Impactul COVID-19: Dacia și Ford închid temporar fabricile din România
Reading Time: 2 minuteUzina Dacia de la Mioveni se închide până pe 5 aprilie, cei 14.000 de angajați urmând să intre în șomaj tehnic, cu 85% din salariu. Renault închisese deja de luni fabricile sale din Franța.
Ford anunțase marți închiderea fabricii de la Craiova începând de joi, 19 martie, alături de toate facilitățile de producție ale companiei din Europa. Cei 6.000 de angajați români se află în șomaj tehnic și vor primi 78% din salariu. Ford avea în plan pentru acest an să producă 1.000 de mașini pe zi la Craiova.
„Sperăm ca această acțiune să fie necesară doar pentru o scurtă perioadă de timp, dar durata depinde de mai mulți factori, cum ar fi răspândirea coronavirusului, restricțiile impuse de guvernele naționale și de Uniunea Europeană asupra libertății de mișcare, capacitatea furnizorilor de a livra componentele, revenirea clienților la dealeri, care sunt în mare parte închiși acum din cauza măsurilor luate de autorități”, se arată în comunicatul Ford.
UPDATE Porsche a anunțat sistarea producției începând de sâmbătă, 21 martie, la fabricile sale din Zuffenhausen și Leipzig. De luni, 23 martie, va opri producția și Rolls Royce la uzina sa din Goodwood, în Marea Britanie.
Întreaga industrie auto europeană, care are aproape 14 milioane de angajați pe tot continentul, este serios afectată de pandemia de COVID-19. Mercedes-Benz a anunțat închiderea fabricilor sale de autoturisme și vehicule comerciale din Europa pentru două săptămâni.
„Analizăm întregul lanț global de furnizori, care nu poate fi menținut la acest moment la parametrii normali. Extinderea măsurii depinde de cum va evolua situația. Unde operațiunile trebuie să fie continuate, compania va lua măsurile de precauție necesare pentru a preveni infectarea angajaților”, se arată în comunicatul companiei.
Tot de joi a anunțat închiderea facilităților de producție de autoturisme din Europa și Volkswagen, momentan pentru două săptămâni. Măsura va afecta treptat și fabricile de piese și componente auto.
„Răspândirea coronavirusului în Europa are un impact negativ tot mai puternic asupra cererii de mașini. În același timp, e tot mai dificil să livrăm fabricilor noastre piese de la furnizori. Din acest motiv, am decis să oprim coordonat producția la finalul zilei de joi. Suntem convinși că este și în interesul angajaților noștri, tot mai preocupați de răspândirea coronavirusului”, a declarat Ralf Brandstätter, COO al Volkswagen Passenger Cars.
Alianța Fiat-Chrysler închide și ea fabricile din Europa, aflate în Italia, Polonia și Serbia, până pe 27 martie, la fel ca PSA Peugeot Citroen, care are fabrici în Franța, Spania, Germania, Marea Britanie, Polonia, Portugalia și Slovacia. Măsuri similare au fost luate și de mărcile de lux Ferrari și Lamborghini.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz