Incredibil de adevarat
Reading Time: < 1 minut<p> Cati romani ar fi crezut in 1999 ca, peste 10 ani, nemtii, francezii, spaniolii se vor inscrie pe liste de asteptare ca sa cumpere o masina romaneasca? Cand Renault revenea la Mioveni, de data aceasta ca actionar majoritar, Dacia parea o marca sortita uitarii, la fel ca alte branduri romanesti ce apartineau mostenirii comuniste.</p> <p> </p> <p> Si, de ce sa nu recunoastem, primul model lansat dupa preluare, SuperNova, o Dacia cu motor Renault, parea pentru multi o strutocamila menita doar sa indulceasca pastila amara a disparitiei. Dar a urmat Solenza, un succes major pe piata locala, in timp ce in piata circulau deja zvonurile “Daciei de 5.000 de dolari”.</p> <p> </p> <p> Asa s-a nascut Logan, pariul nebunesc al sefului Renault din acea vreme, Louis Schweitzer. Desi n-a costat niciodata 5.000 de dolari, Logan a transformat Dacia dintr-un mic brand national intr-o adevarata marca de automobile cu vocative internationala. Azi vorbim de cote de piata pentru Dacia in Franta, Germania sau Spania. Standurile Dacia de la saloane auto prestigioase, cum ar fi cele de la Geneva sau Frankfurt, atrag vizitatori, presa de specialitate si oameni din industrie. Alti producatori incearca sa imite succesul repurtat de Renault la Dacia, deocamdata insa fara prea mult succes. Intr-o lume in care numele Romaniei are mai ales conotatii negative, Dacia vorbeste despre o alta Romanie, una a performantei industriale, a designului inteligent si practic, a calitatii accesibile. Fiecare masina Dacia care circula pe sosele de pe patru continente este o insula romaneasca de pozitivitate. Si poate ar fi cazul sa o privim la fel de pozitiv si noi, romanii, la noi acasa.</p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz