În ciuda reducerilor generale ale bugetelor IT, cheltuielile cu cybersecuritateau au crescut
Reading Time: 2 minuteCondițiile și evenimentele externe pot influența prioritățile IT pentru companii. Ca urmare a pandemiei
COVID-19, acestea au trebuit să își ajusteze planurile pentru a-și acoperi nevoile de afaceri în schimbare – de la digitalizarea în regim de urgență la optimizarea costurilor. Ponderea bugetului IT dedicat securității IT continuă să crească de la an la an, chiar dacă per total bugetele au scăzut de la o medie de 1,2 milioane de dolari în 2019 la 1,1 milioane de dolari în 2020 în rândul IMM-urilor și de la o medie de 74,1 milioane de dolari la 54,3 milioane de dolari pentru companii, se arată într-un raport Kaspersky.
Cheltuieli neuniforme
Ca urmare, în termeni monetari, întreprinderile mici și mijlocii au alocat în medie 275.000 de dolari
securității cibernetice, în timp ce corporațiile au investit în medie 14 milioane de dolari. Majoritatea
companiilor se așteaptă ca aceste cifre să crească, în medie, în următorii trei ani cu 11% pentru
corporații și 12% pentru IMM-uri. 17% cred că vor rămâne cel puțin ca anul acesta.
Cu toate acestea, una din zece (10%) companii au declarat că vor cheltui mai puțin pentru securitatea
IT. Interesant este că principalul motiv pentru aceasta îl constituie decizia deliberată a management-ului
de top, care nu vede nici un rost să investească atât de mulți bani în securitatea cibernetică pe viitor
(32%).
În ceea ce privește IMM-urile, motivul reducerii cheltuielilor în această zonă este dictat în primul rând de necesitatea de a reduce în general cheltuielile și de a optimiza bugetele (29%). Companiile mici și
mijlocii au fost cel mai puternic afetate de pandemie: mai mult de jumătate dintre companiile mici au
raportat o scădere a vânzărilor la nivel global sau au experimentat scăderi ale fluxului de numerar. Este
clar că cei afectați au avut nevoie să-și optimizeze cheltuielile pentru a supraviețui. Însă desi acest lucru
afectează protecția cibernetică, este important ca organizațiile să găsească o modalitate de a se feri de
riscurile cibernetice într-un moment atât de dificil.
”Chiar dacă bugetele sunt revizuite, nu înseamnă că securitatea cibernetică trebuie să coboare pe lista de priorități. Recomandăm ca acele companii care sunt obligate să cheltuiască mai puțin pentru securitatea cibernetică în următorii ani, să fie inteligente în acest sens și să utilizeze fiecare opțiune disponbilă pentru a-și consolida protecția – apelând la soluții de Securitate gratuite, disponibile pe piață și introducând programe de conștientizare a securității în întreaga organizație. Aceștia sunt pași mici care pot face diferența, în special pentru IMM-uri”, a declarat Alexander Moiseev, Chief Business Officer la Kaspersky.
Raportul Kaspersky, bazat pe un sondaj efectuat pe mai mult de 5,000 de practicieni IT și de securitate cibernetică, ține cont de tendințele recente ale economiei securității IT și modul în care acestea se corelează cu evenimentele din acest an.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz