Inginerii Continental România dezvoltă tehnologii importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class
Reading Time: 2 minuteInginerii Continental, de la centreler din Timișoara, Iași și Sibiu, dezvoltă componente și produse importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class. Pentru prima dată, Continental furnizează Mercedes-Benz AG sistemul complet CoSmA care cuprinde o unitate centrală de control, transceiver cu tehnologie radio în bandă ultra-largă și software inteligent.
Cooperare între centrele R&D
Specialiștii și inginerii din România au o participare însemnată la tehnologiile prezentate. Lucrând în echipe internaționale, specialiști din Iași, Sibiu sau Timișoara au contribuit (fie în etapa de dezvoltare, fie în producție) la tehnologii precum CoSmA, CAIrs, Long Range Radar, Surroud View Camera, Electronic Ignition Switch, Telematic Control Unit, Smartphone Terminal, Seat Control Unit (Seat Heating Control Unit, Seat Pneumatics Control Unit) și altele.
Sistemul de acces CoSmA, bazat pe dispozitive inteligente, este o componentă de bază a cheii digitale a mașinii. Tehnologia în bandă ultra-largă (ultra-wideband sau UWB) utilizată permite dispozitivelor mobile precum smartphone-urile sau ceasurile inteligente să deschidă și să pornească automat vehiculul.
„Cu tehnologia de acces fără cheie CoSmA, oferim pentru prima dată un sistem complet care include toate componentele hardware și software”, spune Philipp von Hirschheydt, membru al Comitetului executiv responsabil pentru sectorul Automotive în cadrul Continental.
Proprietarii de vehicule pot crea și gestiona mai multe chei digitale în același timp, fără a fi necesar să utilizeze o cheie fizică. Acest lucru înseamnă că vehiculul poate fi partajat convenabil cu membrii familiei și prietenii prin transmiterea cheii virtuale altor persoane. Proprietarul vehiculului poate atribui diferite drepturi și astfel să specifice, de exemplu, că o persoană poate deschide doar vehiculul, dar nu îl poate conduce.
Sistemul recunoaște cheile virtuale valide stocate pe un dispozitiv și inițiază autentificarea prin Bluetooth Low Energy, o variantă deosebit de economică a standardului Bluetooth care este capabilă să fie activă continuu în fundal. Odată inițiat acest demers, poziția exactă a dispozitivului inteligent este apoi determinată la centimetru folosind tehnologia UWB. Mașina se deblochează atunci numai dacă dispozitivul se află în zona definită pentru vehicul. Această localizare a semnalului împiedică interceptarea semnalului radio în scopuri abuzive. De asemenea, este posibilă pornirea motorului numai după ce dispozitivul final verificat a fost recunoscut în interiorul vehiculului. Sistemul CoSmA este pe deplin compatibil cu specificațiile Consorțiului de Conectivitate Auto (CCC), în cadrul căruia producătorii de mașini, producătorii de dispozitive inteligente și companiile de tehnologie și-au unit forțele pentru a avansa în comunicarea și integrarea dispozitivelor mobile și a vehiculelor.
Air Supply (CAirS)
Controlul inteligent al suspensiei pneumatice adaptive este realizat prin sistemul Continental Air Supply (CAirS), o unitate de control foarte integrată care combină un compresor, bloc de supape și o unitate de control electronică într-un singur modul. Software-ul de sistem este adaptat special pentru utilizarea la Mercedes-Benz Clasa E și permite reglarea suspensiei pneumatice în orice situație pentru a oferi o combinație de confort și stabilitate în trafic.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz