“Empower people” este conceptul care ia amploare in companiile deschise inovatiei. Femeile 2.0 stiu sa contribuie semnificativ la dezvoltarea acestora. Fie ca au skill-uri tehnice sau nu, dau dovada de talent, stapanesc arta comunicarii pentru a descoperi psihologii si sunt mereu informate cum sa motiveze oamenii din echipa lor. Investesc in noile tehnologii, in training-uri si dezvoltare totul cu scopul de a oferi un mediu placut de lucru. Leadership-ul unei business woman poate fi adesea salvator pentru o companie care se confrunta cu fluctuatii de personal.
De Steluta Nastase
Schimbarile in mediul de lucru necesita adaptare continua, transformare si imbunatatire pentru crearea unei culturi organizationale, care sa atraga si sa mentina angajatii in companii. Costurile fluctuatiilor de personal sunt adesea mai mari decat cele de retentie a acestora. Studiile cele mai recente, desfasurate la nivel global, spun ca femeile sunt considerate mentori in cariera si principalii factorii de influenta cand vine vorba de lucru, mobilizare, motivare, retentie si zambete la birou.
Este important de analizat cum au evoluat preferintele angajatilor de-a lungul timpului. Un studiu Gallup citat de site-ul businessinsider.com arata ca, acum 62 de ani, un grup de americani a fost intrebat ce ar alege: un manager barbat sau femeie? 66% dintre acestia au spus barbat, iar 5% – femeie. In 2012, situatia arata astfel: 33% dintre persoanele intervievate au declarat ca prefera un barbat manager si 20% – un manager femeie. Cele mai recente studii Gallup arata ca 29% dintre angajatii care au un manager femeie se simt motivati sa se implice in activitatea companiei, in timp ce doar 25% dintre angajatii care au manager barbat au dorinta de a se implica. Femeile care lucreaza cu o femeie manager sunt cele mai implicate din grupul de angajati.
Iata cateva motive pentru care femeile obtin procente mai bune cand vine vorba de implicare la locul de munca:
Cultiva potentialul fiecarui angajat si ii contureaza perspective optimiste de dezvoltare si avansare in cariera. Sunt in masura sa gaseasca task-uri stimulative si sa responsabilizeze angajatii, acestia avand o imagine clara despre rolul lor in echipa.
Ofera feedback constant si sunt cele care discuta cu angajatii despre task-uri, realizari, rezultate, ajutand astfel angajatii sa-si atinga obiectivele.
Recompenseaza munca bine facuta. Studiile arata ca femeile surclaseaza barbatii manageri cand e vorba de feedback pozitiv si aprecierea angajatilor pentru munca zilnica.
Rezultatele studiilor sunt usor de explicat luand in considerare talentele naturale ale femeilor. Organizarea si responsabilitatile carora trebuie sa le faca fata zilnic in viata personala se transpun cu usurinta si in mediul profesional. Femeile 2.0 sunt dedicate colaborarilor, inovatiei, employee empowerment si echilibrului job-viata personala. Competitia in domeniul profesional este tot mai mare, prin urmare, multe femei-manager isi incurajeaza angajatii sa dea refresh skill-urilor lor, sa tina pasul cu noile tehnologii si cu schimbarile din mediul de business.
Iata cum arata locul de munca al viitorului. Femeile au stilul de leadership, care deschide drumul spre “new world”:
Educatie si dobandirea constanta de noi skill-uri. Angajatii preocupati de cariera lor sunt cei care nu se multumesc cu un CV impresionant si cu diplome de acum 10 ani. Acestia trebuie sa-si updateze skill-urile, sa fie informati despre trendurile industriei si despre noul comportament al clientilor. Programele de pregatire profesionala, social networking sharing si auto mobilizarea pentru dobandirea de noi skill-uri in cariera sunt apreciate la locul de munca.
In pas cu tehnologia. Femeile lider sustin folosirea new media pentru a fideliza clientii si sunt informate despre noile tehnologii care pot creste productivitatea si eficienta companiilor.
Abilitati de project management. Tot mai multe task-uri se desfasoara in echipe fara a mai tine cont de granite geografice, de varsta, etnie, nationalitate. Angajatii trebuie sa-si dezvolte abilitatile de comunicare interpersonale si sa construiasca relatii durabile in echipa. Ierarhiile din companii dispar treptat-treptat, angajatii de la toate nivelurile fiind mult mai motivati daca li se permite sa-si exprime punctul de vedere si ideile.
Comunicarea face-to-face. In ciuda numeroaselor platforme sociale, evenimentele si intalnirile de business au loc fizic, prin urmare femeile manager cultiva comunicarea, brainstorming-urile, zambetele si Happy Fridays la locul de munca.
Masurarea activitatii pentru decizii targetate. Evaluarea rezultatelor trebuie facuta punctual pentru a lua masurile potrivite la timpul potrivit. Aceasta abordare ajuta leaderii sa vorbeasca limbajul angajatilor si sa conduca business-ul intr-o directie productiva.
Asumarea activitatii profesionale. Asertivitatea si asumarea de riscuri caracterizeaza femeile lider. Acestea mizeaza pe exprimarea ideilor intr-o maniera convingatoare, astfel incat in cele mai multe cazuri primesc credit si sustinere pentru implementarea acestora.
Managerul social dispus sa schimbe echipa prin comunicare si creator de inovatie transforma companiile in medii mai placute si mai productive.
Sheryl Sandberg (COO Facebook) cere viitorilor lideri femei sa colaboreze fizic sau prin new media, iar Katty Kay (jurnalista la BBC World) le recomanda increderea in sine si perseverenta. Stilul personal conteaza mult in abordarea problemelor, oamenii vor sa descopere personalitatea si valorile transmise de lideri. Celebrul site american de business www.businessinsider.com sustine ca noul Steve Jobs va fi o femeie, pornind de la premisa ca tot mai multe afaceri sunt conduse de femei admirate pentru leadership, experienta, educatie si orientarea spre rezultate. Acestea sunt in masura sa inspire generatiile viitoare de antreprenori.
Steluta Nastase-Lupu este online marketing specialist la firma de recrutare si consultanta in resurse umane, ABC Human Capital.
Citeste si alte articole despre femeile lider aici
Foto: Dreamstime
După o investiție de 2,5 milioane de euro, Ecletico Villa, un boutique hotel de patru stele, se lansează în centrul…
Edenred, în colaborare cu Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), lansează “Țara lui Mai Bine”, primul proiect…
Fondatorii ar trebui să se concentreze pe obținerea de venituri, mai degrabă decât pe creșterea cu orice preț și ar…
Agridrone România, un start-up specializat în distribuția și consilierea pentru achiziția dronelor agricole, anunță cu mândrie că a fost desemnat…
Consumatorii români caută din ce în ce mai mult o experiență de cumpărături online mai bogată, personalizată și inovatoare atunci…
Internetics, festival de tradiție organizat de The Institute încă din 2001, a devenit o scenă de referință pentru performanțele și…