Categories: FinanțeStiri

ING Romania – profit net de 84 milioane lei in T1

Reading Time: 2 minute

ING Romania a obtinut in primul trimestru un profitul net de 84 milioane lei, cu 3% mai mare comparativ cu primul trimestru din 2015.

Portofoliul de credite al bancii a ajuns la 14.474 milioane lei la sfarsitul lunii martie 2016, crescand cu 26% in ultimele 12 luni, iar numarul de clienti activi noi in trimestrul I a ajuns la 33.555, de trei ori mai mult decat in aceeasi perioada a anului precedent, anunta banca, intr-un comunicat de presa.

ING Romania a inregistrat in primele trei luni ale anului 2016 venituri de 271 milioane lei, in crestere cu 13% fata de perioada similara a anului trecut.

Castigul a fost, in principal, din dobanzi si venituri din tranzactii de schimb valutar, in stransa legatura cu cresterea volumului de afaceri si a numarului de clienti, precum si din venituri din tranzactionarea instrumentelor specifice pietelor financiare.

Intre ianuarie si martie 2016, costurile operationale s-au ridicat la 154 milioane lei, cu 15% mai mult fata de acelasi trimestru al anului precedent, in urma cresterii costurilor cu angajatii (in corelatie cu cresterea numarului de personal de 13%), a costurilor de reglementare (cum ar fi sistemul de garantare a depozitelor) si a investitiilor in IT si marketing.

„Credem ca putem face experienta bancara mai buna si am facut deja pasi importanti prin servicii mai simple si mai rapide. Ne propunem in continuare o crestere sustenabila in toate liniile de business, oferind o experienta diferentiatoare pentru clientii nostri. Vom continua sa ne concentram pe inovatie si digitalizare”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.

Raportul costuri/venituri a avut o usoara crestere, ajungand la 57%, comparativ cu 56% in perioada similara a anului trecut. Costurile de risc sau ridicat la 19 milioane lei, de la 9 milioane lei in primul trimestru al anului anterior. Aceasta majorare a fost pe fondul cresterii puternice a afacerii si a unor provizioane foarte reduse in primul trimestru al 2015. Rata creditelor neperformante s-a imbunatatit constant pe parcursul ultimelor 12 luni, ajungand la 4,6% in primul trimestru 2016 fata de 5,9% in aceeasi perioada a 2015.

Crestere de aproape 60% a creditarii in lei

Portofoliul de credite s-a majorat cu 26%, pana la 14.474 milioane lei, de la 11.472 milioane lei la 31 martie 2015. Fondurile atrase au ajuns la 19.167 milioane lei, cu 32% mai mult decat in martie 2015. Prin urmare, la sfarsitul lunii martie 2016, cota de piata a ING in creditare a ajuns la 6,3% de la 4,9% la sfarsitul lunii martie 2015, iar cota de piata pe segmentul fondurilor atrase de la clienti a crescut la 7,3%, comparativ cu 6% in aceeasi perioada a anului precedent.

Pe parcursul ultimelor douasprezece luni, creditarea in lei a inregistrat o crestere de 57%, pana la 8.933 milioane lei. Creditarea pentru IMM-uri a crescut cu 59% comparativ cu primul trimestru al anului 2015.

In primele trei luni ale anului 2016, ING a atras 30,555 clienti activi individuali noi, de trei ori mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2015. Principalele motoare ale acestei cresteri au fost simplificarea procesului de creditare – Credit Instant si oferta Card Complet, fara comisioane pentru clientii care isi aduc veniturile la ING.

ING Group a raportat un rezultat net de 1.257 milioane Euro (0,32 Euro pe actiune), incluzand profitul din vanzarea actiunilor NN Group in luna ianuarie. ING Bank a raportat un rezultat net de 842 milioane Euro, in ciuda cresterii semnificative a cheltuielilor de reglementare. Calitatea portofoliului de credite s-a imbunatatit: costurile de risc au continuat sa scada, iar rata creditelor neperformante a coborat la 2,3%.

Oana Voinea

Recent Posts

De 25 de ani, revista Biz scrie istorie în presă și evenimentele de business

Acum 25 de ani se lansa în România prima revistă de business. O revistă care aducea culoare într-o lume gri,…

4 ore ago

Festivalul de film BIFF aniversează 20 de ani

Cea de a XX-a ediție, aniversară, a Bucharest Internațional Film Festival (BIFF - www.biff.com.ro), singura competiție cinematografică internațională de film…

7 ore ago

Aproape o treime dintre cei care călătoresc cu autocarul sunt nemulțumiți de calitatea autogărilor

Cu ocazia Săptămânii Europeane a Mobilității și a Zilei Mondiale fără Mașini, FlixBus atrage atenția asupra importanței de a avea…

8 ore ago

Educarea și informarea, o prioritate strategică pentru MagnaPharm

MagnaPharm marchează 30 de ani de excelență în industria farmaceutică, fiind un jucător cheie în segmentul de marketing & sales…

10 ore ago

Beatrice Chiș, ETi: Performanță cu zâmbetul pe buze

Beatrice Chiș, International Executive Marketing Director la ETi, ne-a explicat cum reușesc campaniile globale de marketing ale companiei să aducă…

11 ore ago

Agenția Minio invită publicul să descopere echipa: no more catfishing

Minio, agenția de creație strategică integrată, lansează campania „No more catfishing”, prin care invită clienții și partenerii să descopere echipa…

11 ore ago