovation and Reliabilityi-a fost acordat lui Marian Dumitrescu de la Fieldstar, iar premiul Managing Brands. Most Inspiring CEO Marketer i-a fost acordat lui Fady Chreih de la Regina Maria.
Un premiu special, Measuring Marketing Performance, a fost acordat Arinei Ureche de la BRAT, pentru creşterea şi transformarea Biroului Român de Audit al Tirajelor în Biroul Român de Audit Transmedia într-un veritabil partner al profesioniştilor de marketing pentru investiţii de media eficace, performanţă bazată pe date, extinderea permanentă a ariei de monitorizare de la online la outdoor şi sfera influencerilor şi perseverenţa de a creşte şi consolida o necesară instituţie de încredere pe piaţa românească.
Trainerii premiați au fost Andreea Coca (Sodexo) – primul absolvent din România al programului de Leadership în Marketing, Laura Mihăilă (Raiffeisen Bank) – pentru activitatea susținută ca autor și designer de programe inovative de training de profil, Elena Dobre (Zarbi) – pentru dedicarea și responsabilitatea cu care sprijină branduri românești și internaționale să crească și să prospere folosind instrumente de marketing digital și Ana Maria Băjan (Caroli Foods) – pentru ambiția de a dezvolta un program de creștere a vânzărilor în e-commerce.
„Pentru mine, libertatea a însemnat în primul rând acces la educație.” – a spus Aneta Bogdan, după ce a evocat ce însemna marketingul în perioada comunistă și post-decembristă și care i-a felicitat pe profesioniștii care continuă să învețe. Aneta Bogdan, care s-a numărat printre cei premiați la eveniment, a fost primul Chartered Marketer din România, cea mai înaltă distincție acordată de Chartered Institute of Marketing (CIM) pentru profesioniștii certificați și care urmează și un program de pregătire continuă și este în prezent singurul Fellow al CIM din România.
Institutul de Marketing -10 ani de generozitate
Printre cei care au împărtășit cunoștințe și exemple cu generozitate în comunitate au fost Adina Ionescu (Caroli Foods), absolvent Diploma Profesională în Marketing și unul dintre primii cursanți înscriși la Diploma Profesională în Sustenabilitate, Nicu Trofin (Flip.ro), trainer în programul Marketing & Sales Bridge și Ana Maria Băjan (Caroli Foods), absolvent Diploma Profesională în Marketing Digital și în prezent coordonator training e-commerce şi marketing digital la Institutul de Marketing.
Povestea Adinei a arătat cum funcţionează întâlnirile şi cursurile de la Institutul de Marketing ca oportunităţi de carieră. Adina a găsit o oportunitate de recrutare şi a trecut de la un job de marketing în FMCG la un workshop de comunitate, fiind Category Marketing Manager la Caroli, absolvent Diploma Profesională în Marketing și unul dintre primii cursanți înscriși la cursurile certificate în sustenabilitate.
Nicu Trofin, trainer în programul Marketing & Sales Bridge, s-a concentrat pe rolul marketingului în creșterea accelerată a unui business, pornind de la la experiența personală: ”Cum a ajuns un start-up ca Flip.ro de la 3 la 160 de oameni în doar trei ani?” și a prezentat soluții de a depăși diverse capcane în strategiile de route to market, cu exemple din telecom și servicii financiare.
Ana-Maria Băjan, absolvent Diploma Profesională în Marketing Digital și în prezent coordonator training e-commerce şi marketing digital la Institutul de Marketing, a prezentat cea mai recentă campanie de e-commerce pentru brandul Campofrio, care generează volume suplimentare exploatând un canal nou de vânzare. Participanții au putut afla cum funcționează un model de business de succes în SUA – dropshipping-ul – și în România.
Peste un secol de experiență britanică și un deceniu de reprezentare în România
În mai 1911, se înființa în Marea Britanie, chiar înaintea BBC (British Broadcasting Corporation), care aniversează 100 de ani în această lună, ceea ce numim astăzi Chartered Institute of Marketing (CIM) și care la acea vreme era o organizație profesională a oamenilor de vânzări. CIM este în prezent una dintre cele două mari asociații globale ale profesioniștilor din domeniu, alături de AMA (American Marketing Association). 100 de ani mai târziu, în mai 2011, se puneau bazele, alături de Oxford College of Marketing și în noiembrie 2011 alături de Universitatea București, unui proiect menit să permită profesioniștilor de aici să se perfecționeze și să se acrediteze la standarde internaționale. Însă proiectul trebuia să poarte un nume. Iar CIM era un nume pentru cei foarte puțini, pentru cunoscători.
„În afară de multinaționale, de directorii financiari, de comunicare sau de resurse umane care urmaseră cursuri de certificare similare în domeniile lor precum ACCA, CIPR sau CIPD, mulți exclamau, Chartered Institute of… what? Așa a luat ființă, în 2012, Institutul de Marketing, care, după 10 ani este numit de partenerii din alte țări Marketing Institute, pentru că am început să exportăm know-how în țările vecine.“- evoca la eveniment povestea brandului, Oana Sav, unul dintre fondatori, care a ocupat și poziția de Center Manager al Oxford College of Marketing în România.
Bilanț Institutul de Marketing și planuri pentru viitor
Bilanţul de 10 ani nu înseamnă doar peste 2500 de absolvenți de cursuri, peste 800 studenți înscriși la cursuri de marketing certificate, peste 20 module de training certificat internațional, zeci de proiecte speciale și customizate, ci mai ales impact în viaţa oamenilor şi a companiilor din România şi o comunitate vie, generoasă şi solidară cu oameni care se sprijină reciproc pentru a face lucrurile mai bine.
“Sărbătorim acum ce am realizat bun, dar știm cât de multe lucruri mai sunt de schimbat: în profesie, în lume, în țară și unde marketingul poate susține schimbările pe care ni le dorim cu toții. Avem tehnologie, dar o folosim la adevăratul ei potențial? Avem acum tone de date, avem studii de piață, dar acționăm la semnalele de acolo? Le cunoaștem limitele? Ne dorim un viitor sustenabil, dar discernem între alternativele reale și ideologie? Sper să ne păstrăm echilibrul, spiritul critic, dorința de a învăța și de a încerca să facem lucrurile mai bine și să înțelegem că, în această lume interconectată, putem merge mai departe doar împreună, cu răbdare, comunicare, dezbatere autentică și dialog, în comunitate”- spune Oana Sav.
Planurile de viitor includ noi cursuri de sustenabilitate, trei noi certificări avansate alături de Chartered Institute of Public Relations, mai mult suport și sprijin pentru departamentele de training si HR din companii, atât pentru proiecte de training şi perfecţionare, cât şi pentru recrutare, programe de certificare în marketing digital, inovaţie, managementul brandurilor şi al resurselor.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz