Antreprenori

Incluziunea financiara sustine dezvoltarea economiei

9 iun. 2016 3 min

Incluziunea financiara sustine dezvoltarea economiei

Reading Time: 3 minute

Doar jumatate dintre romani sunt de parere ca nivelul incluziunii financiare din tara noastra este ridicat, procent similar cu cel inregistrat la nivel european, arata un nou studiu MasterCard, derulat cu scopul de a analiza perceptia asupra gradului de incluziune la nivel european.

Principalele motive ale excluziunii financiare enumerate de respondentii romani sunt neincrederea in banci (50%), lipsa cunostintelor cu privire la administrarea finantelor personale (42%), precum si inegalitatea veniturilor si lipsa educatiei (cate 38%). Prin comparatie, europenii pun pe primul loc inegalitatea veniturilor si abia apoi neincrederea in banci și lipsa cunoștintelor cu privire la administrarea propriilor bani.

Jumatate dintre romanii chestionati sunt de parere ca, pentru a imbunatati incluziunea financiara este nevoie de schimbari in legislatie, insa enumera si factori precum dezvoltarea infrastructurii de suport sau cursurile de educatie in domeniu. Perceptia este relativ similara la nivel european, cu deosebirea ca europenii acorda cea mai mare importanta educatiei, urmatade necesitatea extinderiiinfrastructurii si a legislatiei.

“Incluziunea financiara și digitala sunt adanc interconectate, fiind in egala masura esentiale pentru un nivel ridicat de trai”, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager, Romania, MasterCard.

Aproape 3 din 4 respondenti romani considera ca bancile ar trebui sa iși asume raspunderea pentru creșterea gradului de incluziune financiara, prin intermediul masurilor de mai sus, insa o mare parte (66%) plaseaza responsabilitatea si la nivelul guvernului.Prin comparatie, majoritatea europenilor (67%) au indicat ca au aceste așteptari mai degraba de la guverne decat de la alte entitati.

Romanii, deschisi catre tehnologie

Studiul a descoperit ca incluziunea financiara și cea digitala sunt percepute ca fiind conexe, respondentii considerandu-le in egala masura importante pentru societate. Intrebati cum ar reactiona daca nu ar avea acces la produse și servicii financiare sau digitale, cel mai des indicat raspuns furnizat de participantii la studiu, la nivel european, a fost frustrarea.

In Romania, procentul celor care considera ca incluziunea digitala este importanta are cele mai ridicate valori la nivel european – 87% dintre respondenti. Cu toate acestea, mai putin de jumatate dintre romani considera ca traiescintr-o tara care le asigura acces la tehnologii precum internet, dispozitive mobile, laptopuri și computere. Principalele motive ale excluziunii digitale invocate atat de respondentii romani, cat si de cei europeni, sunt absenta educatiei specifice și inegalitatea veniturilor.

Accesul la comertul online este mentionat intre principalele trei beneficii ale incluziunii digitale de peste 60% dintre romani, alaturi de o informare mai buna (80%) si flexibilitatea de a interactiona online (70%).

Peste jumatate dintre romani, cel mai mare procentaj dintre nationalitatile participante la studiu, sunt de parere ca, pentru majorarea gradului de incluziune digitala la nivel local, este nevoie de mai mult sprijin financiar pentru cei cu astfel de nevoi. Alti factori enumerati sunt dezvoltarea infrastructurii și cursurile de educatie in domeniu. La nivel european, principalii factori nominalizati pentru imbunatatirea incluziunii digitale sunt aceiasi, insa primeaza educatia.

Peste 60% dintre romani sunt de parere ca accesul la comert electronic este unul dintre principalele beneficii ale incluziunii financiare

Atat romanii, cat si europenii, in general, sunt de parere ca principala entitate responsabila cu avansarea incluziunii digitale ar trebui sa fie guvernul, insa, in mod interesant, peste jumatate dintre romani considera ca ei inșiși sunt responsabili pentru dezvoltarea accesului la produse și servicii tehnologice.

“Incluziunea financiara și digitala sunt adanc interconectate, fiind in egala masura esentiale pentru un nivel ridicat de trai. Acest studiu ne arata ca romanii constientizeaza si sunt pregatiti pentru o accelerare a incluziunii financiare, avand in vedere faptul ca 80% dintre acestia considera ca unul dintre principalele beneficii ale avansului tehnologic il reprezinta facilitarea accesului la produse și servicii financiare. MasterCard va continua initiativele de crestere a incluziunii financiare și digitale, parte a strategiei noastre de a conecta consumatorii din Romania cu cele mai eficiente, sigure și confortabile solutii și produse disponibile in ecosistemul global, atat financiar, cat și tehnologic”, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager, Romania, MasterCard.

 “O directiva a Parlamentului European ofera fiecarui cetatean european posibilitatea de a avea un cont bancar curent, iar Banca Mondiala și forumul international G20 și-au stabilit ca obiectiv asigurarea accesului universal la servicii și produse financiare. Cu toate acestea, daca luam in considerare faptul ca o parte importanta din populatia adulta din Europa este inca nebancarizata, dezvoltarea incluziunii financiare la nivel regional trebuie sa ramana o prioritate pentru a avea o societate deschisa și incluziva”, a concluzionat Ann Cairns, Președinte International Markets in cadrul MasterCard.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: