Stiri Business Companii Tech

Inginerii Continental de la Timișoara dezvoltă tehnologii pentru camioane electrice

21 iul. 2022 2 min

Inginerii Continental de la Timișoara dezvoltă tehnologii pentru camioane electrice

Reading Time: 2 minute

Specialiști din centrul de cercetare și dezvoltare al Continental din Timișoara lucrează în echipe internaționale la dezvoltarea de produse și tehnologii pentru vehicule comerciale electrice.

În ultimele luni, compania de tehnologie a primit numeroase comenzi pentru componente de control electronice din vehiculele comerciale alimentate electric, inclusiv convertoare DC/DC și componente de control pentru procesul de încărcare și management termic.

Spre deosebire de piața autoturismelor, sectorul vehiculelor comerciale este încă pe linia de pornire pentru tranziția către mobilitatea cu emisii zero”, explică dr. Ismail Dagli, șeful ariei de activitate Smart Mobility în cadrul Continental. „Cu toate acestea, putem vedea clar că piața capătă viteză, în ciuda provocărilor semnificative pe care le reprezintă autonomia și infrastructura de încărcare. În viitor, acțiunile durabile vor deveni, de asemenea, mai critice în lumina obiectivelor ambițioase de atenuare a schimbărilor climatice și a creșterii continue a traficului de marfă. Acest lucru face cu atât mai necesar să sprijinim producătorii cu portofoliul nostru extins de tehnologii pentru vehicule electrice comerciale”, a completat acesta.

Portofoliul electric

Portofoliul de produse Continental pentru vehicule comerciale alimentate electric cuprinde convertoare DC/DC și o gamă largă de componente de control, inclusiv module de sunet, senzori inteligenți pentru monitorizarea bateriei, sisteme de management al bateriei și componente de control al încărcării, cabluri de înaltă tensiune etc.

De asemenea, inginerii Continental lucrează cu Siemens Mobility la viteză maximă la o altă soluție: pantograful pentru încărcare dinamică, ceea ce înseamnă preluarea energiei de la liniile aeriene pentru a încărca bateria electrică în timpul mersului. Platforma Națională pentru Viitorul Mobilității, o inițiativă de inovație a Ministerului Federal German al Transporturilor, recomandă echiparea, până în 2030, a 4.000 de kilometri de autostradă cu tehnologie de contact a liniilor aeriene. „Aceasta ar putea fi o soluție optimă pentru viitor, în special pentru situațiile de trafic dificil – evită timpii lungi de așteptare la stațiile de încărcare, astfel că bateria poate fi fabricată într-o dimensiune mult mai mică”, spune Alex Rupprecht, responsabil pentru dezvoltarea pantografului la Continental.

Trafic urban

Producătorii de camioane și autobuze au, de asemenea, parteneri pentru mobilitate electrică în sectoarele de activitate Anvelope și ContiTech. Anul trecut, Continental a dezvoltat anvelopa Conti Urban pentru autobuzele de oraș, care are un indice de sarcină crescut conceput special pentru autobuzele electrice din traficul urban.

Capacitatea portantă a anvelopei se bazează pe greutatea mai mare a acestui tip de mașini. Din 2016, Continental a fost activă în mai multe parteneriate de dezvoltare, de exemplu, cu toți producătorii relevanți de domeniul vehiculelor comerciale, în direcția anvelopelor special concepute pentru a satisface cerințele camioanelor și autobuzelor electrice.

Investiții în România

În perioada 1999 – 2021 Continental a investit peste 2 miliarde de euro în activităţile din România. Toate cele trei domenii de activitate ale companiei sunt reprezentate în România. Continental deţine șase unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab şi Iaşi.

Compania are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. La finalul anului 2021, Continental avea peste 17.500 de angajaţi, din care peste o treime reprezentată de ingineri și informaticieni și va continua să angajeze în funcție de viitoarele proiecte.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: