ING Romania a obtinut in primul trimestru un profitul net de 84 milioane lei, cu 3% mai mare comparativ cu primul trimestru din 2015.
Portofoliul de credite al bancii a ajuns la 14.474 milioane lei la sfarsitul lunii martie 2016, crescand cu 26% in ultimele 12 luni, iar numarul de clienti activi noi in trimestrul I a ajuns la 33.555, de trei ori mai mult decat in aceeasi perioada a anului precedent, anunta banca, intr-un comunicat de presa.
ING Romania a inregistrat in primele trei luni ale anului 2016 venituri de 271 milioane lei, in crestere cu 13% fata de perioada similara a anului trecut.
Castigul a fost, in principal, din dobanzi si venituri din tranzactii de schimb valutar, in stransa legatura cu cresterea volumului de afaceri si a numarului de clienti, precum si din venituri din tranzactionarea instrumentelor specifice pietelor financiare.
Intre ianuarie si martie 2016, costurile operationale s-au ridicat la 154 milioane lei, cu 15% mai mult fata de acelasi trimestru al anului precedent, in urma cresterii costurilor cu angajatii (in corelatie cu cresterea numarului de personal de 13%), a costurilor de reglementare (cum ar fi sistemul de garantare a depozitelor) si a investitiilor in IT si marketing.
„Credem ca putem face experienta bancara mai buna si am facut deja pasi importanti prin servicii mai simple si mai rapide. Ne propunem in continuare o crestere sustenabila in toate liniile de business, oferind o experienta diferentiatoare pentru clientii nostri. Vom continua sa ne concentram pe inovatie si digitalizare”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.
Raportul costuri/venituri a avut o usoara crestere, ajungand la 57%, comparativ cu 56% in perioada similara a anului trecut. Costurile de risc sau ridicat la 19 milioane lei, de la 9 milioane lei in primul trimestru al anului anterior. Aceasta majorare a fost pe fondul cresterii puternice a afacerii si a unor provizioane foarte reduse in primul trimestru al 2015. Rata creditelor neperformante s-a imbunatatit constant pe parcursul ultimelor 12 luni, ajungand la 4,6% in primul trimestru 2016 fata de 5,9% in aceeasi perioada a 2015.
Crestere de aproape 60% a creditarii in lei
Portofoliul de credite s-a majorat cu 26%, pana la 14.474 milioane lei, de la 11.472 milioane lei la 31 martie 2015. Fondurile atrase au ajuns la 19.167 milioane lei, cu 32% mai mult decat in martie 2015. Prin urmare, la sfarsitul lunii martie 2016, cota de piata a ING in creditare a ajuns la 6,3% de la 4,9% la sfarsitul lunii martie 2015, iar cota de piata pe segmentul fondurilor atrase de la clienti a crescut la 7,3%, comparativ cu 6% in aceeasi perioada a anului precedent.
Pe parcursul ultimelor douasprezece luni, creditarea in lei a inregistrat o crestere de 57%, pana la 8.933 milioane lei. Creditarea pentru IMM-uri a crescut cu 59% comparativ cu primul trimestru al anului 2015.
In primele trei luni ale anului 2016, ING a atras 30,555 clienti activi individuali noi, de trei ori mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2015. Principalele motoare ale acestei cresteri au fost simplificarea procesului de creditare – Credit Instant si oferta Card Complet, fara comisioane pentru clientii care isi aduc veniturile la ING.
ING Group a raportat un rezultat net de 1.257 milioane Euro (0,32 Euro pe actiune), incluzand profitul din vanzarea actiunilor NN Group in luna ianuarie. ING Bank a raportat un rezultat net de 842 milioane Euro, in ciuda cresterii semnificative a cheltuielilor de reglementare. Calitatea portofoliului de credite s-a imbunatatit: costurile de risc au continuat sa scada, iar rata creditelor neperformante a coborat la 2,3%.
Acum 25 de ani se lansa în România prima revistă de business. O revistă care aducea culoare într-o lume gri,…
Cea de a XX-a ediție, aniversară, a Bucharest Internațional Film Festival (BIFF - www.biff.com.ro), singura competiție cinematografică internațională de film…
Cu ocazia Săptămânii Europeane a Mobilității și a Zilei Mondiale fără Mașini, FlixBus atrage atenția asupra importanței de a avea…
MagnaPharm marchează 30 de ani de excelență în industria farmaceutică, fiind un jucător cheie în segmentul de marketing & sales…
Beatrice Chiș, International Executive Marketing Director la ETi, ne-a explicat cum reușesc campaniile globale de marketing ale companiei să aducă…
Minio, agenția de creație strategică integrată, lansează campania „No more catfishing”, prin care invită clienții și partenerii să descopere echipa…