Marketing

In 2011, PR-ul va fi tumultuos

20 mart. 2011 3 min

In 2011, PR-ul va fi tumultuos

Reading Time: 3 minute

<p> <strong>Sorana Savu este Senior Partner la Premium Communication</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Moare sau nu PR-ul?</strong><br /> Evident ca PR-ul nu moare. Iar asta nu o spun pentru ca lucrez in acest domeniu si vreau sa fac in continuare acelasi lucru inca multa vreme. Dintre toate disciplinele de comunicare, PR-ul a fost intotdeauna cel mai versatil, cel mai axat pe continut, pe mesaje, cel care, urmarind intotdeauna nu o comunicare unidirectionala, ci un dialog, a fost cel mai mult preocupat si sensibil la modul in care au evoluat societatea, media, modul in care oamenii interactioneaza. PR-ul nu se rezuma la media relations sau marketing communication, de asta a fost si mai putin lovit de efectele crizei decat alte discipline ale comunicarii. In esenta, noi ajutam organizatiile si companiile sa se exprime, sa comunice pe un numar tot mai mare de vehicule, catre un numar tot mai mare de publicuri distincte. De ce ar muri, asadar, cand functiile lui devin tot mai complexe si mai numeroase?</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum crezi ca se va reinventa PR-ul in urmatorii cinci ani?</strong><br /> Regula jocului in PR, de cand e definita meseria pe piata, e evolutia, schimbarea, adaptarea rapida la schimbarile sociale. Asa ca nu prea e loc de reinventare. De altfel, am ales aceasta meserie pentru ca am simtit ca nu voi avea niciodata doua zile la fel, sau o zi in care sa nu pot spune ca am invatat ceva. Comunicarea este o disciplina vie, PR-ul e o industrie la fel de vie. Daca, din afara, se vede ca ne reinventam, foarte bine, dar in interior stim dintotdeauna ca, pentru a ne transmite eficient mesajele, pentru a stapani competent continutul comunicarii, trebuie sa fim mereu in alerta, sa urmarim liderul de opinie al zilei si influencer-ul decadei, fie ca e vorba despre o persoana, un mediu sau un public. Iar asta nu se schimba, nici pentru ultimii cinci ani, nici pentru urmatorii cinci. Oricine ar fi "flavour of the month", peste cinci ani, vom sti, vom fi acolo.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care a fost cea mai importanta lectie pe care ai invatat-o, ca om de PR, in ultimii doi ani?</strong><br /> Am mai avut lectii dure carora le-am supravietuit in trecut, asta ne-a si ajutat sa facem fata cu bine situatiilor din ultimii ani. Cea mai importanta lectie a crizei a fost ca, nici in cele mai involburate vremuri, nu trebuie sa-ti pierzi sangele rece sau sa reactionezi pripit, aruncandu-ti principiile la gunoi ca sa treci mai repede peste o situatie grea. A fost greu pentru noi sa NU ne schimbam, si sa continuam sa privim lucrurile cu luciditate, atat pentru binele clientilor nostri, cat si pentru binele nostru. Am constatat inca o data ceea ce stiam deja, ca daca pe vreme de criza reactionezi taind haotic costuri si concediind oameni fara discernamant, doar ca sa te agati de o rata iluzorie de profitabilitate, poti sfarsi prin a face implozie. Ne-am incapatanat sa credem ca, daca facem lucrurile asa cum trebuie, rezultatele in final vor fi bune. Am evitat sa ne incarcam oamenii excesiv doar pentru ca ne-o permitea contextul economic si am mizat pe curajul nostru si al clientilor nostri. Criza inca nu a trecut, vom vedea cum stau lucrurile si in anii care vin, dar vorbind strict din perspectiva business-ului nostru, am fost in tensiune an de an, de cand am infiintat agentia, asa ca avem antrenament.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum a inceput anul 2011 pentru Premium Communication?</strong><br /> Anul a inceput bine, vedem o dinamica in piata pe care n-am regasit-o in ultimii doi ani. Pe inceput de an, am primit si vesti proaste si vesti bune. Cele din urma ne hranesc optimismul.<br />  </p> <p> <strong>Cum te astepti sa evolueze lucrurile, anul acesta, in industria de PR?</strong><br /> Tumultuos, asa cum ne-a obisnuit.<br /> <br />  </p> <p> <strong>Premium Communication si Premium Public Relations</strong><br /> Cifra de afaceri (2009): 723.000 EUR<br /> Cifra de afaceri (201): 775.000 EUR<br /> <strong>Portofoliu de clienti:</strong> Alro, ANEVAR, ArcelorMittal, CIG Romania, Continental Group, Fabryo, Farmec, Kaspersky Lab, MasterCard, Xerox, Vimetco.</p> <p>  </p> <p> ***</p> <p> <strong>PROMO</strong><br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/”>PR AND THE WEB</a>. Forum despre PR2.0 si comunicare digitala<br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/management360/”>MANAGEMENT360. </a>Conferinta despre strategii si eficienta in management<br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/topsocialbrands/”>TOP SOCIAL BRANDS.</a> Strategiile de social media ale marilor branduri</p> <p> <br />  </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: