Imperiul Leilor: Dragoș Petrescu
Reading Time: 2 minuteEste un leu cu experiență, pregătit să arate punctele slabe ale oricărei afaceri. Dragoș Petrescu e prezent la Imperiul Leilor încă de la primul sezon, iar tinerii antreprenori au văzut că pot conta pe el, însă nu este ușor de convins.
Acționar al grupului City Grill, cel mai mare lanț de restaurante din România, Dragoș Petrescu administrează 19 restaurante și cafenele sub brandurile Caru’ cu bere, Hanu’ lui Manuc, Pescăruș, Brewery Inn, Trattoria Buongiorno, City Grill și City Café.
Concurența cu ceilalți lei
Faptul că avem printre noi un leu de 23 de ani schimbă chimia grupului și îl face mai performant, pentru că avem o viziune de la un alt nivel generațional.
Așteptări de la sezonul 3 al Imperiului Leilor
În acest an, caut antreprenori care să înțeleagă momentul în care ne aflăm. Mă uit la oportunitățile care au apărut în urma pandemiei și sunt oportunități legate de influența în diverse sectoare, pozitivă sau negativă. Aș vrea să îi văd pe cei orientați în direcția pozitivă, cea în care pandemia împinge ideile de afaceri, dar și pe acei antreprenori care văd șansa pe care o avem noi ca țară în fața programului PNRR. Acest program va introduce în România în următorii 7 ani 30 de miliarde de euro, iar o parte importantă din această sumă va reveni zonei de energie verde. Deci vreau să văd antreprenorii care simt această oportunitate, care au idei în această direcție: sustenabilitate și energie verde. Aș dori să îi întâlnesc în sezonul 3, m-aș bucura să investesc în ei.
Cum se descrie ca antreprenor
Un antreprenor calculat, căruia îi plac plasele de siguranță, dar și riscul. E un balans între siguranță și risc. Fără risc nu poți câștiga, nu poți merge înainte. Fără plase de siguranță pierzi foarte ușor ce ai realizat până atunci.
Principalele 3 criterii după care se ghidează în afaceri
În primul rând, omul. Sunt adeptul caracterului. „Hire character, train skills”, spunea Schultz. Adică, uită-te după calitatea omului și mai puțin după expertiza lui. Și asta o folosesc și cu partenerii de afaceri, și cu colegii mei, și în general, mă uit la om.
Al doilea criteriu este cât de determinat este el, cât a fost dispus să-și pună pielea în joc până m-a întâlnit și după ce m-a întâlnit. Adică, să-l văd că nu are bani, dar atunci muncește pentru banii pe care nu i-a pus, sau are câțiva bani și i-a pus pe toți în joc.
Al treilea este încrederea, pozitivitatea, modul în care își construiește strategia. Adică, să văd că știe ce are de făcut și, atunci când nu reușește, să vină cu o altă variantă, să nu rămână blocat în așa fel încât eu să trebuiască să vin să găsesc alte direcții.
Echipa cu care lucrează
1.500 de oameni în mod direct. 1.000-1.200 de oameni în mod indirect prin lanțurile de servicii care stau în spatele grupului de restaurante City Grill. Sunt mândru că pot să angrenez un astfel de aparat în care să contribuie atât de mulți oameni și mulți dintre ei cu zâmbetul pe buze. Principala calitate este puterea de muncă. Urmează apoi două alte calități care mi se par critice: onestitatea și dorința de a învăța, curiozitatea.
Lecții de business învățate
Am învățat că este important să folosești expertiză acolo unde nu ai. Tu ca antreprenor nu poți să acoperi toate zonele de interes pentru a-ți atinge scopul.
În ce nu ar investi niciodată
În domenii în care nu am nicio idee despre cum funcționează acele domenii și în care nu am încredere că e un sector cu mare creștere în viitor.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz