Impactul pandemiei asupra pieței de training și consultanță din România
Reading Time: 2 minutePiața de consultanță și training s-a contractat cu peste 50% în perioada de pandemie, potrivit unei analize a Trend Consult, un furnizor de programe de training local.
Anul 2020 a fost unul dificil pentru piața de consultanță și training din România. Perioada de lockdown și starea de alertă care a urmat au forțat companiile să treacă la un regim de muncă de acasă și să transfere urgent toate interacțiunile sociale în online.
În aceeași măsură, furnizorii de consultanță și training au generat programe compatibile livrării la distanță ca metode alternative de pregătire. Această nouă formă de învățare s-a perfecționat accelerat și este recunoscută a fi o metodă interactivă, urmare a noilor tehnologii și metodologii de livrare utilizate. O sesiune livrată la distanță poate include toate tipurile de interacțiune cu care participanții se întâlnesc și în sesiunile clasice: exerciții individuale, exerciții de grup, jocuri de rol în plen sau în grupuri de trei, exerciții de învățare experiențială etc.
„Schimbările rapide au reprezentat și pentru noi, Trend Consult, cea mai grea provocare de până acum, fiind obligați de circumstanțe să ne schimbăm rapid metodologiile și modelele de livrare. Noi am rămas alături de clienții noștri și am continuat să construim împreună soluții de învățare care să îi ajute cu adevărat pe oameni. Și am reușit”, spune Andrei Ristea, Managing Partner, Trend Consult.
Compania a încheiat anul financiar 2020 cu o cifră de afaceri de 1,7 milioane de euro. Potrivit unei analize a Trend Consult, piața de consultanță și training s-a contractat în medie cu 51% în perioada de pandemie.
Odată cu repornirea economiei se înregistrează și un val de creștere a solicitărilor pentru programe de învățare. Luna iunie a anului 2021 este cea mai bună lună iunie din ultimii 20 de ani, pentru furnizorul de training, atât din perspectiva livrărilor, cât și din cea a contractelor noi încheiate și luna iulie va fi una de referință, potrivit estimărilpr Managing Partnerului Trend Consult.
Privite în contextul global, aceste rezultate bune nu ar fi fost obținute fără o adaptare continuă a conținutului soluțiilor oferite, a efortului susținut în organizare ca urmare a regândirii intervențiilor de la 1-2 zile la câteva ore. „Am crescut numărul sesiunilor de 1-1, avem programe de customer experience adaptate realității prezente, programele de leadership și management sunt dintre cele mai solicitate, la fel și cele de dezvoltare personală care îi ajută pe oameni să depășească această perioadă dificilă”, adaugă Andrei Ristea.
Solicitările primite de compania de training și consultanță pentru desfășurarea programelor au fost pentru livrări online (73%), offline, dar și în variantă mixtă, în care workshop-urile se desfășoară în sala de curs, iar unele dintre sesiunile de follow-up, coaching sau transmitere de bune practici se fac online. Deocamdată, toate programele care țintesc populații mari în sesiunile de învățare se desfășoară exclusiv online.
„În prezent suntem implicați în proiecte strategice de leadership și în programe de schimbări culturale pentru sectorul public, iar contribuția noastră sperăm să aducă schimbări în bine pentru noi ca țară, aceasta susținând totodată una dintre valorile care ne guvernează compania: SENS-ul.
Simplificarea soluțiilor pe care le oferim rămâne în continuare cea mai mare provocare internă pe care o avem, dar, în același timp, suntem mult mai puternici și mai bine echipați pentru a ne livra soluțiile pe teritorii extinse, atât în România, cât și în afara țării, în piața internațională”, declară Andrei Ristea, Managing Partner, Trend Consult.
Foto: © Fizkes | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz