Companii Stiri

Industria farmaceutica se digitalizeaza

31 mai 2016 3 min

Industria farmaceutica se digitalizeaza

Reading Time: 3 minute

Preluarea si transmiterea mai rapida a comenzilor, reducerea costurilor cu distributia produselor si un control mai bun al termenelor de expirare a medicamentelor – sunt cateva dintre beneficiile platformei GoPharma, primul marketplace online B2B pentru distribuitori, farmacii si producatori.

Setrio, producator de software si integrator de solutii IT pentru industriile farmaceutica si medicala, a lansat platforma ca raspuns la nevoia farmacistilor de a folosi platformele de comenzi online in orice moment al zilei, intre 10% si 20% din comenzile farmaciilor fiind plasate in afara orelor de program – dimineata si seara, sau chiar in weekend.

Marius Ciuperca, director general Setrio Soft, spune ca targetul setat privind numarul de farmacii inscrise in primul an a fost atins in primul trimestru – 1.500 si estimeaza ca va fi depasit si targetul de 30 de distribuitori setat la lansarea GoPharma.

Ce beneficii aduce platforma GoPharma?

Lansarea primului marketplace online B2B pentru industria farmaceutica a venit practic ca parte a unei viziuni legata de noul mediu de business, in care adaptarea la digitalizare reprezinta cheia. Tipologia clientilor – atat farmacii, cat si distribuitori – s-a schimbat, atat la nivel de marketing, cat si de activitate curenta, iar industria software trebuie sa fie motorul acestei evolutii.

In ceea ce priveste farmaciile, printre principalele beneficii se numara faptul ca acestea au acces la oferte speciale, promotii disponibile la comandarea unui produs, posibilitatea de a emite comenzi la orice ora din zi si in orice zi din saptamana – intre 10% si 20% din total din comenzile farmaciilor sunt plasate in afara orelor de program – dimineata si seara, sau chiar in weekend.

De asemenea, distribuitorii au observat cresterea numarului de comenzi, dar si de produse noi comandate din lista promovata in platforma si acces la clienti noi. In plus prin aceasta platforma distribuitorii pot actualiza ofertele in timp real, nu la nivel de luna sau atunci cand agentii merg pe teren.

Au fost masurate si imbunatatiri in termeni de cash flow pentru clientii aplicatiei?

Am constatat ca volumul de comenzi pe care clientii aplicatiei il inregistreaza creste in mod constant pentru aproape toti partenerii distribuitori. Prin GoPharma distribuitorii obtin o reducerea costurilor cu procesul de vanzare pentru ca acestia nu pierd comenzi in momentul in care operatorii sunt ocupati si castiga mai multe comenzi in momentul deschiderii unui canal non-stop cu farmaciile.

Tipologia clientilor – atat farmacii, cat si distribuitori – s-a schimbat, atat la nivel de marketing, cat si de activitate curenta, iar industria software trebuie sa fie motorul acestei evolutii.

Cum s-a imbunatatit activitatea operationala a distribuitorilor si a producatorilor?

Distribuitorii au posibilitatea de a vedea care dintre produsele din oferta lor sunt preluate in oferta lanturilor de farmacii pentru a nu face suprastoc pe alte produse ce sunt scoase de la vanzare. Un caz exemplificativ ar fi acela cand aproximativ 26% din oferta distribuitorului e preluata de lant.

Distribuitorii ne-au semnalat un castig de 5-7% comenzi suplimentare lunar; in principal, acest castig a fost generat de faptul ca au aparut si comenzi de produse noi, altele decat cele comandate in mod traditional de catre clienti, dar si de faptul ca s-au putut face comenzi in afara orelor de program. De asemenea, posibilitatea de a informa rapid intregul portofoliu de clienti despre oferte si produse noi a dus la cresterea castigurilor lunare.

Cum a fost optimizat timpul de vanzare si cum ajuta GoPharma la evidenta si diminuarea pierderilor, mai ales in cazul medicamentelor expirate?

Optimizarea se poate observa incepand de la timpul mediu de emitere a unei comenzi care este redus cu aproximativ 10 minute. Acest timp este economisit de farmacist, agent de vanzari, darsi de operatorul telesales. Aici se mai poate adauga timpul de deplasare/vizita a agentului de vanzari care este, in medie, de 1 ora per client. Statisticile sunt obtinute in baza nenumaratelor colaborari cu distribuitori, in proceduri de optimizare a timpilor de logistica si de livrare prin softuri dedicate.

Pentru a diminua pierderile sunt prezentate si bine evidentiate termenele de expirare (BBD) pe produsele disponibile la vanzare, astfel incat farmaciile stiu cu ce termene de valabilitate va fi marfa pe care o vor primi in momentul comenzii. Farmacia poate sa comunice online cu operatorul telesales pentru obtinerea de termene mai bune.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: