Antreprenori Interviuri

Impactul pandemiei asupra designului interior

28 mai 2020 5 min

Impactul pandemiei asupra designului interior

Reading Time: 5 minute

Cum o mare parte dintre angajați au lucrat de acasă și au petrecut mai mult timp în case, în ultimele două luni, designul de interior a devenit o preocupare importantă pentru tot mai mulți români.

Cristina Căpitanu și Elena Oancea, fondatoarele Lemon Interior Design, o firma de design interior care a înregistrat o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro în anul 2019 ne-au vorbit despre creșterea interesului pentru amenajări în ultimele două luni, dar și despre cum vor arăta birourile după ce vom reveni la locurile de muncă.

În ultimele două luni, o mare parte dintre angajați au lucrat de acasă și au petrecut foarte mare parte din timp acasă. Cum s-a reflectat această perioadă de work from home asupra amenajărilor interiore?

 Elena Oancea: La nivel general, oamenii au fost mult mai preocupați în această perioadă de casele lor, mai ales că mare parte dintre birouri s-au mutat acasă. Așadar, interesul pentru cum ne amenajăm casele, cum le adaptăm la noul stil de viață a fost unul în creștere. Pentru compania noastră, aceasta a fost o perioadă în care cererea pentru amenajări nu a scăzut, am avut solicitări și proiecte în derulare, pe care le-am coordonat de la distanță, astfel încât să fim alături de clienții noștri. Gândiți-vă că mulți au fost nevoiți să își amenajeze casa, birourile sau să reconfigureze spațiul astfel încât acesta să le ofere cele mai bune condiții de trai.

 Cristina Căpitanu: Cred că am trecut printr-o perioadă în care mulți au înțeles cât de important este de fapt spațiul nostru personal, casa, cât de mult contează să trăiești într-un interior armonios, care să se plieze perfect pe personalitatea ta, pe stilul tău de viață. Acum mai mult ca oricând oamenii au înțeles importanța unui „acasă” amenajat cu gust. Dacă până acum poate că nu era atât de important pentru unii oameni cum arată casele lor, în perioada aceasta am observat o creștere a interesului pentru interioare. Noi lucrăm cu frumosul, prin prisma meseriei noastre, și asta am încercat să le oferim tuturor celor care ne-au solicitat serviciile în această perioadă: o doză de frumos.

Lemon Interior Design

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, cum au fost ultimele două luni pentru Lemon Interior Design din punct de vedere business?

 Cristina Căpitanu: O analiză corectă a ultimelor două luni pentru Lemon Interior Design, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, trebuie făcută prin prisma a doua elemente importante: cifrele și numărul proiectelor. Dacă privim spre cifre, vom sesiza o încetinire generală în diverse domenii, nu doar în design, prin suspendarea sau amânarea unor plăți, avansuri, care au venit ca o soluție de compromis pentru mediul  de business din România. Implementarea acestor strategii în planurile de business este urmarea unui caz de forță majoră, care a impus o disciplină riguroasă de business cu focus pe rezultatele pe termen lung. Chiar și în acest context însă, compania noastră a fost foarte activă în această perioadă și a semnat contracte importante și de amploare. Numărul proiectelor nu este influențat de deciziile luate privind cifrele, pentru că scopul este să asiguri continuitate business-ului și să eviți un eventual impas. Numărul proiectelor noastre evoluează și ne bucurăm să vedem că acest lucru confirmă calitatea serviilor oferite. Am reușit în acești ani să ne formăm un public aparte, educat, cu bun gust și cu dorința de a-și defini confortul și personalitatea prin propriile spații. Lemon Interior Design trece de noțiunea de brand, mergând direct către persoanele cu astfel de priorități. Așa cum am mai menționat, această perioadă ne-a fost benefică întrucât clienții actuali, dar și cei potențiali, au înțeles importanța confortului personal, ceea ce ne face să preconizam în perioada următoare o creștere a numărului de proiecte.

Lemon Interior Design2

 Începând cu jumătatea lunii mai angajații companiilor din România se întorc încet-încet la birouri. Care sunt principalele măsuri pe care le iau companiile în ceea ce privește amenajările interioare în această perioadă? Cum credeți că se va reflecta această pandemie asupra felului în care vor arăta birourile în următoarea perioadă?

 Elena Oancea: Amenajările office au reprezentant întotdeauna un segment aparte, cu reglementări și norme riguroase de respectat, chiar și înainte de această situație nouă cu care ne confruntăm. Pe partea amenajărilor de birouri noi am abordat, încă de la lansarea diviziei Office a Lemon Interior Design, un concept inedit care îmbină organic elemente specifice spațiului office cu cele de wellbeing. Așadar, ne-am concentrat pe un concept de stil de viață la birou, luând în calcul spații de lucru prietenoase, spații pentru relaxare, abordări estetice care să dea armonie timpului petrecut la muncă. Tendința în acest moment pe piața birourilor este de reconfirgurare a spațiilor de lucru, fie că vorbim de renunțarea la anumite săli, cum ar fi cele de meeting, fie de creșterea spațiului alocat fiecărui angajat (de la 8 mp asistăm la o creștere la 15 mp per unitate de lucru). În același timp, va crește – și avem deja aceste semnale – interesul angajatorului pentru birouri amenajate eficient, care oferă condiții sănătoase de lucru și opțiuni de relaxare, birouri în clădiri certificate green, în zone excusiviste.

Ne puteți spune câteva cuvinte despre tendințele de design interior din această perioadă atât în segmentul rezidențial cât și în cel office?

 Elena Oancea: Designul de interior devine o preocupare pentru tot mai mulți oameni, în special pentu că aceste două luni ne-au demonstrat tuturor că e important să ne facem casele frumoase și primitoare. Ca tendințe, se observă renunţarea la trend-ul industrial, care e mai potrivit pentru baruri, restaurante, în vreme ce casa este locul în care te simți bine, vrei să te relaxezi, vrei să fie caldă și primitoare. În Europa, şi implicit și la noi, natura este tot mai prezentă în amenajări, la fel și combinarea între diferite stiluri, fără limite de design. Nouă ne place să folosim mai ales produse atemporale, cu linii care nu se demodează, culori calde, de pământ, materiale naturale, cum sunt lemnul, marmura, piatra. Dincolo de tendinţe însă, noi credem că un spaţiu pe măsura clientului este reţeta succesului în designul de interior, așadar adaptăm fiecare proiect la personalitatea și stilul de viață al beneficiarului. În ceea ce privește amenajările office, este evidet că noile reglementări de protecție și distanțare socială vor impune reconfirgurări ale spațiului. Altfel, abordarea intimă, armonioasă, prietenoasă a spațiului de lucru va câștiga teren în continuare, pentru că oamenii vor dori tot mai mult să lucreze într-un mediu cald, care să le reamintească de acasă.

Lemon INterior

Care sunt planurile pe care le aveți pentru următoarea perioadă cu compania? De ce?

 Cristina Căpitanu: În 2019 am închis cu aproximativ un milion de euro pe office, în condițiile în care noi am lansat divizia în luna aprilie a anului trecut. Este o cifră de afaceri mare pentru o perioadă relativ scurtă. Și ne dorim să creștem și să ajungem în primii cinci jucători din piață, în următorii ani. În ceea ce privește segmentul rezidențial, și aici credem că se vor înregistra creșteri, deoarece perioada actuală va avantaja foarte mult proiectele de calitate, realizate la standarde superioare. Oamenii vor fi din ce în ce mai atenți în ce investesc, iar calitatea va fi un avantaj. În plus, segmentul premium pe care activăm noi este unul atipic, cu comportamente de investiție diferite de cel medium. Așadar, în linie dreaptă merg și planurile noastre pe rezidențial, mai ales că avem în derulare proiecte în cartiere noi de locuințe cu termene de finalizare anul acesta. Cele trei premii internaționale pe care Lemon Interior Design le-a câștigat anul trecut la Londra ne-au deschis și apetitul pentru piața externă, astfel că am început să avem și acolo proiecte, în mare parte proiecte de realizare a conceptului de design interior, fără partea de implementare, care în condițiile prezente este dificil de realizat. Avem deja proiecte de design interior în Paris, am fost solicitate pentru concept și din SUA.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: