În lumea dinamică a retailului, inovația și sustenabilitatea reprezintă piloni esențiali pentru atragerea și menținerea loialității clienților. Syscom Digital, agenție de marketing interactiv cu o experiență de peste 15 ani în inovație și rezultate remarcabile în proiecte de tip consumer engagement, este una dintre agențiile marcante ale industriei de comunicare.
S-a remarcat ani de-a rândul prin proiecte inovatoare în mediul digital investind în ultimii ani resurse în soluții de retail interactiv care redefinesc standardele interacțiunii în retail.
Noile soluții aduc beneficii semnificative atât profesioniștilor din industrie, cât și shopperilor.
Maia Novolan, CEO-ul agenției, a prezentat o soluție inovatoare pentru experiențe de consumatori in-store în cadrul evenimentului Retail Revolution, iar noi am avut privilegiul să discutăm în detaliu despre această inițiativă în paginile revistei Biz.
Într-adevăr, inovația a fost și este un pilon esențial în strategia noastră de dezvoltare și aducem permanent noutate în proiectele pe care le implementam. Divizia noastră Interactive Retail, care își concentrează activitatea pe activări cu platforme și componente digitale în retail, atât cel modern cât și cel tradițional și HORECA, se bucură în prezent de cele mai inovatoare soluții care folosesc inclusiv tool-uri de inteligență artificială.
Proiectele noastre care se desfașoară în retail folosesc tactici pentru optimizarea interacțiunii consumatorilor cu brandurile, cu obiective directe în creșterea vânzărilor.
În același timp, în ultimii ani am devenit preocupați și de aspectul sustenabilității, folosind tehnologii și materiale eco-friendly în producția noastră. Folosim materiale reciclate și în același timp colectam spre reciclare, „readucem la viață” instrumente digitale mai vechi prin modernizare cu componente de ultimă generație și implementam practici care să reducă amprenta de carbon a activității noastre. Am realizat atât hardware cât și software acum cațiva ani pentru unul dintre clienții noștri în parteneriat cu un lanț de hipermarket un proiect de care suntem foarte mândri. O rețea de 33 de colectoare automatizate de PET-uri realizate în proporție de 85% din materiale reciclate la rândul lor ulterior colectate și reciclate.
Realizăm proiecte ce utilizează dispozitive inovatoare, destinate să ofere experiențe memorabile prin angajarea consumatorilor într-un mod captivant, și să crească notorietatea produselor clienților noștri. Urmărim ca obiectiv principal maximizarea vânzărilor. Munca noastră este inspirată de inovațiile tehnologice din întreaga lume, dar proiectele noastre sunt dezvoltate 100% intern. Pe lângă proiectele multiple de brand și consumer engagement prin platforme web și social media, proiectăm și producem sau adaptam dispozitive interactive personalizate prin intermediul cărora interacționăm cu shopperii și oferim rewarduri. Mesajul potrivit ajunge la consumatori în cel mai eficient, atrăgător și inovator mod posibil.
PromoMAX sistemul de promoteri interactivi digitali, este una dintre inovațiile noastre de succes pentru retail. PromoMAX este o mașinarie cu multiple roluri. Mai exact este un promoter interactiv, un device de tip engager, care oferă shopperilor posibilități multiple de interacțiune și de recompense pe loc.
A apărut ca o necesitate la un moment dat când derulam proiecte in-store cu promoteri umani și concluzionam că automatizarea și disponibilitatea permanentă ar fi maximizat rezultatele.
În 2017 visam la el, în 2018 l-am proiectat și am dezvoltat platforma soft care-l deservește, iar în 2019 îl prezentam deja clienților pentru implementarea primelor proiecte punctuale.
Am început cu 5 aparate ca să ajungem în prezent la un număr de 35 de aparate pe care le puteți vedea pe www.promomax.ro și continuăm să construim având ca obiectiv un număr de 70 de aparate la finalul anului acesta și 150 până la finalul anului viitor.
PromoMAX este un automat sub formă de vendomat al cărui creier este o platformă soft complexă ce îi conferă acestuia 4 tipuri de acțiuni esențiale: (1) activări interactive cu înscrieri în campanii prin scanare, citire și interpretarea automată a bonului fiscal, (2) redempție pe loc de premii pentru campaniile din in-store sau pentru campanii derulate pe alte canale, (3) sampling gratuit automatizat, (4) advertainment (display interactiv pentru video ads și joculețe).
PromoMAX este unic prin faptul ca automatele sunt conectate în timp real între ele funcționând ca o rețea și platforma soft integrată poate fi interconectată cu orice alte platforme web, permițând experiențe vaste. Proiectele pot începe în mediul online și se pot finaliza în retail, sau invers, experiențele pot începe pe ecranul aparatului în retail însă finalitatea experienței ar putea fi spre exemplu în canale de social media.
Se pot realmente implementa o multitudine de mecanici și tactici de interacțiune și vânzări cum ar fi captarea audienței în online prin bannere interactive care generează vouchere digitale care pot fi revendicate la automatele PromoMAX în locații prestabilite și acesta este doar un mic exemplu.
Sistemul PromoMAX creat de noi reprezintă un instrument unic în Europa, cu o platformă software dezvoltată integral în România la noi la Syscom Digital, care permite shoperrilor să beneficieze simultan de 4 acțiuni, facil, prin intermediul ecranului tactil și a altor componenete din dotare (a camerei foto, a scanerului, a printerului etc).
Automatele PromoMAX sunt funcționale autonom 24/7, sunt instalabile oriunde, necesitând doar o suprafață de 1 mp și o sursă de curent electric.
Promoterii noștri digitali au capacitatea de a distribui automat diverse tipuri de premii, sample-uri gratuite și vouchere. Totodată sistemul rulează în subsidiar programe de recrutare noi consumatori și creare de bază de date în vederea unor viitoare reactivări, tactici pe care noi la Syscom Digital le folosim de peste 10 ani cu rezultate extraordinare pentru clienții noștri.
În cadrul Retail Revolution, am organizat o activare demonstrativă pentru participanții la eveniment care a inclus 3 automate, fiecare cu un rol specific, pentru a evidenția capabilitățile variate ale acestui instrument inovator și modul în care poate fi folosit în retail.
PromoMAX este un sistem win-win-win, aducând beneficii majore atât brandurilor, cât și shopperilor și mai ales retailerilor.
Ce poate fi mai mai simplu sau eficient ca un program de sampling prin care shoperii (inclusiv cei timizi, care de regulă se feresc de promoterii umani), pot să beneficieze în momentul ales de către ei, de un sample de produs pentru a-l testa?! Sau pot participa pe loc la o campanie și tot pe loc să si câștige?!
PromoMAX este o soluție inovatoare și durabilă ce se adresează lanțurilor de retail care ar putea deține astfel propria rețea de activare în store și un tool pe care să-l pună contra-cost la dispoziția Brand ownerilor care-și vând produsele pe rafturile lor. Deopotrivă PromoMAX se adresează brandurilor care au obiective de recrutare de noi consumatori, de creștere a vânzărilor sau în proiecte de sampling prin activări punctuale.
Am derulat anterior multiple activări în parteneriat cu retaileri și branduri, în proiecte punctuale de marketing experiențial cu 2-3 automate sau în proiecte de avengură cu peste 20 de automate. O activare specială pentru noi și unică până în acest moment în Europa a fost o campanie pentru lansarea unei noi arome Fanta, pentru care am implementat simultan promoteri digitali în 22 locații hipermarket într-un proiect cu 2 componente simultane: achiziție și înscriere în campanie cu premii pe loc și sampling aroma nou lansată.
Este cel mai avansat mod de activare de tip promoter, cost-effective, înlocuind forța de lucru umană, ‘lucrând’ non-stop, la orice oră, la dispoziția shopperilor, având un soft customizabil și interconectabil cu orice platformă online existentă, fiind practic un instrument plug&play care livrează prin tactici studiate, rezultate mult optimizate față de activările clasice din magazine.
În viitorul retailului interactiv, ne concentrăm pe continuarea inovării în interacțiunea cu shopperii și maximizarea rezultatelor campaniilor pentru a ne menține poziția de lider în activările interactive din retail. Planurile noastre includ extinderea rețelei de promoteri digitali și realizarea de parteneriate strategice cu lanțuri de retail.
Ne angajăm să fim la curent cu cele mai recente tendințe și tehnologii, pentru a oferi clienților și partenerilor noștri cele mai bune soluții și pentru a contribui la transformarea activităților de cumpărare într-o experiență și mai interactivă, captivantă și gratifiantă pentru consumatori.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 382 (16 aprilie – 16 mai 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Flip.ro, start-up-ul românesc care promovează economia circulară prin recondiționarea telefoanelor, tabletelor, precum și a ceasurilor smart sau laptopurilor, pregătește o…
Românii ar putea rămâne fără Paracetamol și Metformin (cel mai utilizat tratament accesibil pentru diabet) din cauza blocajelor legislative și…
HUAWEI Store România dă startul sezonului de Black Friday în 2024! Între 5 noiembrie și 2 decembrie, utilizatorii sunt invitați…
Vegis.ro, liderul de piață în comercializarea online a produselor organice și naturale, a pregătit între 7 și 11 noiembrie, reduceri…
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…
Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…