Stiri

În ce condiții se pot prelungi contractele de servicii de telefonie, internet sau televiziune

Reading Time: 2 minute

După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta pentru prelungirea contractului sau denunțarea acestuia fără penalități. Înainte de prelungirea automată a contractului, furnizorii trebuie să informeze utilizatorii, în timp util și pe un suport durabil, cu privire la încetarea perioadei contractuale inițiale și la mijloacele prin care pot solicita denunțarea unilaterală a acestuia, se arată într-un document al Autorității Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

În plus, pe parcursul perioadei de prelungire, furnizorii au obligația să le comunice utilizatorilor, periodic, cele mai bune tarife pentru serviciile de care beneficiază.

Modalități de prelungire a contractelor

La împlinirea perioadei contractuale inițiale (de cel mult 24 de luni) a unui contract de telefonie, internet sau televiziune, utilizatorii finali au posibilitatea să opteze pentru o nouă ofertă a furnizorului actual, în urma negocierii cu acesta. Acest lucru presupune, de cele mai multe ori, începerea unei noi durate contractuale minime.

În cazul în care utilizatorii decid totuși să renunțe la contractul a cărui perioadă inițială a expirat, nu li se vor aplica taxe de reziliere/despăgubiri contractuale, dar trebuie să se asigure că au transmis o solicitare expresă de denunțare către furnizor și că iau în calcul termenul de procesare a cererii prevăzut în contract, care, conform legii, nu poate depăși 30 de zile. În aceste situații, utilizatorii vor suporta doar tarifele aferente utilizării serviciului pe durata perioadei de notificare prealabilă.

În cazul în care un utilizator nu face niciun demers pentru încetarea contractului, de regulă, serviciul pe care îl utilizează va fi furnizat în continuare, iar contractul de comunicații electronice se prelungește automat, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată. Furnizorii de servicii de comunicații electronice au obligația de a informa utilizatorii finali, în timp util și pe un suport durabil, despre încetarea contractului și mijloacele de denunțare unilaterală.

În plus, pe parcursul perioadei de prelungire automată a contractului, furnizorii au obligația de a le trimite utilizatorilor, cel puțin o dată pe an, o informare cu privire la cele mai bune tarife pentru serviciile contractate. Utilizatorii au astfel posibilitatea să profite de mediul concurențial, să facă alegeri în cunoștință de cauză și să schimbe furnizorul atunci când apreciază că este în interesul lor.

Ce, cum și unde reclami

ANCOM poate interveni dacă prelungirea contractului nu se realizează conform reglementărilor menționate mai sus, respectiv dacă furnizorul nu și-a respectat obligațiile de informare cu privire la încetarea contractului și la cele mai bune tarife pentru serviciile contractate.

Sesizările pot fi trimise aici.

Alex Rădescu

Recent Posts

Peste 1300 de ONG-uri cer partidelor politice să-și facă publică poziția față de facilitățile fiscale pentru sponsorizarea societății civile

Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…

4 minute ago

Carrefour România a finalizat transformarea celui de-al treilea hipermarket Cora din București – magazinul Pantelimon

Carrefour România a finalizat remodelarea hipermarketului Pantelimon, din Șos. Vergului 20, din cadrul Centrului Comercial Esplanada, București, ca urmare a…

34 de minute ago

Hotel Zenith Conference & Spa intră în grupul Paradis Hotels & Resorts

Paradis Hotels & Resorts a preluat Hotel Zenith Conference & Spa din Mamaia crescând la 12 numărul unităților de cazare…

43 de minute ago

John Elkington: De la responsabilitate la regenerare

Cunoscut ca „nașul sustenabilității”, John Elkington este un pionier în domeniul sustenabilității și responsabilității corporative. Dezvoltator al conceptului de „Triple…

56 de minute ago

PPC finalizează achiziția de 700 mil. euro a portofoliului de energie regenerabilă din România al Evryo Group

PPC anunță finalizarea achiziției portofoliului de energie regenerabilă al Evryo Group în România, portofoliu deținut de fonduri administrate de Macquarie…

o oră ago

Rowenta sărbătorește 140 de ani de inovație

Rowenta, brandul de renume al companiei franceze Groupe SEB, aniversează 140 de ani de inovație și angajament față de îmbunătățirea…

o oră ago