Igloo Marketing 1.0: Un concept hibrid de evenimente
Reading Time: 5 minuteCând te gândești la un eveniment de marketing, îți vine în minte în primul rând numărul de persoane care vor participa, ce vor găsi acolo, ce produse vor testa, cu ce anume să îi fidelizezi. Apoi, vine pandemia și îți aduci aminte că niciuna din aceste propuneri nu mai poate fi fezabilă. Noua realitate a determinat echipele Biz și Maresi să lanseze Igloo Marketing, un nou concept de evenimente, în pandemie.
O nouă ediție Igloo Marketing la evenimentul Best Marketing 2021, pe 28 aprilie, la București.
Marketingul s-a reinventat în ultimul an și a trebuit să se adapteze noilor provocări ale timpurilor. Iar la începutul lunii februarie a avut loc la Arad primul eveniment de marketing, în vreme de pandemie, în igloo-uri, cu respectarea tuturor măsurilor de protecție ale persoanelor.
De ce la Arad? Pentru că aici este sediul central al companiei Maresi România, companie care deține 30 de branduri și distribuie peste 800 de produse pe piața românească. Echipele extraordinar de competitive Maresi și Biz au descoperit în vremurile actuale o provocare pe care să o poată depăși.
Primul eveniment de marketing din 2021
Așa a apărut primul eveniment de marketing din 2021 pentru brandurile Maresi, care a oferit participanților posibilitatea de a interacționa cu toate produsele aduse în România. Invitații au putut astfel, prin intermediul unui mix de transmisiune online, dar și prezență fizică distanțată, în igloourile Astreea, să se bucure de un eveniment live, să testeze produsele și să vadă cum a reușit Maresi să depășească provocările anului 2020 și ce planuri are pentru 2021.
Harald Bock, CEO al Maresi România, a vorbit despre schimbările obiceiurilor de consum al oamenilor în timpul pandemiei: „Oamenii au consumat mai mult în pandemie din retail, pentru că HoReCa închizându-se total, în primăvară și parțial ulterior, a pierdut multe oportunități de consum. Dar provocarea cea mare a fost la asigurarea stocurilor de marfă.” Pe de altă parte, angajații companiei au lucrat mai bine de acasă, chiar dacă acest mod de lucru nu este „ideal”. În schimb Harald nu crede că HoReCa își va reveni la nivelul anterior în acest an, iar retailul va fi cel care va duce volumele de comenzi pentru consum, mai ales în domeniul alimentar, în acest an, dar și în mare parte a anului viitor.
O mare parte dintre companii nu au făcut nimic
Când vine vorba despre schimbările care au afectat marketingul în această perioadă specială Marta Ușurelu, ownerul revistei Biz, crede că:
„O mare parte dintre companii nu au făcut nimic. S-au speriat, așa cum ne-am speriat cu toții și au zis să stăm să așteptăm și au blocat totul, sperând că o să ne întoarcem în câteva luni la normal.” Totuși au existat și departamente de comunicare și marketing care nu au stat degeaba. Au trecut în online iar acest lucru a făcut ca această comunicare de fapt să evolueze, să fie mai integrată, să reușească să ajungă la fiecare client și să fie mult mai personală. „Pentru asta am vrut acest concept de eveniment în care să putem interacționa și cu consumatorii. În acest spațiu safe, unde suntem acum, oamenii se pot întâlni, pot vedea produsele, le pot testa, pot afla mai multe despre ele și despre compania Maresi”, a spus Marta Ușurelu.
Despre Igloo Marketing 1.0, Marta Ușurelu a spus că acest gen de eveniment le arată tuturor că nu mai trebuie să așteptăm. „Asta este noua normalitate și atunci nu mai trebuie să așteptăm să treacă timpul pentru a reîncepe să facem proiecte.” Igloo Marketing 1.0 a folosit o rețea de igloo-uri, toate conectate online, a oferit siguranță și distanțare participanților și posibilitatea să interacționeze direct cu produsele Maresi.
Marketingul se întâmplă în foarte multe evenimente live
Una din provocările companiei Maresi a fost adaptarea la noile modalități de comunicare pentru clienți. Liliana Bock, directoarea de marketing ne-a spus că au trebuit să regândească strategia și să meargă în zona de influenceri cu care să comunice înaintea evenimentelor care s-au mutat în online. „A trebuit să facem mult PR pentru evenimente respective și să implicăm foarte mulți influenceri. Comunicarea în online a fost dificilă pentru că era o zonă aglomerată de pandemie și de știrile care te speriau. A trebuit să ne schimbăm complet modul de abordare pentru a ajunge la consumatori”.
Comunicare neîntreruptă
Chiar dacă au fost proiecte oprite sau amânate din cauza pandemiei, Liliana Bock a afirmat la Igloo Marketing 1.0 că Maresi nu s-au oprit niciodată din comunicare. Iar brandurile trebuie să fie foarte aproape de consumatori în această perioadă. „Este vorba despre consumator și nu despre brandul în sine. Ci despre cum pot eu să-i ofer consumatorului un plus de valoare. Asta am încercat noi să facem în permanență cu toate brandurile noastre. Să le aducem aproape de consumator în fiecare zi.”
Brandul Maresi a comunicat printr-o campanie atipică: o poveste de dragoste, lansată tot la Arad, pentru Laptele Maresi. Brandul Shan´shi a adus rețete noi, pentru cei care au dorit să încerce mâncarea asiatică, dar și prin parteneriatul cu Chef Nissara.
Te lupți prin Idei, Creativitate și Strategie
Potrivit lui Călin Coman, Handsome Advertising, agenția de publicitate a companiei Maresi, una din cele mai mari provocări pentru comunicarea brandurilor aduse în România de Maresi este faptul că trebuie să te lupți prin idei, creativitate și strategie cu brandurile mari concurente. Panica de la începutul pandemiei a fost dată de faptul că nu aveau acces consumatorii la branduri. Pentru o agenție de comunicare, în această perioadă trebuie să ai multe scenarii pregătite. Trebuie să fi foarte adaptabil în această lume nouă. „Nu mai poți să lucrezi cu atât de multe certitudini și trebuie să fii pregătit tot timpul pentru schimbare. Inclusiv ce am făcut nou aici. Ne-am adaptat și am făcut evenimentul în această rețea de igloo-uri, pe care l-am realizat foarte repede”, a mai spus Călin Coman.
Curaj pentru proiecte inovatoare
Evenimentul Igloo Marketing 1.0 s-a realizat într-un timp foarte scurt pentru că a existat deschidere, a existat o oportunitate și creativitate. Mai mult, pentru acest proiect revista Biz avea deja o ediție și o copertă dedicată pe care le-a lansat la acest eveniment special. Pentru a marca lansarea, echipele Handsome Advertising, Maresi România și Biz au gândit acest eveniment hibrid, care a reușit să asigure distanțare fizică, dar și să dea publicului senzația de la un evenimentul clasic. Totul, combinat cu transmisiunea online, atât de folosită în ultimul an. Atât timp cât distanțarea va fi menținută, igloo-urile par să fie cel mai bun mijloc prin care acest lucru să se realizeze, fără a încălca recomandările în vigoare.
O nouă ediție Igloo Marketing la evenimentul Best Marketing 2021, pe 28 aprilie, la București. Vezi pagina evenimentului.
foto: Vali Mirea
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz