BizRemote by certSIGN Finanțe Stiri

ING Bank, profit net de 143 milioane lei

25 mai 2020 3 min

ING Bank, profit net de 143 milioane lei

Reading Time: 3 minute

ING Bank a înregistrat în primul trimestru al acestui an un profit net de 143 milioane lei, în scădere cu 27% față de aceeași perioadă anul trecut, anunță banca, într-un comunicat de presă.

“Deși primul trimestru a fost afectat de criza COVID-19, vânzările au avut o evoluție puternică. În urma unei campanii vizibile, am avut vânzări cu 52% mai mari pentru credite de nevoi personale și cu 40% mai mari pentru credite ipotecare în raport cu aceeași perioadă a anului trecut”, arată reprezentanții ING.

Creditul ipotecar 7FIX, cu primii 7 ani de dobândă fixă, a atras peste 27% din noile vânzări. Creșterea volumelor a dus și la majorarea veniturilor cu 9% de la an la an, ajungând la 533 milioane lei. Costurile operaționale au fost de 249 milioane lei în primul trimestru din 2020, față de 221 milioane anul trecut. Creșterea reflectă în principal numărul crescut de angajați și majorarea salariilor medii.

Costurile de risc au crescut abrupt la 118 milioane lei, în contextul în care au fost făcute provizioane suplimentare ca urmare a perspectivei macroeconomice în deteriorare, în timp ce dinamica creditelor neperformante din portofoliu a rămas limitată.

„Situația curentă este o lebădă neagră, pe care nu ne-am fi putut-o închipui la începutul anului. După primele săptămâni în care ne-am concentrat pe continuitatea activității băncii și siguranța colegilor, acum lucrăm activ să ne susținem clienții vulnerabili și contribuim la revenirea economiei. Dată fiind întreruperea abruptă atât pentru societate, cât și pentru economie, o serie de măsuri au fost rapid anunțate pentru a detalia cum ne susținem clienții în această perioadă dificilă. Dar aș vrea să le mulțumesc echipelor noastre pentru efortul admirabil depus în ultimele luni și un „Mulțumesc” special se duce către colegii din office-urile ING, aflați în propria noastră primă linie”, a spus Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

Numărul de clienți care încasează venituri recurente într-un cont ING a crescut cu 13%, la 1 milion. Creșterea a fost susținută și de o majorare cu 25% a soldului depozitelor de la clienți, la 39 miliarde lei. Astfel, cota de piață pentru depozite ajunge la 9,9%, cu 0,9% mai mult comparativ cu martie 2019, se arată în comunicat.

Față de anul trecut, portofoliul de credite a crescut cu 11%, la 28,9 miliarde lei. Cota de piață crește astfel la 10,5%, de la 10,1% în martie 2019. Portofoliul este compus din 59% credite pentru persoane fizice și 41% pentru persoane juridice. Rata creditelor neperformante rămâne sub media pieței, înregistrând doar o ușoară creștere de până la 3,6%.

5000 de solicitări pentru IMM Invest

De la mijlocul lunii martie, când ING Bank a anunțat prima schemă de amânare a plății ratelor, care a fost înlocuită ulterior de prevederile Ordonanței de Urgență nr.37/2020, banca a înregistrat 27.000 solicitări de la persoane fizice și peste 1000 solicitări de la IMM-uri. Totodată, ING s-a alăturat programului IMM Invest și aproximativ 5000 clienți au aplicat pentru finanțare pentru următorii 3-5 ani.

“Acum un deceniu, când ne-am confruntat cu criza financiară de atunci, am avut un avantaj puternic datorită politicii noastre de creditare responsabilă. Atunci am avut posibilitatea să ne continuăm activitatea, să ne ajutăm clienții și să creștem activitatea băncii semnificativ, fiind mai puțin afectați de costurile de risc. Criza de astăzi este complet diferită prin natura sa, dar ne vom sprijini clienții în continuare și vom depăși împreună această perioadă. Cred că este un semn de încredere faptul că 1 milion de clienți își încasează veniturile recurente într-un cont ING și vedem că acest număr continuă să crească chiar și în timpul crizei”, a comentat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

În ceea ce privește digitalizarea, ING a lansat în perioada stării de urgență ING a lansat un nou produs – Round Up, care ajută clienții să pună economisească. În aproximativ o lună, aproape 38.000 de clienți au activat opțiunea.

Numărul total de utilizatori ING Home’Bank a ajuns la aproape 1 milion în primul trimestru, 92% din trafic fiind generat de dispozitive mobile. În medie, utilizatorii aplicației de mobil se autentifică de 18 ori pe lună.

Activitatea s-a intensificat în primul trimestru și pentru aplicația ING Business, destinată antreprenorilor. Numărul de clienți a crescut cu 82%, în timp ce umărul de tranzacții cu 110% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Și gradul de utilizare de pe mobil vs. Desktop a crescut, cu 24% în ultimul an.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: