Împreună pentru tranziția alimentară: ce ONG-uri pot primi 30.000 de euro
Reading Time: 2 minuteCa urmare a interesului generat de inițiativa franceză de implementare a proiectelor asociative locale în ultimii doi ani în cadrul programului „Împreună pentru tranziția alimentară”, Fundația Carrefour reaplică modelul în cadrul a opt țări ale Grupului Carrefour: Argentina, Belgia, Brazilia, Italia, Polonia, România, Spania și Taiwan.
Scopul asociației „Împreună pentru tranziția alimentară” este de acela de a da o mână de ajutor organizațiilor nonprofit locale, pentru a-și dezvolta proiectele de agricultură durabilă, zero risipă alimentară sau educație nutrițională. Pentru această primă ediție, câte un ONG din fiecare țară va fi recompensat cu 30.000 de euro, suma totală alocată fiind de 240.000 de euro.
Apelul programului „Împreună pentru tranziția alimentară” a început luni, 17 octombrie 2022. Acesta este dedicat organizațiilor nonprofit și își propune să recompenseze proiectele de solidaritate în favoarea unei alimentații sănătoase și durabile, care acționează pentru una dintre următoarele trei teme:
● agricultură durabilă;
● zero risipă alimentară;
● educație nutrițională.
„Încurajăm ONG-urile din România să aplice la acest concurs de proiecte inițiat de Fundația Carrefour, cu scopul de a susține zone esențiale precum agricultura durabilă, combaterea risipei alimentare și educația nutrițională. Prin strategia Act for Food, Carrefour lucrează atât la nivel de business, cât și la nivelul comunităților din jur, pentru a genera un impact social pe termen lung. Avem încredere că vom identifica un proiect câștigător care va reprezenta cât mai sustenabil egida «Împreună pentru tranziția alimentară».”
Alina Gamauf, Board Member, Carrefour România
Solicitanții au termen până duminică, 13 noiembrie 2022, să își depună proiectul direct pe site-ul Fundației Carrefour. Membrii juriului, compus din membrii Fundației Carrefour și din echipele Carrefour dedicate acțiunii sociale din fiecare țară, se vor concentra pe teme precum protecția mediului, impactul în teritoriu și publicul vizat (persoane defavorizate, vârstnici, cetățeni din mediul rural).
„De mai bine de 20 de ani, Fundația Carrefour susține inițiativele asociative dedicate tranziției alimentare solidare. Prin apelul nostru internațional de proiecte, ne propunem să ducem proiectul înainte, ajungând în mai multe zone rurale și izolate care au nevoie de un impuls deosebit, cu atât mai mult în aceste momente critice.”
Marie-Astrid Raoult, director al Fundației Carrefour
Anunțul celor opt câștigători (unul din fiecare țară) va avea loc luni, 12 decembrie 2022. Fiecare dintre ei va primi un fond de 30.000 de euro din partea Fundației Carrefour pentru a-și ajuta proiectul să se dezvolte. Pe parcursul anului următor, echipa Fundației Carrefour le va fi alături în diferitele faze de dezvoltare.
Fundația Carrefour
Înființată în anul 2000, Fundația Carrefour îndeplinește o misiune de interes general în Franța și în lume, în favoarea tranziției alimentare solidare. Angajamentul său se bazează pe trei programe: agricultura durabilă și integrată social, anti-risipă solidară și implicarea cetățenilor.
Cu un buget anual de 6,75 milioane de euro, Fundația a sprijinit aproximativ 70 de proiecte în 2021 și mii de persoane în țările Grupului. De la crearea sa, mobilizarea sa către ajutorul de urgență reprezintă peste 18 milioane de euro.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz