Interviuri

În culisele deschiderii primului SASS‘ Restaurant & Lounge din România

Reading Time: 5 minute

Cel mai nou boutique hotel de lux din centrul Bucureștiului, Corinthia, cu doar 30 de suite exclusiviste, care se va deschide în martie 2025, va aduce în România celebrul brand din Monaco. În exclusivitate pentru Biz, Samuel Treves, cunoscut drept Samy Sass, proprietarul legendarului business, vorbește despre planurile pentru țara noastră și de ce a intrat Bucureștiul pe radarul SASS‘ Café.

Cum ați ales Bucureștiul pentru această deschidere?

Am fost aici în ultimele luni și sunt impresionat. Știu că Bucureștiul este o piață emergentă, crește și suntem siguri că va urma o perioadă de doi-trei ani de construcții peste tot. Privind la Dubai, de exemplu, acum zece ani tot ce vedeai erau macarale peste tot și uite ce a devenit astăzi.

Sunt impresionat de ospitalitatea și afacerile de F&B din București. Am călătorit mult în viața mea și e amuzant pentru că aproape de fiecare dată când întâlnesc pe cineva care este bun în domeniu și îl întreb de unde este, îmi spune că este român. Văd tot mai des că românii au multe cunoștințe în aceste afaceri. Când am deschis SASS‘ în Dubai, am avut un barman extraordinar din România, în urmă cu 13 ani. Cred că eram în Tokyo, la unul dintre cele mai bune hoteluri, unde aveau un manager de bar român excepțional. Așa că e foarte frumos și sper să atragem mai mulți turiști care să înțeleagă cu adevărat că Bucureștiul este o piață extraordinară.

Nu am ales eu locația. Ca să fac un pas înapoi, domnul Robert Dumitru este un client vechi al SASS‘  din Monaco și acum un prieten bun. De-a lungul anilor, mi-a spus mereu că într-o zi vom face ceva în România. După ce a cumpărat această proprietate frumoasă, m-a invitat să merg la Londra pentru a întâlni grupul Corinthia, să vedem dacă putem colabora. După întâlnire, părea că ne cunoaștem de zeci de ani, sinergiile erau acolo. Ei au sugerat să facem ceva împreună sub brandul SASS‘, iar eu am fost deschis.

Care sunt provocările amenajării și deschiderii acestui spațiu în România?

Cea mai mare provocare este să ne asigurăm că clienții care vin la SASS‘ Restaurant & Lounge vor avea aproape aceeași experiență pe care o au în Monaco, în ceea ce privește serviciile, mâncarea și muzica.  

Cum credeți că vă percep azi clienții voștri când intră într-o locație SASS‘?

Este o afacere de familie, iar noi vom fi mereu acolo pentru un număr de ani. Avem angajați care lucrează pentru noi de peste 20 de ani și sunt parte din familie. Astfel, SASS‘  încearcă să ofere clienților un sentiment de acasă. Mulți clienți vin și se simt ca acasă, pentru că știm deja ce preferă să bea sau să mănânce.

Acum, încercăm să transformăm SAS dintr-o afacere de familie într-un brand mai corporativ și extins, păstrând totodată ADN-ul său. De asemenea, lucrăm să asigurăm aceeași experiență oriunde am deschide, fie în Monaco, București sau alte locuri.

Și da, e o afacere de familie, ceea ce înseamnă că este frumos, dar și greu, deoarece te poți baza pe oameni, dar și pe faptul că ai o presiune dublă – să demonstrezi în fața propriului fiu.

Cred că oamenilor le place să vină la SASS‘ pentru că, în primul rând, se simt ca acasă. De cele mai multe ori, când vin, se așază, deja știm ce beau, iar chelnerul vine și le oferă aceeași băutură ca de obicei, întrebându-l pe domnul X dacă vrea același whiskey cu două cuburi de gheață. Știm foarte bine obiceiurile clienților noștri, și se simt ca acasă. De exemplu, în Monaco avem spațiu atât în aer liber, cât și în interior, iar afară stau părinții, în vârstă de 55-60 de ani, bucurându-se de muzică, fumând un trabuc și savurând o băutură, în timp ce la interior copiii lor dansează și se distrează. Deci avem două generații la un loc.

Ceea ce încercăm să obținem este ca oamenii să vină și să simtă că fac parte din familie. SASS‘ este o familie, de la chelneri până la clienți. Avem angajați loiali și cred că acest lucru înseamnă că știm cum să ne tratăm oamenii. Desigur, ei sunt mulțumiți de munca lor și cred că câștigă bine. În zilele noastre este complicat să găsești oamenii potriviți, mai ales după COVID, când mentalitatea oamenilor s-a schimbat.

Cum recrutați personalul?

Provine în special din recomandări de la angajații existenți sau prieteni de-ai lor.

Cum este pregătită deschiderea SASS‘ Restaurant & Lounge din hotelul Corinthia Bucharest?

Recent, am creat o companie nouă, EYE Management, axată pe ospitalitate pentru F&B. Ce face această companie este să creeze concepte și să le gestioneze. De exemplu, administrăm deja locația din Monaco și un restaurant japonez pe care îl dețin. Astfel, putem crea concepte noi pentru hoteluri care au nevoie de asistență. La București, Corinthia a propus ca EYE Management să se ocupe de F&B-ul hotelului. Asta înseamnă că ne vom ocupa de SASS‘ Restaurant & Lounge, dar și de tot F&B-ul hotelului.

Cum gândiți meniul?

Vom avea SASS‘ Restaurant & Lounge cu un meniu similar cu cel din Monaco, axat pe bucătăria mediteraneană. Boulevard 73 va fi un restaurant francezo-românesc cu o notă contemporană. De asemenea, avem lobby-ul hotelului, cu Heritage Bar, deschis toată ziua. La Heritage Bar, oaspeții din hotel și cei din afara lui pot savura un mic dejun târziu, precum și delicii sărate și dulci pe parcursul întregii zile. Aflat în centrul holului principal al hotelului, acest loc este marcat de o șemineu impunător într-o parte și de un bar elegant în cealaltă parte. Pentru o cafea rapidă, o experiență relaxantă după-amiaza sau un aperitiv într-un decor confortabil, dar elegant, holul se pregătește să devină un loc rafinat și de neratat al hotelului.

Discutând despre meniu și echipa de la SASS‘, am angajat un chef foarte talentat pe nume Eszter Palagyi, care va fi executive chef-ul hotelului. Ea va gestiona bucătăria principală, având grijă de cele patru entități.

Aveți mai multe vedete care au fost la voi. Gândiți o asociere intenționată cu VIP sau pur si simplu sunt clienți care se bucură de experiență?

Strategia principală este să ne asigurăm că oferta noastră este bună, că suntem consecvenți și că ne adaptăm la piața locală. În Monaco, nu am plătit niciodată pe nimeni să vină la SASS‘. Reputația s-a construit prin experiențele clienților. Acum, social media ajută, dar în trecut, totul era bazat pe recomandări.

Sper că vom atrage VIP-uri și în București. SAS Monaco este amplasat în centrul orașului, iar aici avem privilegiul de a fi într-o proprietate minunată, poate cel mai frumos hotel din România și, sperăm, unul dintre cele mai bune din Europa. Hotelul în sine va aduce energie către SASS‘.

SASS’, din Monaco la București

SASS’ Café, înființat în 1993 și numit după fondatorul său “Sassa”, este unul dintre cele mai emblematice locuri din Monaco.

Salvador Treves „Sassa” și soția sa Yolande au transformat împreună SASS’ Café într-un loc la modă și o atracție pentru celebrități. Din 1997, după ce a implinit 18 ani, fiul lor Samy s-a alăturat afacerii, iar înainte de venirea pandemiei a mizat pe o extindere internațională . Anul acesta urmează să deschisă SASS’ AlUla, un restaurant pop-up pentru sezonul de iarnă în Arabia Saudită, și în 2025 va inaugura SASS’ București.

Toader Păun

Recent Posts

Start de sezon pentru pârtiile din Austria

Vești bune pentru pasionații de sporturi de iarnă. Cele mai îndrăgite regiuni de schi din Austria sunt pregătite pentru startul…

10 ore ago

Electrica are un EBITDA în scădere, dar tot peste 1 mld. lei în primele nouă luni din 2024

În primele nouă luni ale anului 2024, la nivelul Grupului Electrica, EBITDA a înregistrat o valoare de 1.062,0 milioane de…

14 ore ago

Acceleratorul Impact Creators a prezentat cele 14 startup-uri calificate în program  

Impact Hub Bucharest și fondul de investiții pre-seed din Europa Centrală și de Est, PurposeTech, prezintă cele 14 startupuri alese…

15 ore ago

Târgul de Crăciun de la Craiova se deschide pe 15 noiembrie

Cea mai frumoasă poveste de iarnă va fi prezentată, și în acest an, la Craiova, unde centrul orașului va fi,…

18 ore ago

La șantierul Damen Galați se construiesc două feriboturi electrice pentru Canada

Șantierul Naval Damen Galați a găzduit ceremonia de punere a chilei pentru primele două feriboturi complet electrice dintr-o serie de…

18 ore ago

Sphera Franchise Group, profit net normalizat în creștere cu 66% comparativ cu 2023

Sphera Franchise Group, cel mai mare grup de food service din România, a încheiat primele nouă luni din 2024 cu…

18 ore ago