ING Bank urcă pe locul 6 in topul băncilor după active
Reading Time: 5 minuteING Bank urcat în 2017 pe locul 6 în topul băncilor după active, înaintea CEC Bank, cu o cotă de piață de 7,9%, în creștere de la 7,2% în 2016, datorită avansului puternic al creditelor acordate în special persoanelor fizice.
Banca a înregistrat o creșterea consolidată a veniturilor până la 1,433 de milioane de lei în 2017 și a profitului brut la 584 de milioane de lei, pe fondul unei dezvoltări semnificative a portofoliului și numărului de clienți și al unui profil de risc bine controlat.
Cota de piață în creditare a ajuns la 8,9%, iar valoarea netă a împrumuturilor a fost de 21,2 miliarde de lei în 2017 – cu 21% mai mare față de anul anterior.
Cotă de piață în fonduri atrase a ajuns la 8,4%, depozitele totalizând 26,8 miliarde de lei în 2017 – cu 20% mai mult comparativ cu 2016.
Home’Bank a înregistrat 830.000 de clienți activi în 2017, reprezentând 73% din totalul numărului de clienți, și 69,6 milioane de logări în platforma digitală – cu 64% mai mult comparativ cu 2016. Peste jumătate dintre clienții ING au folosit aplicația de mobil.
Potrivit reprezentanților ING, peste 100 de milioane de tranzacții au fost înregistrate prin POS și în platformele de e-commerce în 2017 – cu 48% mai mult decât anul anterior.
Tot anul trecut, ING România a inițiat și testat ING Business – o platformă digitală dedicată antreprenorilor.
Digitalizare
Potrivit reprezentanților ING, două oferte de retail principale au atras atenția clienților în 2017: ING Card Complet și creditul digital de nevoi personale. Relansarea contului ING Card Complet în 2017 a dus la creșterea cu 25% a numărului de clienți până la 713.000 de clienți care încasează veniturile la ING. În septembrie s-a lansat cu succes creditul de nevoi personale disponibil în Home’Bank prin intermediul semnăturii electronice – în 3 luni de la lansare, 13% din totalul creditelor de nevoi personale au fost oferite online. Astfel, 1 din 6 români a ales în 2017 un credit de nevoi personale sau ipotecar de la ING.
„Avem o cultura a inovației, iar scopul nostru este să le oferim clienților o experiență care să ne diferențieze. De aceea, ne reinventăm platformele astfel încât să devină o soluție adecvată nevoilor financiare ale clienților noștri, introducând – spre exemplu – creditul digital prin Home’Bank sau o platformă dedicată antreprenorilor, cum este ING Business”, Michal Szczurek, CEO ING Bank, despre strategia băncii în România.
2017 a fost un an digital și pentru segmentul dedicat companiilor. ING România a inițiat și testat cu clienții ING Business, platforma digitală pentru antreprenori, și a lansat la finalul anului trecut primul card de credit instant dedicat IMM-urilor din portofoliul său.
Creștere accelerată
Finalul anului 2017 a marcat o creștere comercială solidă pentru ING Bank România, care a avut venituri totale de 1,433 milioane lei, pe fondul creșterii continue a portofoliului de clienți activi care a ajuns la 1.141.000 de clienți. În 2017, ING Bank România s-a situat pe locul 6 în sistemul bancar românesc, după active. Profitul brut al companiei s-a ridicat la 584 de milioane de lei, iar profitul net la 493 milioane lei, în principal datorită unei dezvoltări echilibrate a portofoliului, unui profil de risc bine controlat și a creșterii numărului de clienți.
Excluzând veniturile excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa în anul 2016, ING Bank România a obținut venituri cu 112 milioane de lei mai mari, cu 20% mai mult față de anul trecut, în timp ce profitul brut a crescut cu 143 milioane lei în 2017, cu 32% mai mare față de 2016. Luând în calcul veniturile obținute din vânzarea acțiunilor Visa din al doilea trimestru al anului 2016, veniturile companiei au crescut cu 9%, iar profitul brut cu 3%, ceea ce confirmă strategia solidă de dezvoltare a ING România. Investițiile în angajați și digitalizare au dus la o sporire a costurilor operaționale cu 87 milioane lei, totalizând 752 milioane lei, cu 13% mai mari față de anul trecut, ca urmare a diversificării activității, a creșterii numărului de angajați și a costurilor de reglementare, se arartă în comunicatul băncii.
Creditarea a crescut per ansamblu cu 21% în 2017, de la 17,6 miliarde de lei la 21,2 miliarde, cu o alocare echilibrată între segmentul de persoane fizice (56%) și companii (44%). Astfel cota de piață în creditare a ajuns la 8,9%, de la 7,7%, cu o preferință clară pentru moneda locală, creditele în lei reprezentând 76% din împrumuturile totale. Creditarea către IMM-uri a crescut cu 45% comparativ cu anul anterior.
Valoarea depozitelor a crescut în același ritm susținut, fondurile atrase totalizând 26,8 miliarde lei, cu 20% mai mult versus 2016. La finalul anului trecut, cotă de piață ING în fonduri atrase era de 8,4% comparativ cu 7,7%.
„Le propunem clienților noștri un model de banking diferit, care câștigă tot mai mult teren în România. În 2017 am fost, probabil, banca cu cea mai rapidă creștere organică. Le mulțumesc clienților și echipei ING pentru acest rezultat. Numărul clienților crește constant și, conform ultimului studiu Net Promoter Score, ocupăm primul loc în topul preferințelor lor. Sunt onorat să fim numărul 1 pentru clienții noștri din România”, completează Michal Szczurek.
Numărul clienților activi ING România a ajuns la 1.141.000 în 2017, modelul diferit de banking atrăgând 280.000 de noi clienți anul trecut. Compania s-a concentrat pe extinderea numărului de clienți cu venituri încasate la ING, aceștia totalizând la finalul lunii decembrie 713.000, cu 23% mai mulți decât în anul anterior. În categoria clienților mid-corporate, numărul clienților s-a ridicat la 13.000, cu 30% mai mult față de 2016.
ING a revenit pe piața românească de capital și s-a înscris ca participant în cadrul Bursei de Valori București la finalul anului trecut, din dorința de a diversifica oferta de produse și soluții de finanțare corporative dedicate clienților săi. In cadrul acestei strategii, ING a intrat și pe piața de finanțare a proiectelor imobiliare și urmărește selectiv oportunitățile din această industrie dinamică, arată reprezentanții ING.
Transformări
Anul trecut compania s-a transformat și a adoptat un nou mod de lucru. ING România a făcut tranziția de la un mod de organizare tradițională, specific băncilor, la un model „agile” inspirat de giganții din tehnologie, precum Amazon, Netflix sau Google.
Livrarea unui număr mare de proiecte, procese și servicii este realizată acum de 11 „triburi”, organizate în echipe multidisciplinare care au responsabilitatea planificării și executării inițiativelor de schimbare.
Noua abordare a îmbunătățit timpul de lansare pe piață, calitatea și competitivitatea produselor și a crescut productivitatea, se arată în comunicat.
„Clienții noștri ne compară nu doar cu alte bănci, ci și cu alte platforme – fie că sunt financiare, tehnologice sau sociale. Atât timp cât așteptările clienților noștri se schimbă, ne schimbăm și noi. Credem că nu mai putem vorbi astăzi de banking tradițional, ci despre inovarea modelului de banking în beneficiul clienților care caută o soluție financiară simplă, sigură și rapidă”, a adăugat Michal Szczurek.
În ceea ce privește responsabilitatea socială, în 2017 compania a investit 7,8 milioane de lei în programe de educație și susținere financiară (Financial Empowerment), precum Startarium și Banometru, dar și în programe de implicare în societate și filantropie. Premiat la competiția internațională a grupului ING, Empowerment Awards, Startarium a oferit educație antreprenorială unui număr de 17.000 de antreprenori în 2017 și a lansat primul program de tip incubator și accelerator dedicat start-up-urilor. Finanțarea totală a ajuns la 575.000 de lei pentru susținerea proiectelor antreprenorilor selectați prin competițiile Startarium. Anul trecut Banometru a lansat o platformă online pentru a oferi soluții de management financiar și a oferit consultanță personalizată unui număr de 500 de persoane cu dificultăți financiare, la nivel național.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz