În România, 280.000 de elevi abandonează școala. Cei mai mulți din mediul rural
Reading Time: 2 minuteÎn România, părăsirea timpurie a școlii (tinerii între 18–24 de ani care au părăsit școala înainte de finalizarea învățământul obligatoriu și care nu au urmat niciun alt program de formare profesională sau calificare), este de 15,3%, față de 10,3% la nivelul Uniunii Europene.
Peste 277.600 de tineri cu vârstele între 18 și 24 de ani au abandonat școala și nu s-au mai dus niciodată la liceu sau la școlile profesionale, plecând din timpul sau imediat după gimnaziu. Rata de părăsire timpurie a școlii este a treia cea mai ridicată din Europa, potrivit Eurostat.
”Într-un raport întocmit de Banca Mondială, reiese că acei copii care se nasc azi în România au aceeași șansă de (sub)dezvoltare ca cei din Afganistan, Ecuador și Thailanda. De ce? Din cauza acestui procent ridicat de tineri care nu termină decât maximum 8 clase. Generația care se naște astăzi va avea o productivitate în forța de muncă de 60% din ceea ce ar putea fi dacă ar fi beneficiat de o educație completă și de o sănătate bună”, a spus deputatul liberal Alexandru Muraru.
Pe scurt, procentul ridicat de tineri care părăsesc timpuriu școala ne costă 40% din veniturile pe termen lung, potrivit calculelor făcute de reprezentanții Băncii Mondiale.
”Mai mult, toate studiile arată că părăsirea timpurie a școlii conduce la excluziunea socială ulterioară în viață. Tinerii care părăsesc prematur școala sunt mai predispuși riscului asociat șomajului sau al celui de a câștiga mai puțin odată ce găsesc un loc de muncă. Estimările legate de competențe necesare în Europa sugerează că, pe viitor, doar 1 din 10 locuri de muncă va putea fi accesat de o persoană care a părăsit timpuriu școala”, a mai declarat deputatul PNL.
Guvernul promite bani pentru a ajuta copiii
În 2020, pentru a veni în ajutorul copiilor predispuși la abandonarea școlii, Guvernul a suplimentat bugetul Ministerului Educației cu suma de 150 de milioane de lei pentru achiziția de tablete conectate la internet. Ne-am asigurat, astfel, că nu crește decalajul dintre copiii din medii defavorizate şi ceilalți elevi. Un ordin al ministrului stabilește criteriile pentru repartizarea tabletelor către cei aproximativ 250.000 de elevi care au nevoie de ele, conform estimării Ministerului Educației şi Cercetării”, a conchis deputatul liberal, vicepreședinte al Comisiei de Educație din Camera Deputaților.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz