BizRemote by certSIGN Antreprenori Stiri

Inovație în retailul de bere artizanală

15 mai 2020 2 min

Inovație în retailul de bere artizanală

Reading Time: 2 minute

Un grup de investitori condus de antreprenorul Florin Mîndru a investit 240.000 de euro într-un concept nou de magazine beer-to-go. Este vorba despre Casa Berarilor Artizani care urmează să deschidă cinci magazine la nivel național (București, Constanța, Baia Mare, Timișoara și Cluj) până la finalul lunii mai, patru dintre acestea în sistem de franciză. De asemenea, două magazine  sunt în curs de semnare pentru spații comerciale în Brașov și Iași.

Noul concept de magazin beer-to-go (bere pentru acasă) va comercializa peste 100 de tipuri de bere artizanală (peste 30 de sortimente proaspete, direct îmbuteliate în magazine, și 70 de sortimente la doză și sticlă). Vor fi, de asemenea, comercializate snacks-uri și mai multe băuturi răcoritoare.

“Piața berii artizanale în România are un potențial foarte mare de creștere, cu un consum de bere/cap de locuitor de 85 litri, care ne plasează pe locul 7 în Europa, spre deosebire de nivelul țărilor din jurul nostru, unde media pieței berii artizanale este de 12–13% din total consum. Spre comparație, în România vânzările brandurilor artizanale reprezintă mai puțin de 1% din totalul consumului de bere”, explică Florin Mîndru, CEO și co-fondator al Casa Berarilor Artizani.

Investiția de 240.000 euro a mers către marketing, branding, amenajarea magazinelor și dezvoltarea platformei de distribuție și logistică frigorifică. Pe lângă rețeaua de magazine deschise în țară, fondatorii companiei Casa Berarilor Artizani mizează pe creșterea sectorului co-merțului electronic, astfel încât clienții pot comanda bere artizanală prin interme-diul magazinului online.

“Producătorii de bere artizanală au nevoie de sprijin întrucât o mare parte dintre aceștia își comercializau produsele în HORECA, o industrie grav afectată de criza Covid-19, însă cred că modelul de retail beer-to-go va balansa o parte din pierderile suferite de microberăriile autohtone”, a mai declarat Florin Mîndru.

Potrivit echipei Casa Berarilor Artizani, retailul va cunoaște o creștere semnificativă în următoarea perioadă, pe măsură ce consumatorii își vor schimba comportamentul pre-pandemie, și anume vor sta mai mult acasă și mai puțin în HORECA, plus că veniturile se vor diminua odată cu instaurarea crizei economice care este previzionată pe termen scurt și mediu.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: