Stiri

Începe Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week 2024

Reading Time: 3 minute

Între 15 și 18 octombrie, centrul Bucureștiului devine un podium vibrant cu ecouri globale. Evenimentul aduce designul românesc alături de marile capitale ale modei. Printre partenerii instituționali ai evenimentului se numără Ambasada Italiei, Italian Trade Agency, dar și Camera Nazionale della Moda Italiana, organizator Milano Fashion Week®.

Evenimentul conectează designeri, cumpărători, publicații, mass media și universitari pentru a susține moda din România și regiune. Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week aduce împreună branduri, designeri locali și potențiali cumpărători internaționali, promovând „Made in Romania” pe scenele globale. Opt reviste internaționale din cinci țări și peste 40 de buyeri și showroomuri au confirmat participarea, alături de designeri din Georgia, Ucraina și Italia, dar și stiliști, influenceri și fotografi din patru țări.

Runway Fashion Shows la Palatul Regal

Cele mai noi colecții ale unor designeri români sau din Europa de Est vor putea fi admirate în show-uri live, care vor avea loc atât în clădiri istorice, cât și spații neconvenționale, construind un veritabil fashion district în centrul capitalei.

La Palatul Regal, în sala Tronului, vor avea avea loc show-urile Litkovska, Gudu, Keburia, Murmur, Carmen Secăreanu, Rhea Costa, Ami Amalia, Katea Gri și Elena Reva. Invitatul special al primei zile este Romeo Gigli și designerul casei Alessandro dei Benedetti. În Sala de Marmură de la Casa Presei Libere va avea loc un show spectaculos semnat Nissa. La S.E.N.A.T. Gallery se va putea vedea colecția Manuri, iar la Nicodim Gallery sunt prezentate creațiile Almaz.

Ambasada Italiei la București găzduiește show-ul vedetă al evenimentului, colecția faimoasei case internaționale Ermanno Scervino.

Aceste show-uri sunt dedicate invitaților la eveniment, dar în același timp, vor exista și manifestări dedicate publicului larg, într-un carusel de experiențe inedite pentru București. 

Fashion Area BFW în Piața George Enescu

Piața George Enescu devine punctul central pentru pasionații de modă pentru 16 și 17 Octombrie, oferind live streaming pe un ecran gigantic al tuturor show-urilor din cadrul Bucharest Fashion Week. Vizitatorii se pot bucura de activări interactive, zone de lounge și bar, alături de partenerii evenimentului: adidas, Glo, Glow Healthy, Fashion Days, Banca Transilvania, NN, Pepsi și Peroni.

Zona Mercedes Benz va expune două automobile, alături de o galerie ce explorează legătura dintre mașini și modă. Intrarea este gratuită pentru persoanele de peste 18 ani, cu înregistrare pe https://mbbfw.ro/fashion-area/.

Expoziții și instalații de modă în cadrul Bucharest Fashion Week

  • Fashion Space la Galateca deschis publicului pe 16 și 17 Octombrie între 12:00-19:00 – O instalație specială, numită Ressurected Wardrobe, va evidenția creativitatea a cinci branduri românești – V:PM, Borbala, ARSENE, VOL by Bianca Taban și Medeea — care vor expune piese din colecțiile lor și două ținute upcycled realizate împreună cu Auchan. În cadrul Fashion Space, va fi prezent și brandul ucrainean Kacharovska, renumit pentru încălțăminte și accesorii de calitate.
  • Moldavian Corner la Artmark, deschisă în perioada 15-18 octombrie, între orele 12:00-19:00 – Moldavian Corner prezintă identitatea distinctă a modei moldovenești prin instalații creative. Designeri precum Constanzia Yurashko, Valentina Vidrașcu, Yulia Efros și Liudmila Storojuc aduc interpretări rafinate ale designului contemporan, combinând tradiția cu inovația și evidențiind creativitatea avangardistă a modei moldovenești.
  • Fashion Panorama – The Italian New Wave, expozițiecuratoriată de Vogue Italia, Galeria 2/3, deschisă publicului în perioada 16-29 Octombrie între orele 12.00 – 20.00 – Fashion Panorama este o expoziție itinerantă ce explorează moda italiană contemporană prin viziunea a 10 branduri unice. Într-o lume în care moda joacă un rol tot mai important în definirea identității, aceste branduri combină tradiția cu inovația, redefinind italienitatea. Expoziția dezvăluie universul personal al fiecărui brand, oferind o perspectivă asupra evoluției lor și a modului în care spun povestea Italiei de astăzi.
  • Talk With a Stranger by Seen Users la MNAR – Sufrageria Regală, deschisă în perioada 16-17 Octombrie între 11.00 – 18.00 – Instalația „Talk with a Stranger” invită vizitatorii să reflecteze asupra schimbărilor în comunicare în era digitală, evidențiind declinul conversațiilor telefonice în favoarea mesajelor text. Proiectul explorează legătura dintre modă și artă, provocând spectatorii să regândească rolul hainelor în definirea identității.

Fashion și sustenabilitate

Conferința de Sustenabilitate FASHION IMPACT care va avea loc pe 16 octombrie în Sufrageria Regală a Palatului Regal, reprezintăun eveniment de referință în cadrul MBBFW, care va reuni la aceeași masă designeri, producători, experți internaționali în sustenabilitate, autorități din România și Italia, specialiști în reglementări privind green claims, dar și reprezentanți ai marilor companii multinaționale și KOLs dedicați unui viitor sustenabil în modă și lifestyle.

NABA Talks, o serie de întâlniri între profesorii Valentina Torricelli (NABA Milano professor and founder of TrendingNOW) și Valeria Battel de la NABA Milano, care vor oferi informații asupra evoluției retailului în era digitală, și studenți ai UNARTE și UAD.

Trade și designers showroom

În data de 18 Octombrie, designerii prezenți în cadrul Fashion Week au oportunitatea de a discuta aplicat și a-și prezenta colecțiile către cei peste 40 de buyeri internaționali sosiți în București pentru eveniment. Printre aceștia se află reprezentanți ai unor mari lanțuri de retail, department stores și showrooms din Milano, New York, Londra, Paris sau Osaka.

Team

Recent Posts

Mitsuharu Tsumura: Măiestrie japoneză, savoare peruviană 

Cum a reușit Mitsuharu Tsumura să facă din Maido unul dintre cele mai bune cinci restaurante din lume cu propriul…

6 ore ago

Emisiile asociate AI ar putea crește de peste 10 ori până în 2030

Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…

13 ore ago

Guvernul a semnat acordul pentru achiziția a 32 de aeronave Lockheed Martin F-35

Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…

15 ore ago

Gala The Culture of Luxury, organizată de revista Haute Culture sub forma unui bal mascat ca în Micul Paris de odinioară

Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…

15 ore ago

Un an de cashback cu Salt Bank: Cum îți pot aduce prietenii până la 2.400 de lei

O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…

16 ore ago

În ce condiții se pot prelungi contractele de servicii de telefonie, internet sau televiziune

După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…

16 ore ago