InfluenceMe 2019: Românii vor să vadă mai multe campanii de CSR
Reading Time: 3 minute“Care este impactul influencerilor în relația pe care o stabilesc cu un brand?”, dar și “care este impactul în relația influencerilor cu consumatorii cărora li se adresează?” sunt întrebările la care a încercat să găsească răspuns Starcom România, prin cel de-al șaselea studiu realizat privind “influence marketingul”. Astfel, doar jumătate dintre români urmăresc un influencer, în scădere cu 33% față de acum doi ani când definiția termenului de influencer presupunea doar urmărirea unei persoane, fără componenta de influență. De asemenea, campaniile care au un element surprinzător, o utilitate imediată, campaniile de CSR sau cele care au o componentă culturală sunt cele care depășesc rata medie de awareness.
Compania a chestionat 833 de consumatorii români în perioada august – septembrie 2019, cu vârsta de peste 18 ani, care locuiesc în mediul urban iar rezultatele au fost prezentate în premieră în cadrul “Influencer Marketing Conference”.
“75% din utilizatorii de internet din România au spus că urmăresc cel puțin o celebritate, profesioniști sau alți oameni care le livrează constant informații de interes pentru ei. Anul trecut, am dat o definiție precisă a influencer-ului, am introdus componenta de influențare a comportamentului, reprezentând o sursă de inspirație, referință sau autoritate.
Prin urmare, numărul de followers nu este definitoriu pentru un influencer, este mult mai greu să ai acest rol, trebuie să influențezi comportamente și, prin studiul de anul acesta, am văzut concret ce comportamente determină anumite campanii cu influencers”, a declarant Rodica Mihalache, Head of Consumer & Business Insights, Starcom România.
Influence Marketingul nu mai este doar un trend, a devenit o necesitate pentru majoritatea campaniilor de comunicare, bugetele alocate campaniilor cu influenceri fiind într-o continuă creștere. Ediția “Influence Me” din acest an aduce o perspectivă pragmatică despre cum sunt percepute campaniile cu influenceri din România, pe ce obiective de marketing construiesc acestea și care este percepția consumatorului.
Studiul a putut defini mai amplu impactul campaniilor cu influenceri, în urma unor vaste tipologii de campanii românești care au cuprins cel puțin o componentă de influencer marketing în 2019.
Impactul campaniilor cu influenceri
Campaniile de marketing care au un impact imediat asupra consumatorilor români sunt acele campanii care folosesc celebrități, care sunt susținute în media, inclusiv pe TV. Campaniile de CSR sau cele care cuprind o componentă culturală sunt cele mai de succes campanii pe teritoriul țării noastre.
Acțiunile generate de campaniile cu influenceri
Campaniile analizate au condus la concluzia că printre acțiunile pe care le generează campaniile cu influenceri se numără creșterea căutărilor privind produsul sau campania în sine, creșterea indicatorului de “consideration” sau, în anumite cazuri, creșterea dorinței de recomandare a produsului.
Sunt brandurile luate în considerare?
Brandurile atrag atenția atunci când prezintă un element diferențiator, când sunt prezentate alături de o povestea nu doar de un stand. De asemenea, brandurile au plus de notorietate dacă aduc experiențe din sfera culturală sau cea de dezvoltare personală.
Intenția de cumpărare
Dorința de a achiziționa un produs sau serviciu este influențată de aceleași elemente menționate mai sus la care se adaugă specialiștii, autoritățile dintr-un anumit domeniu, mai ales dacă vorbim despre categorii cu un risc crescut.
Loialitatea
În vârful clasamentului se află campaniile de CSR cu influenceri. Astfel, intenția de a consuma brandul este determinată de o conexiune la nivel emoțional declanșată de campaniile cu influenceri.
Creșterea relevanței brandurilor
Campaniile care ocupă primele poziții în ceea ce privește relevanța brandurilor sunt cele din zona culturală sau de dezvoltare personală. Aceste campanii determină brand-love, în linii mari duc la creșterea relevanței brandului.
Consumatorii și influențarea acțiunilor lor
Consumatorii dau dovadă de receptivitate, aceștia își doresc să vadă cât mai multe campanii cu influenceri, considerându-le originale și interesante. Totodată, ei își doresc ca influencerii să încurajeze spiritul civic și să se implice în campanii de impact în sfera culturală și educațională.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz