Inovatia e ca designul, dar ar trebui sa coste doar o fractiune din el
Reading Time: 5 minute<p> Cu peste 15 ani experienta in industria de outdoor europeana, Frank Mayr este Chief Techology Officer la Affichage Romania de la inceputul anului. In ultimele luni, el s-a concentrat pe modernizarea si cresterea companiei ca furnizor de servicii premium outdoor. Cum vede el piata romaneasca si care sunt transformarile la care el lucreaza impreuna cu echipa in cadrul Affichage Romania, puteti citi in urmatorul interviu.</p> <p> </p> <p> <strong>Ce stiati despre outdoor-ul din industria romaneasca, inainte de a veni aici? (si chiar inainte de a avea o pozitie in cadrul Affichage Romania?)</strong></p> <p> Lucrez de ceva timp pentru grup, asa ca primim constant informatii despre piata in care grupul opereaza. Romania nu este atat de exotica, la urma urmei. De asemenea, avand in vedere proiectele mele profesionale anterioare din intreaga Europa, Romania a fost la doar un click distanta. Cand am ajuns aici, primul sentiment pe care l-am avut a fost unul fericit – aici este atat de mult de lucru. Imi plac provocarile, iar outdoor-ul romanesc ofera o multime.</p> <p> </p> <p> <strong>Ce ati invatat despre outdoor-ul din industria romaneasca de-a lungul ultimelor luni petrecute in tara noastra?</strong></p> <p> Piata nu este neaparat un model de reglementare. E si motivul pentru care domnul Rosenberg, CEO al Affichage Romania, a propus si lucrat impreuna cu Romanian Outdoor Association Agency la introducerea sistemului de postare a campaniilor din doua in doua saptamani in cadrul pietei romanesti. Acest proiect patronat si lansat de ROAA va aduce ordine in modul in care oamenii obisnuiesc sa lucreze in fiecare etapa a unui proiect outdoor, de la productie, la media planning, la expunere si mentenanta. Romania este una dintre putinele tari care nu a urmat aceasta regula europeana de postarea mesajelor outdoor, respectand acum un calendar de piata. Sa speram ca acest lucru va fi schimbat in curand.</p> <p> </p> <p> <strong>S-a schimbat ceva in modul in care ati perceput industria in ultimele luni?</strong></p> <p> Ceea ce am descoperit a fost faptul ca, daca vrei cu adevarat sa schimbi ceva, trebuie doar sa treci la fapte si schimbarea va avea loc. Acest lucru imi arata ca Romania este la fel ca in orice alt loc unde “evolutie” este cuvantul care descrie piata. Daca ai leadership, viziune si esti un agent al schimbarii, transformarile vin aproape de la sine. Ne-am dorit o solutie moderna, eco-friendly, cu estetica imbunatatita pentru panourile noastre. Ne-am facut temele, am lucrat cu seriozitate si cateva luni mai tarziu am venit cu aceasta solutie de iluminare cu LED-uri, care imbunatateste calitatea experientei outdoor, iar costurile de intretinere sunt cu pina la 70%, mai mici decat costurile pentru o solutie de iluminare clasica.</p> <p> </p> <p> <strong>Care este cea mai mare prioritate a Affichage Romania?</strong></p> <p> Cea mai mare prioritate a Affichage Romania este aceea de a-si respecta pozitionarea de jucator premium si de a oferi o experienta outdoor pe masura pentru clientii sai. Am renuntat la cea mai mare parte a serviciilor externalizate, cum ar fi lucrarile de mentenanta, pe care le-am adus inapoi in companie, respectand modelul dupa care lucram in toate celelalte piete. In opinia noastra, cine vrea sa vanda premium, trebuie sa ofere cea mai buna calitate. In scopul de a oferi relevanta pentru pozitionarea premium, am realizat ca exista doar o singura metoda posibila: stilul nostru propriu de a face lucrurile, ca urmare a exigentelor grupului. Am realizat ca externalizarea serviciilor noastre de intretinere nu a adus intotdeauna cele mai bune rezultate, astfel incat incepand cu acest an, pentru a oferi performante, ne-am decis sa internalizam toate procedurile si sa utilizam standardele elvetiene pentru clientii romani. Astfel, in acest moment suntem singurul furnizor care poate oferi pietei garantia calitatii Affichage pentru intregul proces de OOH, de la imprimare, la intretinere, expunere si calendarul acestuia.</p> <p> </p> <p> <strong>Din ceea ce ati vazut pana acum, ce lipseste outdoor-ului din industria romaneasca ?</strong></p> <p> Viziune si curaj.Viziunea de a utiliza creativ toate instrumentele pe care le pun outdoor-ul si digital-ul la aceeasi masa, definind un nou cuplu interesant intre cea mai noua media si cea mai veche media si curajul de a lupta pentru dreptul sau. Stim cu totii ca agentiile si companiile se plang de absenta sistemului de audit, care lipseste in industria ooh, dar sunt atat de multe alte moduri de a demonstra ca outdoor-ul inteligent pur si simplu functioneaza minunat. De asemenea, cred ca alinierea la tendinta europeana catre inovatie si atitudinea eco friendly ar trebui sa devina o parte a ADN-ului din OOH romanesc.</p> <p> </p> <p> <strong>Vorbiti despre eco-atitudine si despre inovatie. Ati reusit sa puneti in aplicare unele dintre aceste tipare la Affichage Romania?</strong></p> <p> Sunt aici deja de cateva luni si incepem sa aliniem filozofia grupului la piata locala. Noi generam schimbarea la toate nivelurile, atitudinea eco si inovatia fiind doar varful icebergului. Permiteti-mi sa explic: rigoare si estetica sunt doua valori ale Affichage, asa ca deja am facut mai multe modificari serioase in aspectul si atmosfera fetelor Affichage Romania. In loc sa folosim postere uzuale neutre, Affichage Romania a decis sa creeze propriul design pentru a oferi clientului o mai buna posibilitate vizuala directa de a intelege modul in care un auto-promo ar putea arata. Am decis, de asemenea, sa internalizam toate proiectele de intretinere si astfel am creat noi locuri de munca – un element care este, de asemenea, parte din filosofia Affichage. In prezent derulam o lucrare masiva de restaurare pentru fetele noastre principale. Ca urmare a acestei renovari, acestea vor fi toate aliniate, stabile, cu toate componentele tehnice schimbate. Pentru vopsire am folosit peste tot albastrul pantone specific corporatiei Affichage. Asa ca inclusiv prin aspect, fetele noastre vor face diferenta. Dar poate cel mai important, am facut o imbunatatire serioasa a sistemului de iluminat si am lansat primul LED unipol luminat, in Otopeni, si un al doilea pe Bulevardul Dacia.</p> <p> </p> <p> <strong>Care sunt principalele domenii de inovatie in cadrul industriei outdoor?</strong></p> <p> In outdoor imi place sa cred ca avem mai multe teritorii in care putem vorbi despre inovatie. Unul are legatura cu modul in care gandesti mesajul outdoordin perspectiva conceptuala. Cealalt are legatura cu tehnologia si modul de expunere a fetelor outdoor si chiar functioneaza. Cum specialitatea mea tine de tehnologie, voi impartasi cu voi opinia mea cu privire la acest aspect.</p> <p> </p> <p> <strong>Ce inseamna inovatie pentru industria outdoor din punct de vedere tehnologic?</strong></p> <p> Inovatia este ca designul – ar trebui sa aduca simultan valoare functionala si valoareestetica. Cu toate acestea, care este diferenta dintre inovatie si design?Prima ar trebui sa ofere solutii la o fractiune din pretul celei de-a doua. Inovatie inseamna relevanta, estetica si, de asemenea, eficienta. Acesta a fost scopul meu atunci cand am inceput sa lucrez la o solutie deiluminare mai buna pentru fetele noastre. Asadar, cateva luni mai tarziu, dupa timp dedicat pentru cercetari si studii am reusit si primulunipol luminat cu LED a fost lansat in Romania. Noaptea, puteti vedea cu ochiul liber diferenta dintre iluminarea clasica si cea cuLED.Lumina LED-ului este mai bogata, mai calda si intensa in timp ce costul energiei este de pina la 70% mai mic. Aceasta e un reper pentru ceea ce eu numesc "inovatie in outdoor".</p> <p> </p> <p> <strong>Dati-ne mai multe detalii despre acesta lansare si explicati care sunt beneficiile unei iluminari cu LED-uri, in loc de neon sau halogen?</strong></p> <p> Este prima data cand o iluminare cu LED se implementeaza in OOH-ul romanesc. Lansarea acestei tehnologii, deocamdata la nivel de pilot, este primul pas al unui sistem de iluminatde noua generatie care va fi pus in aplicare de Affichage Romania. Ce e special cu privire la folosirea surselor de lumina cu LED-uri nu e doar experienta estetica, prezentarea cu totul noua si atractiva a spatiului publicitar, ci si faptul ca rezolvam considerabil problema consumului de energie si incepem sa punem in aplicare programul "Aveti grija de mediul inconjurator ".</p> <p> </p> <p> <strong>Care sunt costurile unui astfel de sistem de iluminare cu LED-uri pe care le-ati implementat la Unipolul situat in Bucuresti-Ploiesti?</strong></p> <p> Adevarul este ca aceste costuri de implementare sunt aproximativ cu 50% mai mari in comparatie cu sistemele clasice, care sunt utilizate in mod regulat in cadrul pietei. Iluminarea cu LED-uri e o investitie si probabil e unul dintre motivele pentru care n-a fost facuta pina acum in Romania. Dar beneficiile sunt evidente – in primul rand, asa cum spuneam deja, lumina are o culoare diferita, consistenta si coerenta – acest unipol iese in evidenta noaptea si poate fi vazut de la o distanta mare, decupandu-se in peisaj. Chiar daca lansarea si costurile de implementare sunt mai mari, beneficiile in timp sunt relevante din punct de vedere financiar, intrucat acest tip de sistem foloseste cu 70% mai putina energie decat cele clasice. Deci, pe termen mediu si lung, acest sistem este mult mai eficient, economic si, de asemenea, prietenos cu mediul. Asta e ceea ce eu numesc inovatie Affichage, pusa la treaba.</p> <p> </p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz