MarComm

IAA face un apel pentru responsabilitate în publicitatea la jocuri de noroc din partea tuturor: autorități, industrie, societate civilă

Reading Time: 2 minute

Ieri, 16 noiembrie 2023, International Advertising Association România (IAA România) a organizat prima reuniune a industriei de publicitate și a industriei jocurilor de noroc, cu participarea de experți din zona psihologică și sociologică, inclusiv experți internaționali.
 
Concluzia generală a reuniunii IAA a fost aceea că este nevoie de responsabilitate în publicitatea la jocuri de noroc, responsabilitate care cade însă în sarcina tuturor actorilor.
 
Din punct de vedere al politicilor publice, este în responsabilitatea decidenților de a analiza cele mai bune variante de legiferare, care însă să nu ducă la închiderea unor segmente întregi economice, în domeniul publicității și al sportului. Pe de altă parte, participanții au subliniat nevoia de utilizare responsabilă de către ONJN a resurselor financiare foarte mari, până la 20 de milioane de euro pe an, pe care instituția le va avea la dispoziție începând cu anul viitor pentru programe de joc responsabil.  
 
Și industria de publicitate trebuie să își asume responsabilitatea agregării de date de consum de publicitate în zona jocurilor de noroc, de implementare a unor soluții de protecție a categoriilor vulnerabile ale audienței în digital, și de acordare de spații publicitare pentru campanii de educație și informare pentru prevenția dependenței.
 
Nu în ultimul rând, din punct de vedere al industriei jocurilor de noroc, este nevoie de o susținere mult mai mare a protecției jucătorilor, în special a celor vulnerabili, și de implementare a unor măsuri de autoreglementare în acest sens.
 
„Exemplele europene de bună practică sunt multe și trebuie să ne uităm la ele și să le utilizăm. Ne dorim cu toții o reglementare și o cale de mijloc, pentru că interzicerea publicității nu este o soluție realistă. Așa cum s-a spus azi, excesele se temperează prin educație și trebuie să alocăm resurse financiare pentru educarea audienței, în special în TV și digital. În același timp, este nevoie ca industria jocurilor de noroc să accelereze concurența pentru programe de joc responsabil, nu doar pentru cote de piață. În concluzie, există soluții pentru protecția populației vulnerabile, iar între acestea nu este interzicerea publicității, ci reglementarea adecvată a acesteia”, a zis Victor Dobre, Director executiv IAA.
 
Conform datelor din Media Fact Book elaborat de Initiative media, în 2022, sectorul jocurilor de noroc s-a aflat pe locul 8 în top 10 sectoare care investesc în publicitate, cu un mix media care se modifică în defavoarea TV. Din datele de audiență, populația adolescentă și tinerii până în 24 de ani sunt prea puțin afectați de publicitatea la TV, întrucât nu sunt un public pentru această medie, dar au o expunere mare în zona de publicitate outdoor și digitală. Deși jocurile de noroc sunt un cheltuitor important în media digitală, în creștere în ultimi ani, această creștere arată semne de încetinire.

Romanita Oprea

Recent Posts

Vom produce drone românești. Protocol semnat între ministere

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…

10 ore ago

Pi2 a fost aleasă agenția de comunicare pentru Freedom24 în România și Ungaria

Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…

10 ore ago

Utilizatorii plătesc în medie 12 abonamente pentru serviciile online

În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…

16 ore ago

Ce cred angajații despre companii. Care sunt cele mai apreciate firme din 2024

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…

16 ore ago

Cegeka: Companiile IT trebuie să schimbe mentalitatea și să atragă parteneriate strategice

Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…

17 ore ago

Danone susține centrele E.G.A.L. care oferă mese calde pentru copiii din zone defavorizate

Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…

17 ore ago