Impactul Coca-Cola asupra economiei României
Reading Time: 2 minutePrezența sistemului Coca-Cola în România aduce o valoare adăugată de 448 de milioane de euro în economia locală.
V-ați întrebat vreodată ce înseamnă Coca-Cola pentru economia din România? La această întrebare poate răspunde studiul „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, dat astăzi publicității. Potrivit acestuia, prezența sistemului Coca-Cola pe piața locală generează o valoare adăugată de 448 de milioane de euro. Mai bine de jumătate din această sumă, reprezintă contribuția la bugetul de stat – 241 de milioane de euro – și constituie 0,8% din toate taxele încasate de statul român. Mai mult, fiecare loc de muncă la Coca-Cola generează alte 12 locuri de muncă în economie.
„Recent, pe 8 mai, brandul Coca-Cola a sărbătorit 131 de ani, iar în România sărbătorim peste un sfert de secol de prezență. 25 de ani în care am contribuit la creșterea economiei locale și la evoluția comunităților din România. Valoarea adăugată a sistemului Coca-Cola se măsoară în cifre, dar și în energia cu care ne implicăm zi de zi, în sprijinul pe care îl acordăm celor care au nevoie, în modul în care protejăm mediul și resursele naturale și bineînțeles, în felul în care ne străduim să înfrumusețăm viața celor din jur și desigur, pe a noastră. Da, Coca-Cola este un brand internațional, însă sistemul Coca-Cola este întotdeauna unul local”, spune Nicoleta Eftimiu, General Manager al Coca-Cola România și Moldova.
Taxele și impozitele plătite direct de către acest sistem reprezintă 20 de milioane de euro, iar întregul lanț de valoare Coca-Cola contribuie la bugetul public cu 241 de milioane de euro. Cel mai mare beneficiar al lanțului de valoare este bugetul de stat. Taxele și impozitele plătite pe întregul lanț reprezintă 54% din total valoare adăugată. Mai mult, sistemul Coca-Cola angajează în total, în România, 1.500 de persoane, iar prezența Coca-Cola în România susține aproape 20.000 de locuri de muncă pe întregul lanț de valoare al sistemului, ceea ce echivalează, potrivit calculelor companiei, cu 0,3% din întreaga piață a forței de muncă din România.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz