Business

IKEA România și-a crescut cifra de afaceri la peste 1,2 mld. lei în anul fiscal 2023

Reading Time: 2 minute

IKEA România a înregistrat o creștere totală de 14,1% în materie de vânzări față de anul precedent în anul fiscal 2023, ajungând la o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de lei și la peste 22 de milioane de produse vândute în toate unitățile.

De asemenea, IKEA a înregistrat creșteri considerabile în anul fiscal 2023 (1 septembrie 2022 – 31 august 2023) și în materie de vânzări online, cu o creștere de 6% față de anul fiscal 2022, confirmând astfel încă o dată tendința consumatorilor de a prefera achizițiile online.

Totodată, 2023 a fost și anul în care IKEA Timișoara și-a deschis oficial porțile, contribuind semnificativ la îmbunătățirea performanței afacerii. Noul magazin a marcat un pas esențial pentru companie în atingerea obiectivului său de a fi mai aproape de cât mai mulți oameni, atât pentru IKEA România, cât și pentru IKEA Europa de Sud-Est.

„Mă bucură deosebit de mult faptul că anul fiscal 2023 a fost un an de creștere pentru IKEA România. Odată cu deschiderea IKEA Timișoara, am reușit să facem încă un pas important în misiunea noastră de a crea o viață mai bună pentru cât mai mulți oameni.”

Violeta Neniță, Market Manager, IKEA România

În anul fiscal 2023, magazinele IKEA au fost vizitate de 5 milioane de români. Website-ul IKEA a înregistrat 27 de milioane de vizite și peste 381.000 de comenzi online.

Ce produse IKEA preferă românii

Produsele de mobilier rămân în topul preferințelor clienților, raportul dintre vânzările de mobilier și cele de accesorii fiind de 64% pentru mobilă și 36% pentru accesorii.

Vedetele în rândul produselor IKEA din ultimul an fiscal au fost gama de accesorii de mobilier KOMPLEMENT, cu un număr de 645.960 de articole vândute, și gama de farfurii OFTAST, cu un total de 2.103.429 de articole care au ajuns în locuințele clienților. Au fost apreciate în special farfuriile OFTAST de 25 cm, cu 985.819 bucăți vândute, suficient de multe pentru a depăși în înălțime Muntele Everest dacă ar fi așezate unele peste celelalte. Iar scaunele albe ADDE s-au dovedit a fi și ele la mare căutare, întrucât nu mai puțin de 26.156 de unități și-au găsit locul perfect la mesele clienților.

În continuare, ne propunem să explorăm noi formate care să ne permită să rămânem o companie accesibilă, convenabilă și sustenabilă atât astăzi, cât și în viitor, dezvoltând mediul omnichannel și investind în accesibilitate.„, a adăugat Violeta Neniță.

IKEA își propune astfel să mențină prețurile la un nivel cât mai scăzut posibil. Începând cu luna septembrie, compania a continuat reducerea prețurilor unora dintre cele mai populare produse și caută soluții pentru a investi și mai mult în prețuri în viitor. Pe tot parcursul anului, compania va investi peste 5,8 milioane de euro pentru a absorbi costurile și a asigura prețuri cât mai mici. De la 1 noiembrie, peste 900 de produse populare, precum familiile MALM, BESTA, PAX, vor avea prețuri mai mici în România.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Vom produce drone românești. Protocol semnat între ministere

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…

4 ore ago

Pi2 a fost aleasă agenția de comunicare pentru Freedom24 în România și Ungaria

Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…

4 ore ago

Utilizatorii plătesc în medie 12 abonamente pentru serviciile online

În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…

10 ore ago

Ce cred angajații despre companii. Care sunt cele mai apreciate firme din 2024

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…

10 ore ago

Cegeka: Companiile IT trebuie să schimbe mentalitatea și să atragă parteneriate strategice

Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…

10 ore ago

Danone susține centrele E.G.A.L. care oferă mese calde pentru copiii din zone defavorizate

Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…

10 ore ago