Inditex va închide peste 1.000 de magazine la nivel global, dar va deschide alte 450 de magazine noi
Reading Time: 2 minuteGrupul spaniol Inditex, care deține, printre altele, brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka și Stradivarius, a anunțat că începe o reorganizare a rețelei sale de magazine la nivel global, în condițiile în care se așteaptă ca vânzările online vor reprezenta 25% din total până în 2022.
Potrivit unui comunicat al companiei, rețeaua Inditex urmează să fie redusă de 6.700-6.900 de magazine, față de 7.412 unități în prezent, ceea ce va presupune închiderea a 1.000-1.200 de magazine mai mici, care aduc între 5% și 6% din totalul vânzărilor și sunt mai puțin bine poziționate pentru a oferi clienților noile experiențe de shopping pe care aceștia le așteaptă de la un retailer. Majoritatea acestor magazine sunt mici, mai vechi și cele mai multe nu aparțin brandului Zara.
În paralel, grupul va deschide 450 de magazine noi, care vor integra noi tehnologii. „Fiecare magazin va acționa ca un hub local de fashion în zonele strategice de cumpărături din principalele orașe ale lumii, formând o rețea globală interconectată de distribuție care să răspundă la noile obiceiuri de cumpărături”, se arată în comunicatul companiei.
Pentru această transformare, Inditex are în plan investiții totale de 2,7 miliarde de euro până în 2022, dintre care 1 miliard de euro pentru întărirea vânzărilor online și 1,7 miliarde de euro pentru modernizarea platformei integrate a magazinelor prin soluții IT de ultimă oră.
Grupul are în plan întărirea zonei de e-commerce pentru toate brandurile sale, prin regândirea magazinelor fizice, mărirea echipelor de customer service online și ambalaje dedicate. Inditex va finaliza și introducerea unui sistem de etichete RFID care permite urmărirea produselor și gestionarea stocurilor de la distanță,
Din 2012 până în 2020, Inditex a deschis 3.671 de magazine deja integrate în sistemul online, a extins alte 1.106 magazine, a dotat 2.556 de unități cu noi tehnologii, dar a și închis 1.729 de magazine, dintre care 1.024 doar în ultimii trei ani.
Cât au scăzut vânzările în primul trimestru
Deși 88% dintre magazinele Inditex au fost închise o bună parte din primul trimestru fiscal (1 februarie – 30 aprilie 2020), din cauza pandemiei de COVID-19, scăderile vânzărilor au fost de 44%, atingând nivelul de 3,3 miliarde de euro.
Curba descndentă a fost atenuată de creșterea masivă cu 50% a vânzărilor online în aceste trei luni. Dacă în anul fiscal precedent vânzările online au reprezentat doar 14% din total, grupul vrea să ajungă la 25% până în 2022. În aprilie, avansul a fost chiar de 95% față de aceeași lună din 2019. Grupul și-a menținut marja brută de profit la 58,4% din vânzări.
Cheltuielile operaționale au scăzut cu 21%, în timp ce rezervele de cash erau la finele lunii aprilie la nivelul de 5,8 miliarde de euro, față de 6,7 miliarde de euro în aprilie 2019.
Grupul Inditex deține brandurile Zara, Zara Home, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho și Uterque. Principalul brand, Zara a avut, împreună cu Zara Home, vânzări de peste 19,5 miliarde de euro anul trecut, din totalul de 28,2 miliarde de euro înregistrate la nivel de grup.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz