Lansată de către Natalia și Dragoș Cotruș cu misiunea fermă de a revoluționa modul în care românii se raportează la sănătate și la procesul de atingere a greutății optime, platforma de fit-tech Ikanos a ajutat în primii doi ani de funcționare peste 2.200 de clienți să slăbească sănătos, sustenabil și pe termen lung.
În cei doi ani de la lansare, dezvoltarea Ikanos a presupus investiții totale de peste 200.000 de euro, iar fondatorii estimează o cifră de afaceri de 90.000 de euro la finalul celui de-al doilea an de funcționare.
Natalia și Dragoș Cotruș, fondatorii platformei Ikanos, sunt antreprenori din Timișoara, cu experiență de peste 15 ani în domeniul financiar, respectiv IT. În octombrie 2021, mizând pe schimbările aduse de pandemie în comportamentul de consum al românilor, au lansat platforma de e-health Ikanos.
Potrivit ultimului raport publicat de Organizația Mondială a Sănătății, în România aproape 60% dintre oameni sunt supraponderali, iar majoritatea celor care urmează un program de slăbit nu reușesc să-și mențină greutatea optimă pe termen lung. Astfel încă de la lansare, Ikanos se distinge printr-o abordare holistică și flexibilă în procesul de atingere a greutății optime, bazată pe alianța minte corp.
„Ideea proiectului Ikanos a venit natural, după ce am realizat ce discrepanță mare este între ce înseamnă să slăbești sustenabil și sănătos și multitudinea de informații greșite, false sau pur și simplu exagerate de pe sursele de informare în masă. Am decis să creăm Ikanos pentru a oferi o sursă de încredere, corectă și la îndemâna oricui își dorește să slăbească și să înțeleagă cum funcționează alianța minte-corp în acest context. Ikanos este bazat integral pe știință și studii științifice. Am văzut o necesitate de a ne așeza în zona low-tech, punând accent pe calitatea serviciilor și pe comunicare empatică cu cei care pornesc alături de Ikanos în această călătorie al cărui obiectiv este un stil de viață sănătos, pe termen lung.”
Natalia Cotruș, cofondator al platformei de fit-tech Ikanos
Ikanos pune accent pe construirea de obiceiuri sănătoase și oferă un suport amplu în procesul de transformare personală și atingerea obiectivelor de slăbit, fără a impune restricții alimentare. Algoritmul Ikanos personalizează procesul în funcție de profilul clientului, ținând însă cont de studii și date științifice privind nutriția și psihologia.
Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în primele 9 luni ale lui 2023, platforma Ikanos și-a dublat numărul de clienți, ajungând la aproape 1500 de persoane care au urmat programele de slăbit sustenabil Ikanos.
Publicul vizat de Ikanos este unul preponderent educat, atât masculin, cât și feminin, de toate vârstele. În prezent, platforma adresează adulții care își doresc în mod activ să piardă în greutate. Aceștia își propun să slăbească, în medie, 17 kilograme.
„Avem o retenție de 55% după prima lună, în condițiile în care media pe industrie este undeva la 12%. Este o validare a angajamentului nostru de a oferi soluții eficiente și bazate pe știință pentru cei care își doresc să-și îmbunătățească sănătatea și să atingă obiectivele lor de slăbire într-un mod sustenabil și sănătos. Oamenii vin la noi în urma mai multor tentative eșuate de a atinge sau a menține o greutate ideală și își propun să slăbească în medie 17 kilograme. Aleg Ikanos pentru abordarea integrată, bazată pe activarea alianței minte-corp, dar mai ales pentru componenta de construire a unui sistem de obiceiuri sănătoase.”
Dragoș Cotruș, cofondator Ikanos
Platforma Ikanos este oferită prin intermediul unei aplicații mobile de telefon, intuitivă, ușor de folosit și integrat în viața cotidiană, cu accent pe alianța minte-corp, pe construirea de obiceiuri sănătoase și oferă un suport amplu în procesul de transformare personală și atingerea obiectivelor de slăbit, fără a impune restricții alimentare.
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…
Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…
O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…
Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…
De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…
Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…