Industria de media și divertisment: 3 miliarde de dolari în 2019
Reading Time: 3 minuteIndustria de media și divertisment din România va atinge în 2019 un prag de 3 miliarde de dolari, traducându-se printr-o creștere cu 7,1 procente în comparație cu anul 2018. Deși aflată într-un ritm crescător, industria de media și divertisement de la noi din țară rămâne cea mai mică piață din Europa Centrală și de Est, se arată în cea de-a 20-a ediție a raportului PwC Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023 (GEMO).
În decursul următorilor patru ani, rata de creștere anuală va depăși 6%, urmând ca valoarea de piață să ajungă la 3,8 miliarde de dolari.
Cel mai mare ”boom” pe piața media și de divertisment românească l-a avut valoarea pieței de servicii OTT cum ar fi Netflix sau HBO Go. Spre deosebire de 2014 piața a crescut de cinci ori mai mult, fiind estimată la 24 milioane dolari în 2019. Până în 2023, va continua să fie cel mai dinamic segment din piață, cu rată medie anuală de 18,7%, ajungând la 44 milioane dolari.
Segmentul de jocuri video și e-sports reprezintă cea mai mare a doua creștere la nivelul pieței cu o creștere de 10,79%, atingând 136 milioane dolari în acest an și 187 milioane dolari în anul 2023.
Locul trei este ocupat de publicitatea pe internet, avansând cu 9,5% și pornind de la 112 milioane dolari în 2019 cu estimarea de a ajunge la 157 milioane dolari peste patru ani.
Accesul la internet este cel mai costisitor segment în România cu 43,5% creștere, procent reflectat în valoarea de 1,31 miliarde dolari. Până în 2023 cheltuielile vor ajunge la 1,77 miliarde dolari, reprezentând aproape jumătate din piață (46%).
O ușoară creștere este previzionată și în sfera de televiziune și conținut video consumat acasă, 1,56% care va genera venituri de 537 milioane dolari în 2023, spre deosebire cu 506 milioane dolari în 2019. În termeni de venituri generate, acest segment ocupă locul al doilea după accesul la internet.
Așadar, studiul PwC Global Entertainment & Media Outlook arată așteptările de creștere ale veniturilor din publicitatea TV la 384 milioane dolari în 2019 și 529 milioane dolari în 2023,cu o rată de creștere medie de 8,5%.
Segmentul radio, muzică și podcast din România a scăzut în ultimii doi ani iar în 2019 se așteaptă să crească de la 35 milioane dolari până la 41 milioane dolari până în 2023.
După doi ani de scădere, segmentul radio, muzică și podcast este așteptat să crească de la 35 milioane dolari în acest an până la 41 milioane dolari, peste patru ani.
Ziarele și revistele tipărite de la noi din țară sunt așteptate să scadă din punct de vedere al vânzărilor, în linie cu evoluția globală, de la 89 milioane dolari în 2019 la 77 milioane dolari în 2023.
Doar 18% dintre români citesc știri printate, online ul și social media dominând consumul, însă, chiar dacă citesc știrile pe dispozitive digitale, doar 11% dintre aceștia plătesc pentru știrile online.
Piața de carte românească va crește de la 109 milioane dolari în 2019, iar peste patru ani va atinge 119 milioane dolari.
Principala sursă de venituri a industriei cinematografice rămâne vânzarea de bilete, care se așteaptă a atinge aproximativ 97 milioane dolari până în 2023, media anuală de creștere fiind de 4,67%.
Anuarele și cataloagele cu informații de afaceri și publicitatea din acestea, revistele nișate, cărțile profesionale, târgurile și expozițiile sunt evaluate în acest an la 265 milioane dolari cu așteptare de creștere la 304 milioane dolari peste patru ani.
Raportul Global Entertainment & Media Outlook aduce vești bune pe piața de publicitate outdoor din România estimând o creștere anuală medie pentru aceasta de 5,7%, de la 41 milioane dolari în 2019, la 51 milioane dolari în 2023.
În ansamblu, la nivelul Europei Centrale și de Est piata de media si divertisment va avea un ritm mediu de crestere de aproximativ 5,7% si va ajunge la venituri totale de aproximativ 77 miliarde dolari în 2023. Cea mai mare piață este Rusia, fiind urmată de Polonia și Turcia.
Pentru realizarea raportului Global Entertainment & Media Outlook au fost analizate 14 segmente ale industriei de media și divertisment din 53 de teritorii facilitând compararea datelor referitoare la consumatori și cheltuielile de publicitate. Segmentele acoperite de acest raport sunt; cărti, media B2B, cinema, acces la internet, publicitate pe internet, ziare și reviste, muzică, radio și podcasturi, publicitate outdoor, video OTT, televiziune tradițională și consum de video acasă, publicitate TV, jocuri video și sporturi electronice, realitate virtuală.
Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz