BizRemote by certSIGN

În culisele turneului de la Wimbledon

26 iul. 2022 5 min

În culisele turneului de la Wimbledon

Reading Time: 5 minute

După o perioadă extrem de dificilă în care AELTC, organizatorul turneului de la Wimbledon, a înregistrat și o scădere a veniturilor cu 98%, ediția din acest an, care s-a desfășurat fără restricții, a adus venituri record. O parte din această sumă va fi investită în construcția a 38 de terenuri noi și a unui stadion cu 8.000 de locuri, construcții care vor transforma cel mai vechi turneu de tenis din lume până în 2030.     

Am văzut pentru prima oară un meci de tenis de la Wimbledon pe la jumătatea anilor ’90, alături de tatăl meu. Chiar dacă pe atunci nu înțelegeam mare lucru din regulament sau din cum se ține scorul, entuziasmul tatălui meu și jocul făcut de Pete Sampras m-au ținut în fața televizorului până la final și m-am îndrăgostit iremediabil de tenis. De atunci mi-am dorit să ajung pe ­Center Court, unde să pot vedea un meci la fel de spectaculos. La invitația Lavazza Group, mi s-a împlinit acest vis vara aceasta. Sigur, nu l-am văzut pe Pete Sampras, cum îmi doream pe când eram un puști, dar, am reușit să particip la unul dintre meciurile lui Rafael Nadal, unul dintre sportivii mei preferați din toate timpurile. ­Bucuria mea a fost cu atât mai mare cu cât am nimerit la turneul de la Wimbledon la o ediție aniversară: Center Court a împlinit anul acesta 100 de ani de existență în locația actuală, de pe Church Road.

Mii se iubitori ai sportului alb au umplut tribunele, mai ales că ­celebrul turneu și-a deschis porțile publicului fără restricții pentru prima oară în ultimii doi ani, fiind puternic afectat de criza de sănătate publică. Ediția din 2020 a celebrului turneu de Grand Slam a fost anulată din cauza pandemiei, ceea ce s-a tradus prin scăderea veniturilor organizatorului, All England Lawn Tennis Club (AELTC) cu peste 98%. Ca să vă faceți o idee, în urmă cu doi ani, AELTC a înregistrat venituri de 5,32 milioane de dolari, comparativ cu anul financiar 2018 – 2019, când a avut venituri de peste ­400 de mili­oane de dolari. Cu toate acestea, pierderile au fost compensate de polița de asigurare a organizatorilor, care le-a adus încasări de aproape 220 de milioane de dolari în 2020 și în jur de 23 de milioane de dolari în 2021. Revenirea fanilor în tribune a înseamnat o redresare a AELTC, veniturile și profitul urcând la 360 de milioane de dolari și, respectiv, la 41,6 milioane de dolari, o creștere record, cu peste 60 de ­procente.

Creșterile financiare spectaculoase din ultimii ani vor alimenta și o serie de investiții care vor transforma cel mai vechi turneu de tenis din lume până în 2030. AELTC plănuiește să construiască 38 de noi terenuri și un stadion cu 8.000 de locuri – Parkland Show Court – care va duce la creșterea numărului zilnic de spectatori de la 42.000 la 50.000.

Așa e în tenis

O parte din aceste venituri sunt alocate fondului de premii pentru jucători, care anul acesta a fost unul record, de 47 de milioane de euro, cu peste zece procente mai mare decât cel acordat anul trecut. Cum jucătorilor din Rusia și Belarus li s-a interzis să mai joace la Wimbledon din cauza războiului din Ucraina, WTA și ATP au decis ca la ediția din acest an a turneului de Grand Slam să nu se mai acorde puncte. Ca să atragă jucătorii de top, organizatorii turneului au fost nevoiți să pună la bătaie premii record pentru participanți. Câștigătorii trofeului la simplu feminin și simplu masculin au primit câte 2,3 milioane de euro, în timp ce jucătorii din primul tur au avut asigurat un premiu de aproape 60.000 de euro, cu peste zece procente mai mult decât au câștigat în 2019. 

Chiar dacă la prima vedere pare greu de crezut, veniturile record din perioada postpandemie se datorează și vânzărilor magazinelor de suveniruri, care în cele două săptămâni ale turneului au vândut mai bine de 450.000 de produse. Dintre aces­tea, printre cele mai căutate de pasionații de tenis au fost șepcile și pălăriile (au fost vândute mai bine de 58.000), prosoapele (peste 27.000) sau tricourile (peste 16.000). De asemenea, extrem de populare în rândul pasionaților spotului alb care vin la meciurile de la Wimbledon sunt căpșunele cu frișcă, care au fost servite încă de la prima ediție a turneului, în 1877, când în tribune erau mai puțin de 200 de spectatori. Căpșunele sunt servite în aceeași zi în care sunt culese, iar organizatorii se încăpățânează să păstreze prețul de 2,5 lire încă din 2010. La un calcul simplu, pentru cele aproape 192.000 de porții de căpșune cu frișcă vândute în timpul turneului, organizatorii încasează aproape jumătate de milion de euro. Deși AELTC nu declară separat veniturile fiecărei divizii de business, potrivit presei internaționale compania organizatoare a celui mai vechi turneu de tenis din lume obține în jur de
160 de milioane de dolari din drepturi de difuzare, aproape 50 de milioane de dolari din vânzarea biletelor, alte aproape 50 de milioane de dolari din sponsorizări și în jur de 35 de milioane de dolari din vânzarea de produse.

În ceea ce privește sponsorizările, anul acesta Robinsons, un producător de băuturi carbogazoase, a pus capăt parteneriatului de 86 de ani cu Wimbledon, însă s-a alăturat Vodafone unei liste de alți 12 parteneri și sponsori. De asemenea, producătorul italian de cafea Lavazza a anunțat la începutul acestei veri că va prelungi parteneriatul început cu Wimbledon în 2011, până în anul 2025. Între 2011 și 2021, Lavazza a servit la Wimbledon mai bine de 3 milioane de cafele.

„Lavazza și Wimbledon formează echipa perfectă de dublu de 11 ani. În țara ceaiului și în templul tenisului, espresso-ul italian a devenit în mod natural parte a ritualului de la Wimbledon și, din 2015, un «jucător» principal și la alte turnee de Grand Slam. Pasiunea noastră pentru tenis, care a început aici, la Wimbledon, a creat o legătură neîntreruptă între brandul nostru și acest sport din 2011 și până astăzi. Suntem mândri să revenim la Wimbledon în 2022, pentru revenirea în stil mare a turneului, după doi ani foarte dificili. Suntem încântați că parteneriatul nostru a fost prelungit până în 2025, într-un moment atât de important cum este cea de-a 100-a aniversare a Center Court. Pentru a marca această ocazie, am decis să aducem la turneu o experiență unică de cafea inspirată de sustenabilitate, o piatră de temelie a strategiei de afaceri a grupului Lavazza”, a precizat Marco Lavazza, vicepreședinte al Lavazza Group.

Pentru a marca devotamentul ­grupului față de lumea tenisului profesionist, Lavazza și-a reînnoit recent parteneriatele și cu Roland Garros și US Open, tot până în 2025, continuând în același timp să fie Platinum Partner al turneului Nitto ATP Finals 2021 – 2025, derulat la Torino.   

Wimbledon în cifre:

3.000.000 de cafele Lavazza servite
între 2011 și 2021

55.000 de mingi folosite în timpul turneului

500.397 participanți

6.000 de membri ai staff-ului

250 de copii de mingi

450.272 de produse vândute

58.271 de șepci și pălării vândute

27.419 prosoape vândute

16.213 tricouri vândute

191.930 de porții de căpșune vândute

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 365 (18 iulie – 15 septembrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Foto: © Marktucan � Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: