Sustenabilitate

Ingrediente pentru viitor: Sol și Suflet

Reading Time: 3 minute

În 2021, Institutul de Cercetare în Permacultură din România și Kaufland România lansau proiectul Sol și Suflet, primul Centru Permanent de Inovare, Producție și Educație în Agricultură Regenerativă din România.  Trei ani mai târziu, Ferma Sol și Suflet, un pionier în agricultura regenerativă din România, a ajuns la un model de producție autosustenabil.

Cu un suport financiar de 1,25 milioane de lei din partea Kaufland România, oameni dedicați și o ajustare constantă a planurilor, cu multă inovație și cercetare, proiectul este astăzi un exemplu nu doar pentru România, ci și unul dintre puținele de acest fel din lume.

Sol și Suflet se bazează pe principiile agriculturii regenerative, un sistem care prioritizează sănătatea solului și biodiversitatea. Prin practici precum rotația culturilor, compostarea și utilizarea îngrășămintelor naturale, ferma produce legume de cea mai înaltă calitate, fără a compromite mediul înconjurător. Multe dintre produse sunt rotite în tabele și planificări amănunțite înainte să încolțească în solul fertil din localitatea Vlădeni, județul Dâmbovița.

În luna mai, echipa Biz a petrecut o zi la ferma Sol și Suflet, unde i-a întâlnit pe artizanii ideii, Ionuț Bădică, cofondatorul Institutului de Cercetare în Permacultură, și pe Alex Tudose, managerul fermei, dar și pe Katharina Scheidereiter, CSR Kaufland România și Republica Moldova. Ei au urmărit în ultimii trei ani ca ideea să prindă aripi și să devină autosustenabilă. Pe lângă producția de legume, ferma funcționează și ca centru educațional, oferind programe de internship și voluntariat pentru noile generații de fermieri și pasionații de agricultură regenerativă. Cunoștințele dobândite în urma cercetărilor derulate la fermă sunt disponibile gratuit în cadrul unei biblioteci de resurse educaționale online.

Cu aproximativ 200 de clienți care-și programează livrările prin site-ul solsisuflet.ro, ferma are acum ingredientele succesului. Ferma Sol și Suflet cultivă circa 50 de soiuri de legume pe tot parcursul anului, furnizând săptămânal produse proaspete.

Cum ajungi pionier în agricultura regenerativă

După trei ani de inovație și cercetare, Ferma Sol și Suflet, un pionier în agricultura regenerativă din România, a ajuns la un model de producție autosustenabil. Ionuț Bădică, managerul de proiect al fermei Sol și Suflet și președintele Asociației Institutul de Cercetare în Permacultură din România, spune cum s-a ajuns de la idee la acest model autosustenabil… mai mult

Crescut pentru o agricultură sănătoasă

Alex Tudose este primul angajat cooptat în proiectul Sol și Suflet, dar legăturile lui cu agricultura sustenabilă și Ionuț Bădică, managerul de proiect, au o istorie mult mai îndelungată. Azi, este managerul fermei din Vlădești, județul Dâmbovița. El ne arată cum, prin abordarea inovatoare și activitățile conexe de cercetare și educație, ferma Sol și Suflet se profilează ca un potențial model de urmat și deschide calea către o agricultură mai durabilă, mai echilibrată și mai prietenoasă cu natura în România… mai mult

Un vis sustenabil împlinit

Sprijinirea producătorilor locali este parte integrantă din strategia Kaufland, dar implicarea în ferma Sol și Suflet are și o componentă de educație, pentru formarea noilor generații de agricultori interesați de sustenabilitate, spune Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România și Republica Moldova… mai mult

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 384 (16 iunie – 16 iulie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Toader Păun

Recent Posts

De 25 de ani, revista Biz scrie istorie în presă și evenimentele de business

Acum 25 de ani se lansa în România prima revistă de business. O revistă care aducea culoare într-o lume gri,…

2 ore ago

Festivalul de film BIFF aniversează 20 de ani

Cea de a XX-a ediție, aniversară, a Bucharest Internațional Film Festival (BIFF - www.biff.com.ro), singura competiție cinematografică internațională de film…

6 ore ago

Aproape o treime dintre cei care călătoresc cu autocarul sunt nemulțumiți de calitatea autogărilor

Cu ocazia Săptămânii Europeane a Mobilității și a Zilei Mondiale fără Mașini, FlixBus atrage atenția asupra importanței de a avea…

6 ore ago

Educarea și informarea, o prioritate strategică pentru MagnaPharm

MagnaPharm marchează 30 de ani de excelență în industria farmaceutică, fiind un jucător cheie în segmentul de marketing & sales…

8 ore ago

Beatrice Chiș, ETi: Performanță cu zâmbetul pe buze

Beatrice Chiș, International Executive Marketing Director la ETi, ne-a explicat cum reușesc campaniile globale de marketing ale companiei să aducă…

10 ore ago

Agenția Minio invită publicul să descopere echipa: no more catfishing

Minio, agenția de creație strategică integrată, lansează campania „No more catfishing”, prin care invită clienții și partenerii să descopere echipa…

10 ore ago