Ziua Păcălelilor a fost terenul perfect de joacă pentru brandurile care au o comunitate activă online. Dacă în cazul unor anunțuri făcute de 1 aprilie legătura cu „tradiția păcălelilor” a fost evidentă, în cazul altora totul a îmbrăcat o formă mult mai serioasă. Cei care nu au prins glumele și au folosit comentariile pentru reacții serioase au ajutat practic brandurile să ajungă la cât mai mulți consumatori pe cale organică.
Ambasada Franței a prezentat o nouă pasare născută din întâlnirea cocoșului galic cu un pelican. Astfel a fost marcată dubla semnificație a primei zile din aprilie – Ziua Păcălelilor, dar și Ziua Internațională a Păsărilor.
”O veste extraordinară: oamenii de ştiinţă au descoperit o nouă specie de pasăre în Delta Dunării. E vorba despre pelicoc [pelicanus galicus danubius], o încrucişare rară între pelicanul creţ şi cocoşul galic”.
Printre primele branduri care au anunțat noutăți de 1 aprilie a fost 5toGo.
”Am fost încurajați de statisticile care spun ca numărul de zboruri operate de pe aeroporturilor din România a crescut cu 30% anul trecut, și de feedback-ul pozitiv pe care l-a avut inițiativa, atât intern, cât și cel venit din partea cafegiilor 5 to go, cărora li s-a cerut părerea în avans.
Tu ai zbura cu 5 to go? Daca da, te așteptăm la bordul companiei aeriene de linie FIVE TO GO AIR! Cel mai nou jucator, 100% românesc, pe piața de companii aeriene”, a transmis compania pe Facebook.
Tot la înâlțime s-au jucat în social media și reprezentanții Vola.ro, care au lansat Albastrian Air.
„O companie aeriană high-cost cu servicii inedite: zboruri cu susul în jos, grătare în aeronavă, călătorii doar spre trecut, locuri preferențiale în cala avionului și rute speciale pentru animalele de companie! Albastrian Air – zboruri de neuitat, niciodată obișnuite”.
Pe tot parcursul zilei, Albastrian Air a fost prezentată cu diverse servicii inovatoare – de la mici proaspeți în avion, la transportul pasagerilor la cală sau cabine dedicate câinilor și pisicilor.
Compania Kaufland și-a înlocuit CEO-ul, Marco Hößl, pentru 1 aprilie 2023, anunțul fiind făcut cu ajutorul unui clip video care prezenta conferința de presă dedicată anunțului.
„Schimbări de 1 Aprilie: Marco, “CEO of hearts”, va părăsi România. Codin Maticiuc preia ștafeta de la Marco Hößl, cel care a ghidat pașii Kaufland România & Moldova timp de nu mai puțin de 8 ani, până azi, când își ia rămas bun de la această poziție în favoarea unei plecări în Asia, într-o călătorie inițiatică în Tibet”, a anunțat Kaufland pe canalele sale de social media.
PENNY a publicat intenționat o reducere scrisă greșit pentru pungile de fistic de 250 de grame, ceea ce a făcut ca multe comentarii să vină din partea unor utilizatori care nu au pus informația în contextul zilei.
„Unele oferte sunt prea bune ca să fie reale.
Una dintre postările care s-au viralizat rapid, grație unui truc simplu folosit în copy, a venit din partea McDonald’s Romania, care a folosit pentru ultimele cuvinte din text o variantă cu litere îngroșate, care a făcut ca utilizatorii Facebook să dea click pentru continuarea textului, dar în realitate să alimenteze algoritmii rețelei pentru a face anunțul tot mai popular.
Usturoiul a ajuns în ciocolată, dar doar pe 1 aprilie. Heidi a lansat noua Heidi Dark cu Leurdă, iar anunțul de pe Facebook a fost unul dintre cele mai apreciate sâmbătă, adunând peste 1300 de reacții și 100 de distribuiri.
Soocitzi a lansat varianta cu gust de cârnăciori afumați și bere.
Durex a intrat în hora lansărilor de 1 aprilie și a adăugat prezervative cu gust de cozonac, pandișpan și tort diplomat.
LUCA a lansat de 1 aprilie primul covrig cu gaura aromată.
Originile Zilei Păcălelilor nu sunt foarte clare, dar este cert că obiceiul de a păcăli cunoscuții în prima zi a lunii aprilie are o tradiție care se întinde pe mai multe secole.
Mutarea zilei de Anul Nou de la 1 aprilie la 1 ianuarie, odată cu adoptarea calendarului gregorian, în Franța secolului al XVI-lea, este considerată de unii istorici ca fiind originea Zilei Păcălelilor. Cei care au continuat să celebreze Anul Nou pe 1 aprilie în loc de 1 ianuarie erau numiţi „păcăliţii de aprilie”.
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…
Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…
În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…
JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…
Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…
Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…