Business

Instituțiile financiare nu vor putea supraviețui fără transformare digitală

Reading Time: 2 minute

Transformarea digitală în industria serviciilor financiare trebuie finalizată în următorii doi ani astfel încât organizațiile să rămână competitive pe piață, potrivit unui sondaj efectuat de FintechOS.

Întrucât 70% dintre inițiativele de transformare digitală nu și-au atins obiectivele (potrivit unui raport IDC din 2019), proiectele de digitalizare sunt examinate acum cu mai multă atenție de către decidenți. Cu toate acestea, transformarea digitală este o necesitate, sunt de părere participanții la evenimentul FinVision, organizat de FintechOS. Mai mult, o vastă majoritate a celor intervievați – 84% – consideră că băncile, furnizorii de asigurări și instituțiile financiare nu vor putea supraviețui fără transformarea digitală. Un sfert dintre respondenți susțin că acele organizații care vor eșua în acest proces se vor confrunta cu o scădere a veniturilor, în timp ce 37% cred că un astfel de eșec ar conduce la lansarea de produse și servicii mai puțin relevante pentru piață.

“Nu există nicio îndoială că pandemia a accelerat nevoia de transformare digitală, iar companiile înțeleg acum că acest proces trebuie să derulat mai bine mai devreme decât mai târziu dacă vor să supraviețuiască”, spune Teodor Blidarus (foto), Fondator și CEO al FintechOS. “Dar transformarea poate fi lungă și costisitoare, iar organizațiile trebuie să se asigure că acordă prioritate unor aspecte cu adevărat importante și fac eforturi mai mari acolo unde este cu adevărat necesar. Dacă nu, riscă să piardă în fața companiilor mai agile, care au abilitatea de a inova rapid”, adaugă Teodor Blidăruș.

Calea către transformarea digitală

Toți respondenții au fost de acord că pandemia a accelerat adopția de strategii pentru transformarea digitală. De asemea, 59% cred că trasformarea digitală trebuie să fie finalizată în următorii 1-2 ani pentru ca organizațiile din industrie să își păstreze competitivitatea, iar 38% spun că decalajul la nivelul competențelor este principalul element care stă în calea unei digitalizări eficiente.

Priorități

Pentru 43% dintre intervievați, experiențele personalizate oferite clienților ar trebui să constituie principala prioritate în strategiile de transformare digitală a băncilor, furnizorilor de asigurări și companiilor de servicii financiare.

Pe locul secund în topul priorităților de digitalizare ce ar trebui să preocupe organizațiile financiare sunt serviciile multi-channel, susțin 38% dintre intervievați.

Având în vedere concentrarea industriei în jurul Open Banking, doar 4% dintre respondenți ar prioritiza valorificarea API-urilor și dor 3% ar miza pe utilizarea inteligenței artificiale.

Oportunitățile Open Banking

Un sfert (26%) dintre intervievați susțin că timpul necesar pentru integrarea acestor sisteme este principalul factor ce împiedică procesul de transformare digitală, în timp ce o cincime (19%) nu știu de unde să înceapă acest proces.

41% dintre respondenți spun că utilizarea unor mijloace inadecvate de integrare a sistemelor izolate de tehnologie (technology silos) împiedică băncile să folosească pe deplin datele stocate prin intermediul diverselor aplicații și procese;

În cele din urmă, 37% spun că oportunitatea cea mai mare a Open Banking constă în însăși capacitatea de a oferi mai multe servicii personalizate.

FinVision a avut loc în perioada 17-19 noiembrie 2020 și prezentat succesele, provocările, dar și exemplele de cele mai bune practici în domeniul inovației financiare. Cu peste 2.000 de participanți, evenimentul a beneficiat de prezența unor lideri ai industriei globale a serviciilor financiar-bancare și asigurărilor.

Alex Rădescu

Recent Posts

Guvernul a semnat acordul pentru achiziția a 32 de aeronave Lockheed Martin F-35

Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…

39 de minute ago

Gala The Culture of Luxury, organizată de revista Haute Culture sub forma unui bal mascat ca în Micul Paris de odinioară

Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…

57 de minute ago

Un an de cashback cu Salt Bank: Cum îți pot aduce prietenii până la 2.400 de lei

O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…

2 ore ago

În ce condiții se pot prelungi contractele de servicii de telefonie, internet sau televiziune

După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…

2 ore ago

Peste 1300 de ONG-uri cer partidelor politice să-și facă publică poziția față de facilitățile fiscale pentru sponsorizarea societății civile

Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…

2 ore ago

Carrefour România a finalizat transformarea celui de-al treilea hipermarket Cora din București – magazinul Pantelimon

Carrefour România a finalizat remodelarea hipermarketului Pantelimon, din Șos. Vergului 20, din cadrul Centrului Comercial Esplanada, București, ca urmare a…

2 ore ago