Stiri

Începe calvarul Valea Oltului. Rutele ocolitoare nu pot prelua traficul fără sincope

5 iul. 2024 2 min

Începe calvarul Valea Oltului. Rutele ocolitoare nu pot prelua traficul fără sincope

Reading Time: 2 minute

Închiderea DN7 pe sectorul Valea Oltului a speriat transportatorii români care spun că rutele ocolitoare nu pot prelua traficul și așa extrem de intens de pe unul din principalele drumuri ce leagă sudul țării de Transilvania.

Radu Burnete, directorul executiv al Confederației Patronale Concordia, despre impactul economic al închiderii circulației pe Valea Oltului:

„Este regretabil felul în care am aflat că Valea Oltului, principala arteră economică rutieră a României, se închide timp de o lună. Ar fi trebuit sa avem informația asta la începutul anului, minimum cu 2-3 luni înainte. Care sunt consecințele imediate pentru economie? Rutele ocolitoare nu pot prelua traficul fără sincope și asta înseamnă că exporturile României vor avea întârzieri. Fabricile care depindeau de această arteră se vor aproviziona mai greu. Magazinele care deservesc milioane de consumatori se vor trezi că produsele nu ajung la timp. Transportatorii vor avea costuri mai mari și o mulțime de probleme cu timpii de livrare asumați în contractele lor. Sau haideți să ne imaginăm că traficul e deschis doar noaptea: va fi cineva prezent în centrele logistice, în fabrici sau magazine, să descarce și să încarce?
Nu vreau să intru în polemică despre soluția tehnică aleasă. Plec de la presupunerea că nu există altă cale. Ce puteau face agenții economici dacă știau din timp? Puteau ajusta producția astfel încât să fie nevoie de mai puține livrări în această perioadă. Puteau să prevadă stocuri mai mari. Puteau să renegocieze contracte, să revizuiască angajamente. Zeci de mii de firme ar fi avut timp să se pregătească pentru acest eveniment. Lanțurile logistice care gestionează zilnic zeci de mii de tone de marfă ar fi putut fi redesenate temporar și toată lumea ar fi fost pregătită din timp pentru o perioadă cu posibile întârzieri. Ce mai pot face companiile acum? Mai nimic. Poate doar să tragă aer în piept pentru nervii, problemele și pierderile care vor urma.
Ce mai pot face Ministerul Transporturilor, CNAIR sau constructorul? Nu știu, dar chiar și în acest ultim moment ar trebui să invite la discuții reprezentații industriilor afectate. Poate că se mai pot găsi niște soluții sau măcar niște cârpeli de ultim moment. Cu toții ne dorim această autostradă și ne-o dorim cât mai repede. Dincolo de ce se mai poate face acum, solicitarea noastră fermă este ca astfel de decizii să nu mai fie luate fără să fie comunicate cu mult timp în avans. Pierderile economice – care vor fi și puteau fi evitate – le suportăm cu toții“.

Circulaţia pe Valea Oltului va fi închisă între 8 iulie şi 9 august, pe perioada zilei, pentru lucrări la autostrada Sibiu – Piteşti, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o conferinţă de presă desfăşurată miercuri.

Array

Articole pe aceeași temă: