Hyatt a ales orașul unde vrea să dezvolte primul său hotel în România
Reading Time: 2 minuteGrupul intenționează să reproducă în România modelul de succes din Bulgaria, care reprezintă cea mai mare piață din Europa de Est a Hyatt până în prezent. Potrivit datelor comunicate de reprezentanții Hyatt, grupul intenționează să își facă intrarea pe piața locală prin dezvoltarea unui hotel upper scale în București, oferind aproximativ 200 de camere și servicii complete.
România se află de ceva vreme pe radarul de dezvoltare al grupului Hyatt, din mai multe motive. Țara are un rol cheie în regiunea Mării Negre, fiind membră a UE și NATO, ceea ce atrage un flux crescut de fonduri și populație. România se poate lăuda cu o sursă bogată de talente creative și antreprenoriale, iar diaspora românească se întoarce aducând cu ea cunoștințe și experiență pentru a contribui la dezvoltarea țării. Bucureștiul, ca număr de locuitori, depășește orașe precum Varșovia, Budapesta sau München, oferind oportunități promițătoare în sectorul hotelier. Recent, Brașov a deschis primul său aeroport internațional, un pas important pentru stimularea turismului. De asemenea, Cluj-Napoca, al doilea oraș ca mărime din România și un important hub IT, este pe cale să atingă 1 milion de locuitori.
„România este o piață foarte atractivă, pe care Hyatt încă nu a reușit să o exploreze. Oportunitățile pentru dezvoltarea unor hoteluri de mari dimensiuni în centrul Bucureștiului sunt rare și, în general, se bazează pe modele de franciză. Obiectivul nostru este să dezvoltăm un hotel full-service, de nivel upper class, sub managementul nostru direct, care să devină emblema brandului în țară. Această abordare ne va permite să ne conectam la piața locală, să dezvoltăm infrastructura și să valorificăm talentele locale. Suntem ferm convinși că această strategie reprezintă cheia succesului pe termen lung. Intenționăm să construim parteneriate cu businessuri locale puternice, așa cum am făcut în Bulgaria, care este cea mai importantă piață din Europa de Est a grupului. Ne propunem să replicăm acest model de succes și în România”, a declarat Takuya Aoyama, VP development în cadrul Hyatt.
Portofoliul regional al companiei cuprinde 13 proprietăți situate în Bulgaria, Muntenegru, Republica Cehă, Slovacia, Polonia, Serbia și Ucraina, oferind în total peste 3.395 de camere. Alte 6 proiecte hoteliere sunt planificate în regiune în următorii 3 ani, în țări precum Bulgaria, Estonia, Serbia, Albania și Croația, iar România este următoarea destinație.
Bulgaria este în prezent cea mai mare piață a grupului Hyatt din Europa de Est, cu 6 hoteluri operaționale și un al 7-lea în dezvoltare, programat să își primească oaspeții începând cu anul 2024. Hyatt și-a făcut intrarea pe piața bulgară odată cu deschiderea Hyatt Regency Sofia în 2020, iar în doar 3 ani a devenit lider de piață, pozitionând Bulgaria ca o piață de bază în regiune.
„Europa Centrală și de Est a trecut prin transformări remarcabile. Dinamismul regiunii se datorează, în mod special, companiilor din sectorul privat, înființate cu doar 30 de ani în urmă, care încă își păstrează caracteristicile specifice start-up-urilor: agilitate, curaj și rapiditate, capacitatea de a valorifica oportunitățile. Creșterea economică constantă din regiunea CEE, care depășește Europa de Vest, oferă oportunități semnificative pentru brandurile hoteliere internaționale”, apreciază Takuya Aoyama.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz