Tech

Ikanos: Investiții de 200.000 de euro în ultimii doi ani pentru dezvoltarea platformei românești de fit-tech

Reading Time: 3 minute

Lansată de către Natalia și Dragoș Cotruș cu misiunea fermă de a revoluționa modul în care românii se raportează la sănătate și la procesul de atingere a greutății optime, platforma de fit-tech Ikanos a ajutat în primii doi ani de funcționare peste 2.200 de clienți să slăbească sănătos, sustenabil și pe termen lung.

În cei doi ani de la lansare, dezvoltarea Ikanos a presupus investiții totale de peste 200.000 de euro, iar fondatorii estimează o cifră de afaceri de 90.000 de euro la finalul celui de-al doilea an de funcționare.

Natalia și Dragoș Cotruș, fondatorii platformei Ikanos, sunt antreprenori din Timișoara, cu experiență de peste 15 ani în domeniul financiar, respectiv IT. În octombrie 2021, mizând pe schimbările aduse de pandemie în comportamentul de consum al românilor, au lansat platforma de e-health Ikanos.

Potrivit ultimului raport publicat de Organizația Mondială a Sănătății, în România aproape 60% dintre oameni sunt supraponderali, iar majoritatea celor care urmează un program de slăbit nu reușesc să-și mențină greutatea optimă pe termen lung. Astfel încă de la lansare, Ikanos se distinge printr-o abordare holistică și flexibilă în procesul de atingere a greutății optime, bazată pe alianța minte corp.

„Ideea proiectului Ikanos a venit natural, după ce am realizat ce discrepanță mare este între ce înseamnă să slăbești sustenabil și sănătos și multitudinea de informații greșite, false sau pur și simplu exagerate de pe sursele de informare în masă. Am decis să creăm Ikanos pentru a oferi o sursă de încredere, corectă și la îndemâna oricui își dorește să slăbească și să înțeleagă cum funcționează alianța minte-corp în acest context. Ikanos este bazat integral pe știință și studii științifice. Am văzut o necesitate de a ne așeza în zona low-tech, punând accent pe calitatea serviciilor și pe comunicare empatică cu cei care pornesc alături de Ikanos în această călătorie al cărui obiectiv este un stil de viață sănătos, pe termen lung.”

Natalia Cotruș, cofondator al platformei de fit-tech Ikanos

Ikanos pune accent pe construirea de obiceiuri sănătoase și oferă un suport amplu în procesul de transformare personală și atingerea obiectivelor de slăbit, fără a impune restricții alimentare. Algoritmul Ikanos personalizează procesul în funcție de profilul clientului, ținând însă cont de studii și date științifice privind nutriția și psihologia.

Număr dublu de clienți pentru Ikanos în 2023

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în primele 9 luni ale lui 2023, platforma Ikanos și-a dublat numărul de clienți, ajungând la aproape 1500 de persoane care au urmat programele de slăbit sustenabil Ikanos.

Publicul vizat de Ikanos este unul preponderent educat, atât masculin, cât și feminin, de toate vârstele. În prezent, platforma adresează adulții care își doresc în mod activ să piardă în greutate. Aceștia își propun să slăbească, în medie, 17 kilograme.

„Avem o retenție de 55% după prima lună, în condițiile în care media pe industrie este undeva la 12%. Este o validare a angajamentului nostru de a oferi soluții eficiente și bazate pe știință pentru cei care își doresc să-și îmbunătățească sănătatea și să atingă obiectivele lor de slăbire într-un mod sustenabil și sănătos. Oamenii vin la noi în urma mai multor tentative eșuate de a atinge sau a menține o greutate ideală și își propun să slăbească în medie 17 kilograme. Aleg Ikanos pentru abordarea integrată, bazată pe activarea alianței minte-corp, dar mai ales pentru componenta de construire a unui sistem de obiceiuri sănătoase.”

Dragoș Cotruș, cofondator Ikanos

Platforma Ikanos este oferită prin intermediul unei aplicații mobile de telefon, intuitivă, ușor de folosit și integrat în viața cotidiană, cu accent pe alianța minte-corp, pe construirea de obiceiuri sănătoase și oferă un suport amplu în procesul de transformare personală și atingerea obiectivelor de slăbit, fără a impune restricții alimentare.

Gabriel Barliga

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

7 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

7 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

9 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

11 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

12 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

14 ore ago