BizRemote by certSIGN Stiri

Impactul coronavirus în piața de fashion

6 mai 2020 4 min

Impactul coronavirus în piața de fashion

Reading Time: 4 minute

Starea de urgență care a presupus închiderea centrelor comerciale și autoizolarea a adus o scădere de aproape 20% pentru piața de fashion din România în primele trei luni ale anului. Iar estimările arată și mai rău pentru următorul trimestru: scăderi de peste 75% față de aceeași perioadă de anului trecut. 

Pandemia actuală reprezintă o situație fără precendent, care afectează activitatea a numeroase businessuri, restabilește strategiile sau prioritațile altora și scoate la iveală eforturi de adaptare creative din numeroase direcții. În ultimele săptămâni se pot observa sau estima pe baza trendurilor schimbări majore în retailul de fashion din Romania, mai ales în ceea ce privește digitalizarea sectorului.

Impactul pandemiei COVID asupra industriei totale de fashion este unul puternic în contextul în care cele 2 luni de stare de urgență au venit cu măsuri drastice pentru comerțul offline ca măsura de prevenție a răspândirii virusului in spațiile aglomerate. Mai mult, mobilitatea scăzută a populației a însemnat ca întreaga verticală de fashion a fost considerată neesențială pentru această perioadă și chiar și shopping-ul online a fost impactat în a doua jumătate a lunii martie.

Rezultatul acestor schimbări este, conform estimărilor Fashion Days, o scădere a pieței cu 17% în Q1 2020 și o estimare de -76% în aprilie-mai-iunie față de aceeași perioadă din 2019, pornind de la o piața în creștere cu aproape 10% în Q4 2019.

În timp ce magazinele stradale sau mall-urile au fost închise, segmentul online de fashion a crescut în aprilie și estimările Fashion Days arată ca trendul ultimelor săptămâni va continua pentru următorul an. Ca atare, de la un palier de peste 10% din total piață, ecommerce-ul de fashion va ajunge în Q2 2020 la 57% și din iarna lui 2020 și primăvara lui 2021 se va stabiliza la 25% din total piață. De la acest palier creșterea va continua gradual în următorii ani.

Piața online se află în acest context într-o poziție în care poate prelua inițiativa, deschide drumul colaborărilor, contribuind astfel nu numai la întâmpinarea cererii, dar și la diminuarea repercusiunilor economice. Punând la dispoziție o infrastructură logistică dezvoltată, platformele tehnologice și de plată, dar mai ales accesul 24h la clienții din 3 tari, Fashion Days a reacționat rapid, alăturându-se inițiativei de susținere a retailerilor offline din piața de fashion și contribuind astfel la continuarea activității acestora.

Soluția oferită este una adaptata contextului actual și reprezintă o fază de tranziție spre modelul de marketplace, un proiect amplu care era deja în planurile retailerului pentru cea de-a doua jumătate a anului. Sub umbrela brandului Fashion Days, a structurii operaționale și parteneriatelor puternice în curierat,  s-au demarat deja colaborări în acest sens cu o serie de alte branduri și magazine, care erau până acum prezente majoritar în offline sub umbrela a 2 modele de business: consignatie si FD Mall.

 „Aceste colaborări sunt menite să ofere un canal de vânzare sau unul suplimentar retailerilor din offline, într-o perioadă în care fiecare leu încasat contează. Interesul a fost și este foarte crescut pe piață, am primit oferte de la zeci de retaileri, dintre care unele s-au concretizat deja și altele sunt în curs de implementare sau contractare.  Am listat momentan în oferta online branduri ca Armani Exchange, Under Armour, Skechers, Liu Jo. Tot în această perioadă lucrăm la implementarea proiectului „Romanian corner”, proiect care contribuie la încurajarea producției locale și la dezvoltarea portofoliului nostru de branduri. O nouă serie de branduri românești va fi adăugată în oferta noastră online pe parcursul lunii mai. Rezultatele acestor 2 modele de business, consignație și FD Mall, pentru luna aprilie sunt deja relevante în volum: vânzări nete de peste 3,5 milioane lei atât în România, cât și în Bulgaria și Ungaria” spune Robert Berza, director general Fashion Days.

Fashion Days în era COVID-19: scădere bruscă urmată de o creștere puternică

În contextul în care libertatea de mișcare este redusă, iar activitatea profesională și socială se desfășoară în mare parte de acasă, în mediul online, shoppingul reprezintă, pe lângă necesitatea confortului de acasă, una dintre activitățile recreaționale foarte ofertante. Astfel, atât produsele cât și conținutul oferit clienților sunt menite să întâmpine confortul și relaxarea pe care le caută, mai ales în această perioadă. Întreaga comunicare de pe canelele Fashion Days își propune sa aducă o stare pozitivă comunității sale în această perioadă dificilă, sa o susțină, inspire și conecteze prin platforma sa digitală.

„Sunt peste 600 000 aplicații iOS sau Android active în România prin care putem comunica zilnic cu clienții nostri și prin care putem contribui cu o voce pozitivă în tot acest context. Dacă imediat după anunțarea stării de urgență traficul a scăzut cu aproape 25% față de aceeași perioadă din 2019, în aprilie traficul a crescut cu aproape 50%, iar numărul de noi clienți care vizitează zilnic platformele noastre este de asemenea în creștere, un motiv în plus pentru a oferi zilnic o experiență plăcută, nu numai ținuta confortabila pentru ziua de mâine petrecuta acasă”, adaugă Robert Berza.

RobertBerza

„Aici avem un avantaj clar față de o parte din competitorii care nu au baze operaționale sau echipă localizată în România: de la comandă până la livrare, chiar și în condițiile unor volume considerabile, trec 2-3 zile și apoi cam 3-4 zile până iți primești banii înapoi în caz de retur. Pentru o parte dintre competitorii noștri, timpii sunt cel puțin dubli. Într-o perioadă de criză economică recomandarea mea și a mai multor voci este să sprijinim businessuri locale sau producători locali. În cazul de față recomandarea este dublată și de un serviciu mult mai bun decât cel oferit de jucătorii internaționali”, mai spune managerul Fashion Days.  

Gama variată, acum crescută și prin parteneriatele FD Mall și consignație, prețurile competitive și serviciile excelente de livrare și retur au făcut ca șocul inițial din martie să fie echilibrat de o creștere accelerată în aprilie atât la trafic, comenzi, clienți sau venituri.

Foto: © Monstarrrr | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: