Industria tutunului nu dispare, industria tutunului se transformă – Dragoș Bucurenci, Director External Affairs Philip Morris România, la Zilele Biz
Reading Time: 4 minuteÎn ciuda politicilor restrictive de advertisig pentru industria tutunului, implementate în ultimii 20 de ani peste tot în lume, numărul fumătorilor nu a scăzut, potrivit statisticilor oficiale. Mențiunea principală de pe pachetele de țigări, ”fumatul ucide”, nu i-a descurajat deloc pe consumatori, dimpotrivă. Potrivit cifrelor industriei, în acest moment sunt peste un miliard de fumători în lume, iar în următorii patru ani, cel puțin, acest număr se va păstra, în pofida politicilor restrictive care vor fi menținute, poate chiar înnăsprite.
„În ciuda acestei conștientizări și în ciuda politicilor restrictive implementate de guverne din întreaga lume, în continuare numărul fumătorilor nu reușește să scadă. (…) De decenii ne confruntăm cu acest eșec al acestor politici. (…) În întreaga lume există acum un miliard de fumători și OMS estimează că și în 2025 vor fi tot un miliard. Noi credem că aceste politici trebuie să continue și trebuie ca fumătorii să fie încurajați să se lase, dar în condițiile în care 9 din 10 fumători într-un an nu se lasă, e foarte important să le oferi niște produse alternative care pot fi mai puțin nocive.”, a explicat Dragoș Bucurenci, Director External Affairs Philip Morris România. Prin urmare, se naște întrebarea ce este de făcut, într-o eră a tehnologiei și a inovației, mai ales într-o companie care investește enorm în cercetare?
Producătorul de țigarete Philip Morris a început să investească în produsele fără fum încă din anul 2008, ceea ce a reprezentat de fapt un rezultat al adoptării și aplicării concrete a noilor tehnologii. De menționat că bugetul alocat de compania americană, pentru cercetare, depășește opt miliarde dolari la momentul actual, fiind compania cu cel mai mare număr de solicitări brevete de inovație (6.300), fiind l 45-le solicitant de brevete din UE si singura companie din industria de tutun din top 50.
„Ceea ce este nociv în obiceiul fumatului este arderea. Ca fumătorul să obțină nicotină, el trebuie să dea foc tutunului. În urma arderii se produce fum care conține peste 100 de substanțe nocive. Nicotina pe care o caută fumătorul este o substanță adictivă și nu e lipsită de riscuri, dar nu e cauza principală a bolilor din spatele fumatului. Iar lucrul acesta se știe din anii ’80. Dacă putem să-i dăm fumătorului nicotina, fără să-i dăm fumul, substanțele nocive din fum, cu siguranță am obține un produs mai puțin nociv. Numai că de la acest principiu care era cunoscut demult, până la un produs cum este produsul nostru din tutun încălzit IQOS (…) au trecut 30 de ani pentru că a trebuit să găsim tehnologia care să ne ajute să facem un produs care să încălzească tutunul, care să fie accesibil, fiabil, ușor de întreținut, plăcut fumătorului și în cele din urmă, adoptat de un număr cât mai mare de fumători.”, a menționat Dragoș Bucurenci. Astfel că, exact știința și tehnologia, care au ajuns acum în punctul în care își dau mâna pentru a inova în produse de fumat ”revoluționare”, pe care consumatorii ar putea să le adopte în locul țigaretelor clasice.
„Nimeni nu poate să schimbe trecutul. (…) Ceea ce putem să facem este să ne asigurăm că viitorul va arăta altfel. Și eu cred cu tărie (…) că soluția la o problemă de sănătate globală cum este aceasta nu poate să vină decât din interiorul industriei.”, a adăugat Bucurenci. Să credem că, mai devreme sau mai târziu, țigările clasice și consumatorii lor vor dispărea, este nerealist. Transformarea industriei cu ajutorul tehnologiei este însă mai aproape de realitate, pentru că se totul se bazează pe știință și validări pe standarde internaționale. De altfel, ca un exemplu, faptul că PMI a lansat pe piață produse în acord cu standardele internaționale de bune practici este însăși autorizarea de comercializare a IQOS ca produs din tutun cu risc modificat obținută de la Food & Administration (FDA) – autoritatea americană în domeniu.
Va urma, pe același trend, al dezvoltării pe seama noilor tehnologii, dezvoltarea așa-numitelor terapii prin inhalare, în care Philip Morris investește deja, inclusiv prin achiziții companii din industria farma, pentru a duce dezvoltarea și cercetarea în domeniu pe un nou nivel, într-un unic scop: grijă față de sănătatea consumatorilor.
„Pentru a produce o schimbare atât de amplă în societate nu este suficient ca o companie să se transforme, (…) trebuie ca societatea să vrea să se transforme. (…) Pentru ca un număr cât mai mare de fumători să treacă la aceste produse, este nevoie ca autoritățile să ofere un cadru de reglementare adecvat, este nevoie ca ele să vorbească pe o singură voce împreună cu societatea civilă, să le spună fumătorilor că cel mai bun lucru este să se lase complet de țigări și de nicotină dar că dacă nu fac acest lucru, există produse alternative care pot fi mai puțin nocive. Ca de exemplu cum se întâmplă acum în Marea Britanie unde s-a ajuns la punctul la care NHS va permite doctorilor să prescrie pe rețetă țigări electronice fumătorilor care nu pot să se lăsa. Noi însă suntem departe de acest model.”, a concluzionat Dragoș Bucurenci.
Partenerii Zilei de Inovație: First Bank, Enel, Philip Morris International, Samsung, Orange, Carrefour, Endava, Foodpanda, Schneider Electric, Siviero Maria și Nespresso.
Despre Zilele Biz
Zilele Biz prezintă într-un maraton LIVE de 5 zile, transmis pe pagina de Facebook și canalul de YouTube ale revistei Biz, schimbul de idei, analizele, soluțiile și previziunile care trasează tendințele din mediul de business românesc.
De 20 de ani, Zilele Biz este martorul tuturor transformărilor și evenimentelor economice și de business din România. Din 2002 și până azi, la Zilele Biz s-au format generații de profesioniști în antreprenoriat, management, comunicare și marketing.
De 20 de ani, Zilele Biz înseamnă networking profesionist pentru participanți și content de calitate pentru audiență.
Ediția 20 a festivalului Zilele Biz este și anul acesta LIVE, într-o transmisiune gratuită pe rețelele de socializare Biz.
Pentru Live Streaming pe facebook accesează linkul: https://www.facebook.com/events/600140481394891
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz